Lager slaat vast

SilenceX

Stjop vast
Ik snap er niks meer van ik ben nieuwe krukas lagers aan het zetten. Me kleine carter helft ging gelijk in 1 keer er in.

Lagers in vriezer, carters warm maken.

Nu was ik dus bezig met de grote carter helft.

goed warm gemaakt en lagers zaten bijna een dag in vriezer.
toen ik hem er in wou doen sloeg hij bij het begin al vast.
Daarna ging me vader er nog op rage en ging hij dus kapot:p.
Nu weer nieuwe binnen gekregen en ik gister avond dus weer gewoon warm maken en lagers in vriezer.

En er gebeurde gewoon weer het zelfde hij sloeg gelijk was:S.

Heeft iemand een idee waardoor dit kan komen of hoe ik het beter kan doen.

Alvast bedankt.

Advertisement - register to remove this

zijn al heel veel topics hier over maar ik doe het als volgt..

Lagers in de vriezer en dan een dagje laten liggen dan zoek je vast een pijpsleutel of een grote dop die op je lager past op de binnenste ring...Dan pak je je krukas als je denkt dat de lagers lang genoeg gelegen hebben..Die krukas zet je voorzichtig in een bankschroef en pak je de lagers en die tik je eromheen..Ze moeten eigelijk er zo omheen vallen en meschien een klein tikje..

Dan verhit je grote carter helft met een gasbrander gewoon 5 minuten lekker warm stoken...Nu pak je je as en die moet er eigelijk gewoon zo in vallen..dan geef je hem een klein zacht tikje na voor de veiligheid...

Nu verhit je je kleine carterdeel.. na de 5minuten verhitten doe je wat vloeibare pakking op het grote carterdeel en tik je de kleine erop...Nu ga je de bouten vast zetten doe dit kruislings zodat de krukas er recht in komt te zitten..

Kleine tip..Wanneer je hard moet slaan op je lager of krukas stop er mee en begin op nieuw...Spul moet eigelijk als boter in elkaar vallen...

Niks in de vriezer leggen!

Gewoon carters heet genoeg stoken, dan leg je die lagers er zo in. (bv met verafbrander, fornuis, gasbrander)
Op je lagers moet je helemaal niet slaan... niet met een rubber hamer/pijpsleutel/wat dan ook!

klopt.. als je het maar warm genoeg stookt vallen ze er zo in.. misschien nog een tikje na om hem goed gelijk met het carter te krijgen..

en ik zou de lagers eerst in je carter plaatsen.. en dan pas je krukas erin.. en niet andersom..

Wat bedoel je precies? Dat het lager niet meer rond draaid?
Of dat hij er niet in wil?

Je kan gewoon een buis oid op de buitenste ring van je lager zetten en erop tikken.
Bij het 1ne carter leg je ze er zo in , bij een ander komt het wel eens voor dat je moet tikken.

Persoonlijk leg ik mijn lagers niet langer dan een half uur in de vriezer.
(gewoon ff een een korte tijd zodat het lager koud is).

Carter goed heeft stoken ( als je erop spuugt moet je spuug eraf springen).

Lager en carter even op temp laten komen voordat je eraan draaid.

Back