laatste poging zenith weer tot leven te wekken

fasemc

Well-Known Member
Kort geleden is mijn zenith er (weer eens ) mee gestopt. Het is een oud model , met metalen tank.

Reden was waarschijnlijk dat er veel te veel olie in mijn cilinder en op de zuiger kwam wardoor deze helemaal aangekoekt was.

Ik heb heel de boel uit elkaar gehaald en schoongemaakt, maar krijg hem nu niet meer aan de praat. Ik heb ondertussen ook een nieuwe carburateur geplaatst want deze was al niet helemaal lekker...

Het lijkt er op dat er geen of niet genoeg benzine in mijn verbrandingskamer komt. Als ik direct wat benzine of remmenreiniger in de cilinder spuit of in mijn carburateur op de plek waar mijn luchtfilter zit , gaat de scooter na een paar minuten kicken een beetje reageren maar als ie start blijft-ie niet stationair lopen en valt uit...ook lijkt erop dat als ik een beetje gas geef hij ook direct af slaat. Als de remmeneiniger of benzine totaal verdampt is, is ie weer compleet dood....

Ik heb het spruitstuk bekeken en verschillende membramen bekeken/gecheckt.
Meerdere gasnaalden geprobeerd op verschillende standen. moesst wel een beetje vogelen want de oude gasschuif bewoog niet goed in de nieuwe carb. , ander gasschuifje geprobeerd, leek beter te gaan
andere bougie/bobine geprobeerd, andere cdi geprobeerd allemaal zonder resultaat. Er komt benzine in de vlotter kamer, maar het lijkt niet op de plek te komen waar het zou moeten komen....
Zit nu een kleiner sproeretje in,een 54. was een 64

Heeft iemand een tip voor me voordat ik de zenith de sloot in rij....

Dank!
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top