Lage compressie Kymco Agility

bij wijze van test kun je die installatiedraad prima gebruiken en als de aansluitpunten onderling niet bewegen zelfs permanent (maar je blok veert/scharniert, dus is flexibele draad beter op lange termijn) . oude kun je gewoon laten zitten.
 
Last edited:
Dat de bendix niet aangrijpt , maar een schel geluid maakt , kan ook komen doordat je spanning die de startmotor aangeleverd krijgt niet genoeg is . Daardoor draait hij niet hard genoeg , en loopt de bendix tegen de starterkrans , en slaat heel gauw weer terug. Dus even de spanning meten bij het starten .
 
had je hier nou net wel of geen video neergezet van het startgeluid?
Nee, nu het probleem van het stotteren opgelost is, ben ik met het probleem van het niet elektrisch starten begonnen. Voor de duidelijkheid: dit werkte wel deels; de bendix greep goed aan, maar ik kwam er later achter dat de bougie simpelweg niet vonkte en soms ook onregelmatig tijdens het elektrisch starten. Nu ik de nieuwe min-draad heb aangesloten grijpt de bendix helemaal niet meer aan.
De scooter staat momenteel bij mijn ouders en morgen hoop ik er weer aan te kunnen sleutelen. Ik hou jullie op de hoogte.
 
Nee, nu het probleem van het stotteren opgelost is, ben ik met het probleem van het niet elektrisch starten begonnen. Voor de duidelijkheid: dit werkte wel deels; de bendix greep goed aan, maar ik kwam er later achter dat de bougie simpelweg niet vonkte en soms ook onregelmatig tijdens het elektrisch starten. Nu ik de nieuwe min-draad heb aangesloten grijpt de bendix helemaal niet meer aan.
De scooter staat momenteel bij mijn ouders en morgen hoop ik er weer aan te kunnen sleutelen. Ik hou jullie op de hoogte.
ik heb het probleem al gevonden, dat was een ander verhaal :blush:
 
Ik ben dit weekeinde weer aan het sleutelen geweest, maar heb niet de oplossing gevonden. Omdat het probleem niets met de compressie te maken had, maar een (complex) elektronisch probleem betreft, ga ik een nieuw topic openen.
Dus voor de duidelijkheid: er was nooit sprake van een lage compressie, maar van een ondeugdelijke compressiemeter die mij telkens op het verkeerde been bracht, Na een extra draad van de min-pool van de accu naar het blok getrokken te hebben, is het slechte starten/rijden opgelost, alleen moet dit wel als provisorisch beschouwd worden.
Dit topic mag hierbij gesloten worden.
 
Zou nooit een gebruikte kop hergebruiken.. Je weet nooit wat er mis mee kan zijn.
Een 2ehands blok kan om die reden te koop zijn gezet. En dan zit jij met de problemen van een ander in je maag.
 
Bij nadere inzien open ik toch geen nieuw topic: een dc-elektromotor kan inderdaad alleen verkeerd om draaien als de plus en de min zijn omgekeerd of de behuizing is gedraaid. In die zin zou het dus geen complex elektronisch probleem moeten zijn. En inderdaad, na de boel doorgemeten te hebben, kwam ik erachter dat de rode en de groene draad verkeerd om zaten in de stekker van de startmotor. Tevens was de behuizing van de startmotor 180 graden gedraaid. Er is maar een idioot die dit gedaan kan hebben en dat ben ik zelf. Het probleem was er misschien al meer dan 5 jaar, maar was al die tijd latent en manifesteerde zich pas echt toen ik met groot licht ging rijden in het donker.
Momenteel heb ik de boel weer hersteld en de scooter start beter dan ooit elektrisch. Hij rijdt verder top, maar ik heb ik nog het vermoeden dat hij wat valse lucht trekt, aangezien de motor gewoon door blijft lopen bij de luchtschroef helemaal in- en de stationair helemaal uitgedraaid. Hier zijn waarschijnlijk al veel topics over geschreven en daar zal ik jullie dus niet mee belasten.
Volgende week heb ik een week vrij genomen en dan kan ik eindelijk met afstellen beginnen. Momenteel zit er een NCY overdrive 2 in met 7,5gr rollen en gevoelsmatig denk ik dat de rollen te zwaar zijn. Ook ga ik er waarschijnlijk een dunne varioring in plaatsen om ten alle tijden beneden de 56 km/u te blijven.
Misschien is het ook leuk om in de vakantie een app te ontwikkelen waarmee het toerental uitgelezen kan worden. Ik heb nog een soort Arduino met wifi liggen die ik hiervoor kan gebruiken. Het moet vast mogelijk zijn om de puls van de blauwe kabel uit te lezen en als ik deze in combinatie met de snelheid in een grafiek zou kunnen zetten, dan zou het afstellen stukken eenvoudiger worden. Mocht ik iets leuks kunnen ontwikkelen dan laat ik het zeker weten op dit forum.
 
Last edited:
Back
Top