Lagers met roest

Daa Jody

Member
Ik heb een nieuw setje C4 lagers in mijn carter geplaatst, maar nou heb ik bij een van de twee hem proberen aan te slaan met een bus van het formaat van een lager, dit is nu het probleem, de bus die ik gebruikte was roestig en nou is die roest dus in mijn lager gekomen, hij draait wel nog soepel maar af en toe hoor je er wel nog iets tussen zitten, kan dat kwaad en zo ja wat doe ik eraan??

Jody
 
Advertisement - register to remove this

kan niet goed zijn nee, probeer idd eerst met een compressor de stukjes eruit te blazen totdat die weer soepel loopt, dan weer beetje smeren.... lukt dit niet, nieuw lager kopen..
 
Hehehe lagervet... Pfff ben je gek
Lagervet gebruik je alleen bij niet zelf smerende lagers. De lagers van je scooter worden dus wel gesmeerd. Je kan het eruit spuiten met WD40 of gewoon een beetje olie ertussen laten lopen en wegblazen. Andere lagers is wel erg overdreven.
 
Idd, gewoon ff met de compressor (blaaspistool) goed blazen. Daarbij neit je lager 40.000rpm laten draaien, je weet wel zodat hij lekker gaat zingen :P

Daarna, als hij weer soepel draait een paar druppies olie erin, gewoon degene die je ook door je benzine mengt dus. Ff draaien, gaat het dan goed, niks meer aan doen. Blijf je je klacht houden, dan zou ik toch een nieuw lager aanschaffen. Je vind het nu misschien klote, maar als je straks na 50km je blok weer onder de scoot vandaan moet trekken vind je het ook niet leuk.
 
Hoeft maar 5 minuten te zijn... Daarna doorblazen met perslucht... Maar ik denk niet dat de topicstarter er happig op is, om het lager er weer uit te halen ;)
 
Originally posted by Amd RuLuzzz
Anders leg je hem ook een nachtje in de benzine dan wordt hij ook schoner op.

OMFG, dit is compleet offtopic.
Ben jij van GoT die gast die zelf waterblokken maakt/maakte??

Originally posted by Bart Nrg Mc2
Hoeft maar 5 minuten te zijn... Daarna doorblazen met perslucht... Maar ik denk niet dat de topicstarter er happig op is, om het lager er weer uit te halen ;)

Lijkt me idd niet echt de bedoeling. En het hele carter in een vat benzine ofzo, dat is ook niet alles. Komt het vuil van de buitenkant weer in je lager ofzo.
 
Spuir die lager gewoon schoon mer remmenreiniger. Staat ook een grote druk achter. Kijk dan eens of hij soepel draait. Doe het eventueel dan over...
 
rodi stel je niet aan, want als jij zegt dat het lager met zoals jij zegt roest soepeler gaat dan het lager zonder dan denk ik dat je fout voelt.

Hij heeft een airsel T6 70cc met een leovince zx en een 12mm carb zijn die c4 lagers dan niet een beetje fout.
 
Back
Top