erix,
ervan uitgaande dat je de stator en de spanningsregelaar uitgewisseld hebt tegen een correct type en werkende exemplaren denk ik toch in eerste instantie aan een massaprobleem.
Massaproblemen kunnen wazige problemen veroorzaken.
Dus toch nog even met de Multimeter aan de slag om te controleren of de weerstand tussen de min-pool van je accu, je frame en je motorblok nagenoeg NUL Ohm is.
Zet hiervoor de multimeter op zijn laagste Ohm-bereik.
Mocht dit alles in orde zijn het volgende:
Ik veronderstel dat je verlichting correct functioneert en niet doorbrandt als je vol gas rijdt!!!
Vraagje: Heb je ook 18 Volt laadspanning als je de verlichting van de scooter in schakelt?
Zo nee, controleer de lichtweerstand en de massaverbinding ervan en de draad tussen lichtschakelaar en lichtweerstand.
Verder zou ik de elektrische choke eens op correcte werking controleren.
Waarom choke en verlichting zou je denken???
De choke, de verlichting en de spanningsregelaar krijgen allen hun wisselspanning van de statorspoelen.
Deze statorspoelen zijn belasting afhankelijk, hoe minder ze belast worden des te hoger wordt de afgegeven wisselspanning.
Dit kan je choke en/of je verlichting en/of je spanningsregelaar doen defect raken.