This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Lager verwijderen van krukas

Sr-Flame

Well-Known Member
Na de search te gebruiken kwam ik op het volgende:

Vastzetten op de bankschroef, dan tikken met een hamer en dan iets met een schroevendraaier?

Kan iemand mij eens goed uitleggen wat je namelijk precies moet doen met die schroevendraaier en welke te gebruiken?
 
na mijn weten : zet m in de bankschroef.... verhit m en terwijl je dat doet blijf je rammen op je as met een KOPEREN hamer zodat je je as niet verrot slaat.

Die schroevendraaier heb je niet nodig.
 
Nope, heb ik al vaak gelezen dat een gasbrander handig uitkomt dus zal eentje moeten gaan kopen.

Kan je een ruwe schatting geven van prijs ofzow?
Andere optie: voor lagers gewoon naar dealer gaan.
 
Originally posted by Sr-Flame
Nope, heb ik al vaak gelezen dat een gasbrander handig uitkomt dus zal eentje moeten gaan kopen.

Kan je een ruwe schatting geven van prijs ofzow?
Andere optie: voor lagers gewoon naar dealer gaan.

Mja, beter haal je zoiets en dan dat je het volgende keer weer zelf kan doen i.p.v weer de dealer

Originally posted by A-Bizar
ja die en dan nog 2 puntjes op de O toch ? hahaha ernstig

Ik heb zon gaan toetsenboord nu dus.. maar kwist het wel *ahem*
 
hoe ik het laatst heb gedaan:

zet je as vast..
verhit met een brander de binnenste ring van de lager.. zet iets tussen de vlam en de krukas zelf, zodat die niks/weinig van de hitte te voorduren krijgt, zo zet alleen de binnenste ring uit, en kun je wat wrikken met een schroevedraaier oid om de lager eraf te halen..
 
Blok splitsen, klapje op krukas bij de kant waar ie er nog inzit vliegt ie er zo uit, lagers verwarmen en tikke met schroevendraaier en ze vallen er zo uit

Nieuwe lagers gelijk erin zette of opnieuw verhitte anders komen ze welles vast te zitte!

En gebruik altijd! ook echt altijd! nieuwe keerringen anders gaat et niet goed

Succes!