lagers voor krukas!!!

Advertisement - register to remove this

als je precies bent met een dremel eraf slijpen... heeft een vriend van me ook gedaan en is goed gelukt...
alleen met een dure as zou ik 't zelf niet durven te proberen :)

Met een Dremel? Zekker weten, lager is echt keihard! Zekker met zo rot slijp schijfje van Dremel, kost het je 1 jaar slijpen en 1000 van die schijfjes :+
 
ding in de bankscrew. En dan met een heteluchtpistool met een opzetstuk met een kleine opening zoveel mogelijk op de binnenring richten rondom.
Dan met twee schroevendraaiers langzaam en voorzichtig proberen om het lager naar boven te duwen.
 
Gewoon goed eromheenverhitten.
5 minuten lang is ruim genoeg
(OM DE LAGER HEEN, NIET OP DE LAGER ;) ).
Dan moet je er een buis ofzo opsteken en hard slaan, dan vliegt ie er wel uit.

Als je het goed doet kan je je hamer zelfs op de lager laten vallen en valt de lager eruit ;)
 
Wat ik altijd doe ik ik zet de lager tussen de bankschroef , draai m zo hard aan dat de buitenste ring uit een spat , de balletjes in het rond vliegen , en dan wip ik het binnenste ring er vaak zó af me 2 grote stevige schroevedraaiers. :)
 
Wat ik altijd doe ik ik zet de lager tussen de bankschroef , draai m zo hard aan dat de buitenste ring uit een spat , de balletjes in het rond vliegen , en dan wip ik het binnenste ring er vaak zó af me 2 grote stevige schroevedraaiers. :)

dat is eigenlijk dom , een compleet lager zal meer "hefboom" kracht opwekken dan het binnenste van je lager ;)

mja , waarom de krukas molesteren als er ook gewoon net gereedschap voor is?

een dealer kan het zo even doen.

verder , als je de lagers er zelf al niet af krijgt , wat doe je dan een blok los te halen 8P
 
Back
Top