Lagers vervangen nokkenas GY6

WesMul

New Member
Beste lezers,

Ik ben benieuwd of iemand het is gelukt om de lagers van een GY6 nokkenas te vervangen.

In het werkplaatshandboek staat dat wanneer de lagers niet meer goed zijn, dan de gehele nokkenas vervangen.
De nokkenas is nog prima en ik heb nieuwe FAG lagers in bezit.

Het onderste lagers is geen probleem, maar het is nog niet gelukt om het tandwiel te verwijderen waar het andere lager onder zit.
Zelfs met een pers is er geen beweging in te krijgen.

Iemand een idee?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Groet,
Wesley
 

Attachments

  • Nokkenas.jpg
    Nokkenas.jpg
    93.9 KB · Views: 12
Advertisement - register to remove this

En warmstoken en dan onder de pers? Waarschijnlijk ook op die manier erop gekrompen.

En is het anders een gek idee dat die misschien gewoon erop word gedraaid?
 
Bedankt voor jullie reacties!

De boel gemarkeerd en flink verwarmd maar nog steeds geen beweging in te krijgen.

Pogingen om te draaien is ook niet gelukt. Nieuwe nokkenas is niet zo duur maar dan heb je weer van die mindere kwaliteit lagers.

Nog even verder onderzoeken...
 
volgens mij zijn dat weg werp nokkenassen. die van het China blok. Bij piaggio kan je die wel vervangen.

De buitenste zou je wel eraf kunnen persen, maar geen idee hoe de binnenste eraf gaat.
Post automatically merged:

Beste lezers,

Ik ben benieuwd of iemand het is gelukt om de lagers van een GY6 nokkenas te vervangen.

In het werkplaatshandboek staat dat wanneer de lagers niet meer goed zijn, dan de gehele nokkenas vervangen.
De nokkenas is nog prima en ik heb nieuwe FAG lagers in bezit.

Het onderste lagers is geen probleem, maar het is nog niet gelukt om het tandwiel te verwijderen waar het andere lager onder zit.
Zelfs met een pers is er geen beweging in te krijgen.

Iemand een idee?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Groet,
Wesley

Tandwiel verwijderen kan volgens mij niet zomaar omdat deze op tijd is geperst. Als je dan zelf gaat knutselen krijg je hem nooit meer op tijd.
 
Ik heb eens op mijn oude nokkenas gekeken ,ziet er naar uit dat het geperst is en daarna een dunne las overheen is gelegd, omdat het daar iets dikker is dan het stukje na de verdikking.
 
Back
Top