Laat je kamer of huis zien #11

Status
Not open for further replies.
Eensch met wat Jelle zegt. Daarom idd naar onafhankelijk adviseur geweest..

Nu maar eens verdiepen in verzekeringen/gas water licht... prrrrrrt.. verzekeringen is niet zo ingewikkeld.. gas water licht wel.. zeker als je naar beoordelingen / ervaringen gaat kijken..
 
Hier aan het kijken om op mezelf te gaan, twijfel alleen nog erg waar te gaan wonen.. Stad of toch in het 'dorp' blijven.

Vriend van mij is 3 oude huisjes bij mij in het dorp aan het opknappen voor de verkoop. Nieuw dak etc erop. Misschien dat ik er daar 1 van wil kopen. Zit alleen dat ik nu nog lekker thuis woon, wel apart boven de schuur (losstaand) met eigen douche/wc. Nu kan ik dus nog lekker sparen. Maar aan de andere kant lijkt een eigen plek me helemaal top.

Qua hypotheek ook ff uitzoeken.. Via vastgoed van me pa misschien wat extra geld losmaken..
 
Je schuift alleen dus een paar straten op, maar moet wel ineens een hele bak geld per maand wegpompen. Zie het nut niet, ga dan in een grote(re) stad wonen in elk geval :)? Of ben je al >25 oid
 
70 kan nog wel qua ruimte. Er komt wel een 90 kast en een 90 kap. Wel een kap ook met 600m3+ powerrr :p

60 of 70 fornuis met een 90 kap ziet er dus echt NIET uit.
Neem nou maar gewoon een 90 kookplaat, kwijt kan je het altijd wel.

Ga maar langs budgetplan en laat hun het ff uittekenen :p
 
MENING. 90 wordt hem niet, heb in totaal maar 270cm blad en daar gaat dus al 60/70 van de kookplaat en 40 van de spoelbak af. blijft er nog 1.60 werkruimte over.

Wordt dan wel een 90 kap met een 90 kast en een 90 achterwand.
 
Hebben jullie ook al een mooie groene enveloppe gehad?
Ongehoord wat we aan belasting betalen eigenlijk.....

Ik mag 750 euro ophoesten... (WOZ, afval, riool)
Nu is wel de WOZ waarde 40.000 euro hoger als getaxeerd bij aankoop. Dus sowieso even bewaar maken
 
Belastingen voor iedere huizenbezitter:
eenmaling: overdachtbelasting
Inkomstenbelasting
Devidendbelasting (winstuitkering)
Leidingwaterbelasting
Energiebelasting
Onroerendezaakbelasting
Rioolrecht

Bij Aankoop en bezit eigen auto
BPM
Motorrijtuigenbelasting
Parkeerbelasting
Accijns
evt Tolgeld

Bij een vakantie:
Luchthavenbelasting
Vliegbelasting
Toeristenbelasting

Owja, drink dan geen alcohol, win dan geen prijs, of een erfenis, of bezit vooral geen caravan, bezit geen hond, voer niets in buiten de EU, vraag geen overheidsdocumenten aan, zet geen puincontainer op de stoep bij een verbouwing.....

word allemaal extra belast 8P

Ik vraag me serieus af, wat ik, als ik bij een WAO / uitkering / whatever, incl allerlei kortingen en toeslagen welke je dan krijgt, ik nu meer overhoud met mn goede gedrag af en toe...
 
Last edited:
Welkom in een verzorgingsstaat ;) Bovenstaande overzicht geldt trouwens grotendeels ook voor een niet huizenbezitter hoor ;)
 
Ik vraag me serieus af, wat ik, als ik bij een WAO / uitkering / whatever, incl allerlei kortingen en toeslagen welke je dan krijgt, ik nu meer overhoud met mn goede gedrag af en toe...

Een vriend van mij zit in de WAO, hij heeft 200 euro per maand minder dan mij.
Incl wao, arbeidsongeschiktheid verzekering, huurtoeslag en zorgtoeslag.
Maar ik moet wel 40 per week werken en diensten draaien.
 
Een vriend van mij zit in de WAO, hij heeft 200 euro per maand minder dan mij.
Incl wao, arbeidsongeschiktheid verzekering, huurtoeslag en zorgtoeslag.
Maar ik moet wel 40 per week werken en diensten draaien.

Nou ja, ik weet wel dat ik dan niet in mn huis kan blijven wonen :)
Daarnaast werk ik gewoon graag voor mn centen, alleen snap ik wel waarom er een hoop mensen zijn die onterecht in de WAO zitten.

Ik heb een goede baan, maar zeker als je niet zoveel verdiend scheelt het bijna niets.

Huis laten taxeren & WOZ waarde laten aanpassen..
scheelt je op decenniabasis flinke poen

In het AD stond een voorbeeldje, was wel redelijk extreem maar scheelde voor dit jaar 400 euro (dacht de WOZ een ton te hoog). Ik ben benieuwd, een taxatie rapport is toch hard bewijs van de waarde lijkt me? Zou mooi zijn als het een lekker bedrag scheelt.
 
Nou ja, ik weet wel dat ik dan niet in mn huis kan blijven wonen :)
Daarnaast werk ik gewoon graag voor mn centen, alleen snap ik wel waarom er een hoop mensen zijn die onterecht in de WAO zitten.

Ik heb een goede baan, maar zeker als je niet zoveel verdiend scheelt het bijna niets.



In het AD stond een voorbeeldje, was wel redelijk extreem maar scheelde voor dit jaar 400 euro (dacht de WOZ een ton te hoog). Ik ben benieuwd, een taxatie rapport is toch hard bewijs van de waarde lijkt me? Zou mooi zijn als het een lekker bedrag scheelt.

Gelul.

Als je t geld zo handje contant zou krijgen en lekker thuis zou kunnen blijven zou je het dus niet doen :+?

Ik heb ook altijd gewerkt hoor, daar niet van. Heb ook een hekel aan die uitkeringtrekkers die er geen recht op hebben:p
 
Nee, die subsidietrekkers van het Leger die van onze centen een jaar lang op Aruba zitten :+

Ontopic, Hypotheek gefixt 8)
 
:D

Jij bent zeker zo`n iemand die denkt dat wij van jouw belastingcenten leven :p..

Betaal helaas evenveel als jij :*
 
Gelul.

Als je t geld zo handje contant zou krijgen en lekker thuis zou kunnen blijven zou je het dus niet doen :+?

Toch werk ik liever ook al heb ik er nooit veel zin in. Elke dag thuis zitten is een week leuk, mss 2. Maar daarna begin ik het al snel zat te worden.

Liever een 4 daagse werkweek ofzo en net zoveel verdienen als met 5 :W

En zit hier ook alweer een jaar in dit hol en denk echt bij mezelf.....waar is die gebleven :p
 
Even voor de mensen die een huis hebben gekocht. Hebben jullie gevraagd naar een schoongrondverklaring? Wil eigenlijk wel op papier hebben dat ik dadelijk niet een kavel koop waarvan de grond vervuild is.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top