Enterprise
Well-Known Member
Je hebt laagtoerige en hoogtoerige cillinders.
Logischer wijs zou ik denken dat een laagtoerige cillinder kracht produceert met minder toeren en dus weiniger toeren zal/mag maken.
Maar hoe zit dit nou als je bijvoorbeeld een 70cc Dr hebt en een terugloop monteerd?
De cillinder is laagtoerig maar met de terugloop uitlaat is de powerband redelijk hoog in toeren waardoor je hem op hoge toeren gaat afstellen.
Is dit dan niet slecht voor een laagtoerige cillinder zoals een 70dr? En verlies je dan niet kracht door het rijden met hoge toeren terwijl zijn kracht in de lage toeren zit? Ik zie namelijk constant setups van dr70 met terugloop uitlaat.
Ook heb ik een laser x pro die eigenlijk geschikt zou moeten zijn voor laagtoerige cillinders. Alleen mijn scooter maakt flink wat toeren met die uitlaat
Logischer wijs zou ik denken dat een laagtoerige cillinder kracht produceert met minder toeren en dus weiniger toeren zal/mag maken.
Maar hoe zit dit nou als je bijvoorbeeld een 70cc Dr hebt en een terugloop monteerd?
De cillinder is laagtoerig maar met de terugloop uitlaat is de powerband redelijk hoog in toeren waardoor je hem op hoge toeren gaat afstellen.
Is dit dan niet slecht voor een laagtoerige cillinder zoals een 70dr? En verlies je dan niet kracht door het rijden met hoge toeren terwijl zijn kracht in de lage toeren zit? Ik zie namelijk constant setups van dr70 met terugloop uitlaat.
Ook heb ik een laser x pro die eigenlijk geschikt zou moeten zijn voor laagtoerige cillinders. Alleen mijn scooter maakt flink wat toeren met die uitlaat