Laat je kamer of huis zien #11

Status
Not open for further replies.
Hehe. Snap t wel hoor :). Het is alleen niet het type huis dat mij charmeert, maar goed.

Wij kijken ook nog steeds rond. Het liefst woon ik nog een jaar hier in dit huurhuisje en dan tegen droomhuis aanlopen.

Waarom zo'n kleine kookplaat? Onhandig lijkt me.

Als ik jou was trouwens, zou ik de kookplaat helemaal naar rechts verplaatsen, bij het raam. Heb je minder kooklucht binnen, en je kunt naar buiten toe met de afzuiging ipv recirculatie.

lars, waar woon je ivm keukenblok :p..... wil nog zo'n ding in de beunhok hebben.

Mooi hok hoor lars, vrij groot ook nog! En je kan mooi alles naar eigen smaak maken met zo'n kale aanlevering.

Waarom onhandig? Wanneer kook je met 5 pannen? Juist handig zo'n kleinere plaat, je hebt er namelijk meer bladruimte omheen. Wel een 90cm afzuig erboven.
Het is even de vraag wat we zichtbaar willen hebben vanuit de kamer, plus dat de afvoer nu in het midden van de muur zit (naar boven). Met een goeie afzuigkap zullen de etensluchten wel meevallen.

Gaat niet om die 5 pannen.

Beetje ruimte om je pannen, is handig. Wokbrander, ook handig. Lijkt me ook een raar gezicht, zo'n brede kap boven een smal plaatje.

Ik dacht trouwens dat er een recirculatiekap in zat, als dat niet zo is kun je hem misschien beter daar laten ja.

heb hier ook 60cm plaat onder 90cm afzuiger.... werkt juist :W...
SDC10173.jpg

Waddinxveen, maar heb al iemand die er 200 voor gaat geven :p

Heb verschillende voorbeelden gezien idd en ziet er niet raar uit. Zo heb je aan beide kanten nog aflegruimte. Er zit een schoorsteen in met 2 kanalen erin, heb inmiddels de bouwtekeningen van de gemeente. Dus of dat, of een koof naar de achterkant van het huis maken (of door het plafond).

Wokbrander vind ik btw ook niet zo nodig, maar zal er waarschijnlijk wel opkomen als grootste pit. Draaiknoppen moeten iig wel aan de voorkant zitten.

En wat betreft de keuken, ik heb wel een tof idee.

Dacht eraan om een wandkast te nemen aan de kant waar ook de koof zit. Dus vanaf de koof naar het raam eigenlijk. Die koof is 620 diep. Dan in het midden van de ruimte, vanaf het raam, een eilandvorm, met daarin wasbak en kookpit. Koelkast en over/steamer komen in die wandkast.

woo nice... wist niet dat je daar nog geld voor kon vangen :{

Ik ook niet, maar hij is zgan. Zit er volgens mij pas 5/6 maanden in ofzo.

Dat scheelt! Handig keukentje voor in een beunhok inderdaad, of een bijkeuken...

Net ook ff op die site van I-kook zitten speuren. Die Ancona spreekt mij wel aan. Thanks voor de tip. Hier ook weer lastig een goede kleur uit te zoeken.

Jij ging toch in dat monumentale ding?

Je bedoeld dat je woonkamer en keuken echt 1 worden zeg maar?
Zie je steeds vaker.... erg mooi vaak

xx
 
Advertisement - register to remove this

Jelle, ik zou echt geen 60cm kookplaat nemen.
Meer dan een grote koekepan en een pan rijst past er namelijk niet op.
 
heb vrijdag ook een keuken gekocht maar wel een rib uit je lijf hoor !!

kookeiland van 120 breed en 240 lang en verder een wandkast van 240 breed opgedeeld in 4x 60
 
+1

ik gooi graag iets in de wokpan, en op een kleine plaat is dat niet altijd praktisch.
zeker als er nog andere pannen en ketels op het vuur staan.

volgende plaat wordt er zeker een met wokpit!
 
