Laatste kleine afstel probleempje...

smonjirez

Well-Known Member
Hoi mensen,

K heb een malaguti phantom ac met een DR70RPM, 17,5mm dellorto, s6 inlaatkit, p1 vario en gianelli shot.

Ding rijdt prima op zich.

Maar toch vind ik het vaag; als het wat kouder is s'avonds heeft ie wat meer trekkracht, top snelheid is dan 85-90 @ autoteller.
Maar overdag dan heeft ie duidelijk wat minder trekkracht, hij draait wat minder toeren bij het optrekken. Terwijl hij dan wel een flink hogere topsnelheid heeft (ong. 100 km/u). Dus het lijkt alsof ie dan bij het optrekken minder toeren maakt, maar uiteindelijk op topsnelheid wél een stuk meer toeren kan draaien.

Waardoor kan dit?
Het lijkt wel alsof ik moet kiezen tussen hard op trekken met lagere top, of langzamer optrekken met hogere top XD.

Afstelling:
- Rode drukveer
- Rode trekveertjes
- 4,1g rollen
- sproeier 88, ontgrensd luchtfilter
- BR8HSA bougie
 
Advertisement - register to remove this

Hoe is je bougiekleur? Als hij bij wat kouder weer feller optrekt zou die wat arm kunnen lopen (op dat moment in elk geval), waardoor hij feller onderin is maar wel een wat lagere top heeft. Carb dus toch iets netter afstellen en dan opnieuw je vario, waarschijnlijk alleen net iets lichtere of zwaardere rolletjes.
 
dat maakt me niet uit
ik vind het raar dat het OPTREKKEN dan béter gaat, en de TOPSNELHEID omlaag.
Je zou toch verwachten dat een scooter, wanneer ie minder presteert door het weer, zowel trager optrekt als een lagere topsnelheid (of omgekeerd)
 
Back
Top