Lagers van mijn vertanding

Status
Not open for further replies.

Bjeff

Neo's die 150 rijdt
Hallo,

Ik heb gisteren mijn blokje netjes gezandstraald 8p en ik zou alle lagers gaan vervangen dus die heb ik niet afgedekt. Maar nu wilde ik alle lagers eruit halen.. dat is groten deels gelukt.. Alle lagers zijn eruit behalve 1`tje. Daar heb ik grof op lopen beunen/hakken/zagen enz enz... tot dat ik alle balletjes in me handen had en ook de binneste ring van me lager.. MAAR nu krijg ik die buitenste ring er met geen mogelijkheid uit...

Ik heb het al verwarmd..
Ik heb het Laten schrikken
Ik heb het snel aflaten koelen
+al het hamer werk :P

HELP ME HOE KRIJG IK DIE RING ERUIT ;(

( het gaat hier om de lager waarin je vertanding valt.. dus deze lagers zitten vast in m`n carters )

Advertisement - register to remove this

Je had je lagers er beter (laten) uithalen met een lagertrekker ;)
Mja is nu iig te laat...

Hoe je die er nu nog uit krijgt, blijft voor mij een raadsel :rolleyes:

echt goed verwarmen met een gasbrander en dan alleen proberen dat stuk carter waar je lager zit te raken, en dan rammen met een rubber hamer, dan moet het lukken.

normaal gesproken kun je die er nog wel uithalen met een lagertrekker. SKF levert zo'n ding iig , is met een soort van kijlbout effect zegmaar , die zet je dus in de binnenste ring of achter de buitenste ring van de lager (als ie dus kapot is) en met een gewicht die om de trekker heenzit beuk je m er dan uit , alleen die setjes zijn aardig duur (denk aan paar honderd euro) , er zijn wel veel scooterzaken en autobedrijven die zo'n ding wel hebben , mischien ff daar kijken ofzo....

bedankt voor alle reacties .. ik denk dat ik die van melf eerst ga proberen en anders even naar een autozaak oid.. dat verwarmen werkt niet :) totdat het roodgloeiend werd verhit en toen beunen maar geen mm losser ..

bedankt en close em maar

Status
Not open for further replies.
Back