Waarom ben je zo tegen 90? Ik ga nooit meer kleiner iig.
Aflegruimte naast de kookplaat. Mijn totale blad is wordt max 270cm en daar vallen de spoelbak (40/50 cm) en kookplaat al af. Tevens kook ik nu ook al jaren op een 60 fornuis en daar heb ik altijd meer dan genoeg ruimte. Mn vriendin vind het ook niet zo nodig.
 
Bij mij gaat de vlag uit op de dag dat ik mijn 60cm kookplaat het raam uit mag kieperen. Een fatsoenlijke wok + pan past er niet op. Maar daar heb je niets aan klaarblijkbaarwekkend. :p
 
Ik heb een 70'er, wokbrander in het midden, in een 80 kast, met een 70cm afzuigkap (2 motoren, dus dikke power :p)
 
70 kan nog wel qua ruimte. Er komt wel een 90 kast en een 90 kap. Wel een kap ook met 600m3+ powerrr :p
 
Hoe kijken jullie aan tegen echt korte looptijden van hypotheken? De percentage's zijn flink aan het stijgen momenteel. Bij de Rabobank is de indexering van deze week alweer 5.5!!%

Aanbieding gekregen van 5.2% (zonder NHG) voor 10 jaar, maar ook een aanbieding van diezelfde bank van 4.5% (ook zonder NHG) voor 5 jaar. De meeste kennen mijn situatie, koop het alleen, en zal binnen niet al te lange tijd samenwonen met mn chick. Als ik over 4/5/6 jaar kan verkopen voor een goed bedrag zodat ik groter kan gaan doe ik het.

Vaak wordt er al snel naar 10 of zelfs 20 jaar gekeken, maar ik zie momenteel niet zo snel het nadeel van dus bijvoorbeeld 5 jaar.
 
Ik heb hem voor langere tijd vastgezet en zo weet ik in iedergeval wat mijn vaste kosten zijn. Heb het huis ook alleen gekocht.

Aangezien ik een nieuwbouwhuis krijg ben ik benieuwd of er mensen een programma weten waarmee je 3D je huis kan inrichten?
 
Zo dat stijgt alweer redelijk dan, die rentepercentages. Ik denk dat ik met 4,0% erg blij mag zijn... (al weet je natuurlijk niet waar ie over 6 maanden weer op staat :p)

Als je gaat samenwonen dan maakt het niet zoveel uit dat je bv. een 10 jarige rentevast periode hebt afgesloten. Die kun je altijd wel meenemen. Kijk daarvoor ook naar de voorwaarden van je bank... Van huizen kun je wel wisselen, van bank alleen niet.

Het nadeel in jouw situatie als je nu voor 5jr kiest ipv. 10jr dat je misschien over 5jr opnieuw moet afsluiten tegen een hoger rente percentage (grote kans). Maargoed,dat is niet het einde vd wereld en als je nu 5jr in je uppie die kosten moet dragen en je wilt niet al je salaris aan je huis opbranden is het een redelijke optie om voor 5jr te kiezen mi.
 
Vandaag trouwens mn bank en eettafel binnengekregen. Ben erg tevreden, past erg goed en het zit heerlijk... Nu wachten op de eettafel stoelen en de tv meubel... Nog wat klusjes hier en daar. Dan begint het ergens op te lijken.
 
Lars, ik kan je 1 advies geven, kijk goed naar de flexibiliteit die je hebt bij het afsluiten van een hypotheek. Want wat Sjoerd zegt klopt, van huis wissel je makkelijker van bank.
 
Bij Rabo sluit je 'alles' bij hun af. Dat hoort bij de voorwaarden. Maar als je bijvoorbeeld wil wisselen van verzekering oid, vervalt al je voordeel. Je zult dus je leven lang (of een lange periode) met 'alles' bij hun moeten blijven. Het klinkt mooi, maar er worden allerlei provisies doorberekend.

Heb het zelf nu net aan den lijve ondervonden, mooi aanbod, maar kon met goed onafhankelijk advies precies hetzelfde (nog iets lagere rente btw, maar scheelt bijna niks) krijgen elders, onder betere voorwaarden.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top