Lagers op krukas zetten.

Djani010

Member
Heb een vraag over mijn krukas en lagers. heb mijn blok gesplit en heb me carters gereinigd. wil me lagers op me krukas doen. heb mn krukas 12 uur in de vriezer gedaan en de lagers 30min op 100 graden maar ze willen er niet op. Wat doe ik fout?

Hoor graag van jullie.
 
Advertisement - register to remove this

Heb een vraag over mijn krukas en lagers. heb mijn blok gesplit en heb me carters gereinigd. wil me lagers op me krukas doen. heb mn krukas 12 uur in de vriezer gedaan en de lagers 30min op 100 graden maar ze willen er niet op. Wat doe ik fout?

Hoor graag van jullie.
Wel de juiste kant? Weet niet om wat voor scooterblok het gaat.
 
piaggio 50cc. heb de letters richting de carter geprobeerd maar zou voor monteren toch niet uit moeten maken?
Nee, dat niet naar bedoel meer van, zijn de lagers allebij het zelfde, want heb scooters gehad, waarbij aan de vario kant een ander soort lager zat dan aan de vliegwiel kant. geen idee of het hierdoor kan komen hoor. Zijn het wel de juiste lagers? want als je zegt dat t lager heet zat is, en de krukas zolang in de vriezer gelegen heeft zou t gewoon moeten kunnen..
 
Nee, dat niet naar bedoel meer van, zijn de lagers allebij het zelfde, want heb scooters gehad, waarbij aan de vario kant een ander soort lager zat dan aan de vliegwiel kant. geen idee of het hierdoor kan komen hoor. Zijn het wel de juiste lagers? want als je zegt dat t lager heet zat is, en de krukas zolang in de vriezer gelegen heeft zou t gewoon moeten kunnen..
ja zijn gw piaggio 50cc lagers en allebij volgensmij hetzelfde
 
piaggio 50cc. heb de letters richting de carter geprobeerd maar zou voor monteren toch niet uit moeten maken?

Bij mijn peugeot blok zaten ze richting de krukas.
Post automatically merged:

maar hoort het er echt omheen te vallen of moet je er echt op tikken?
Zit natuurlijk op een pers passing. Anders zou de krukas in het lager zelf gaan draaien.. De lagers moeten het draai werk doen.
Post automatically merged:

wat kan er dan fout zijn gegaan?

Metaal zet met warmte eerder makkelijker uit dan dat ze krimpen met kou.. Als je ze wilt krimpen dan met de vriezer best wel koud staan. Anders heeft het weinig zin.
 
Heb je nadat je de krukas in de vriezer hebt laten overnachten je lagers verwarmt? En hoe heb je dit gedaan? Want als je ze in de waterkoker legt en ff lekker laat koken passen ze er zo meestal al een groot deel op. Doe je lagers wel in een plastic zak oid anders heb je ruzie met je moeder of je vrouw
 
pak een heat gun en verhit de carter delen rond 100 graden en install de lagers.zelfde verhaal met t krukas ook.zo'n buzetti gereedschap is lekker handig maar super duur.
Ik stook de carters heet met een verffohn idd, en drup er dan water op als dat druppeltje dan danst op t carter, is die heet zat. Handig als je geen temp meter hebt.
 
Back
Top