lagers van velgen :)

buffel

Well-Known Member
hoe moet of kan ik best de lagers uit voorvelg er uit hale en vervangen? want heb namelijk speciale lagers besteld om aerox wiele pen 12as door te krijge? wie kan me helpe

Advertisement - register to remove this

buffel said:
hoe moet of kan ik best de lagers uit voorvelg er uit hale en vervangen? want heb namelijk speciale lagers besteld om aerox wiele pen 12as door te krijge? wie kan me helpe

Beste is een draadstang erop lassen/prikken, en op die draatstang een stukje metaal waar je zegmaar met de hamer op kan tikken.
Zodat je de lager naar boven eruit tikt.
2e lager kan je eruit rammen met een hamer :winner: . en een dop wat op de lager ligt, en dan op die dop rammen :) .

Ehh ik weet niet hoe jij lager ergens uit wil halen, maar dit wel heel erg omslachtig en ik snap er maar de helf van.

Je kan gewoon met een ijzeren staaf of doorslag, door je lager heen steken en dat die zo op de binnenste rand van je andere lager ligt. Dan eruit slaan en dan wel steeds een kwart verschuiven, als die eruit is kan je de andere kant doen op precies dezelfde manier.

Erin zetten van nieuwe lagers:

*Smeer de ruimte waar de lagers ingaan een beetje in met vaseline of lagervet ofzo(alle beetje helpen)
*Leg je lager heel erg recht er op
*zet er een dop op van een doppenset, zorg wel dat deze precies de buitenschaal pakt maar niet de rand van je velg
*leg je velg ff op een blok hout ofzo, met een doek ertussen natuurlijk
*en dan voorzichtig met een hamer de lagers er inslaan met behulp van die dop, en eventueel een verlengstuk van de doppenset.

Vergeet niet de bus in je wiel te doen, voor je het 2e lager monteerd!

Ramonrunner said:
Erin zetten van nieuwe lagers:

*Smeer de ruimte waar de lagers ingaan een beetje in met vaseline of lagervet ofzo(alle beetje helpen)
*Leg je lager heel erg recht er op
*zet er een dop op van een doppenset, zorg wel dat deze precies de buitenschaal pakt maar niet de rand van je velg
*leg je velg ff op een blok hout ofzo, met een doek ertussen natuurlijk
*en dan voorzichtig met een hamer de lagers er inslaan met behulp van die dop, en eventueel een verlengstuk van de doppenset.

Vergeet niet de bus in je wiel te doen, voor je het 2e lager monteerd!

Ja dit is een goede manier.
Mijn broertje houd de velg vast en ik sla de lagers erin. Zo gaat het ook.

Eruit is niet zo moeilijk. Steek er iets van een lange schroevendraaien er bus in en mep gewoon hard. Ik moest wel flinke meppen verkopen.

suc6

Ik laat binnenkort mijn velgen coaten..
Maar ik wil mijn oude lagers gewoon gebruiken, is dit mogelijk?
Moet ik de lagers eruit halen, of kan ik ze afdekken op 1 of andere manier?

alvast bedankt
greetz

Gewoon verse lagers pakken, dat zijn dus geen dingen om op te bezuinigen.
beter nu 15 euro neer tellen voor lagertjes dan straks om een of andere vage reden je ouders op bezoek laten komen op t ziekenhuis omdat je voorwiel ineens vastgeslagen is oid.

BojT said:
Gewoon verse lagers pakken, dat zijn dus geen dingen om op te bezuinigen.
beter nu 15 euro neer tellen voor lagertjes dan straks om een of andere vage reden je ouders op bezoek laten komen op t ziekenhuis omdat je voorwiel ineens vastgeslagen is oid.

Precies.
Afdek/stof kapje kan je er wel vanaf halen, maar laat de lagers gewoon zitten...

Ronnie said:
Precies.
Afdek/stof kapje kan je er wel vanaf halen, maar laat de lagers gewoon zitten...

Als ik jouw was zou ik de lagers eruit halen VOOR je de velgen laat coaten. ALs je ze laat zitten, heb je kans dat er wat coating komt in de rand tussen de velg en het lager. Dit maakt het alleen maar moeilijker om het lager er dan uit te halen.
Dus gewoon alles uit je velg halen voor het coaten, even vragen of de coater die ruimte zoveel mogelijk schoonhoudt, en dan daarna weer de (nieuwe) lagers erin beuken(op de manier die ik hierboven beschreef)

bij een area zitten de lagers anders hea.. er zit een kogellager en een naaldlager. De naaldlager heb ik er wel uitgehaald omdat deze aardig prijzig zijn, en het kogellager laat ik wel gewoon zitten, heb ik er trouwens wel uitgeslagen, en nu weer trug geslagen.maar die ruimte waar het naaldlager zit.. kan ik daar iets indoen, opvullen ofzo.. omdat ik ander strax coating eraf moet schuren, en daar heb ik niet egt zin aan. greetz..

AreaMaster said:
bij een area zitten de lagers anders hea.. er zit een kogellager en een naaldlager. De naaldlager heb ik er wel uitgehaald omdat deze aardig prijzig zijn, en het kogellager laat ik wel gewoon zitten, heb ik er trouwens wel uitgeslagen, en nu weer trug geslagen.maar die ruimte waar het naaldlager zit.. kan ik daar iets indoen, opvullen ofzo.. omdat ik ander strax coating eraf moet schuren, en daar heb ik niet egt zin aan. greetz..

Idd, kon na het coaten setje nieuwe lagers kopen voor 60 eu.. dus bij area der uit slope.. (met veel voorzichtigheid)

Back