La Souris Vespelini Hulp met Onderdelen

XLuckyL

New Member
Ik ben eigenaar van een La Souris Vespelini TY500QT-K met een bouwjaar van 2018. Voorheen heb ik al een keer gepost over de kilometerkabel (wat nu werkt) en de scooter sneller maken (wat uiteindelijk toch niet hoeft). Handig om te vermelden, Het is Geel Kenteken. Ik ben geen pro in het weten en repareren in scooters, daarom kan ik het gelukkig vragen aan mensen hier op het forum.

Ik wil de volgende dingen bestellen en vervangen:
Accu, Bougie en Koppakking

Kan iemand mij helpen met welke ik precies moet kopen? Ik had al een beetje gekeken op de La Souris website, K-Parts en Zandri. Daar heb ik voorheen ook wel een scooter onderdelen besteld.

Ik kan foto's maken van mijn scooter indien nodig! Je kan de namen van de producten sturen en/of foto's en links. Alvast bedankt voor het helpen en de tijd ervoor nemen!
 
Advertisement - register to remove this

Dus als het goed is heb je daar een 139QMB-K motorblok onder hangen?

Neem aan dat het een injectie is.

Dan heb je al volgens mij een 6AH / 7AH accu erin zitten (zo`n hele lompe Ytx7a-Bs

Bougie ligt aan welke dop je hebt.
Als de dop niet ontstoort is, heb je een ontstoorde bougie nodig. NGK CR7HSA (maar injectie kan ook een heel andere type hebben)
Als de wel ontstoort is heb je een niet ontstoorde bougie nodig. NGK C7HSA

Koppakking is volgens mij gewoon gy6 eigen.

Weet niet of je de cilinder ook los neemt, zoja heb je ook een nieuwe voetpakking nodig.
 
Last edited:
Ga naar de Site van Easy Parts , tik daar het Type Scooter in
Kan hier niet zoveel op vinden (ben zeer waarschijnlijk blind). Op kentekenbewijs staat La Souris Vespelini TY500QT-K uit 2018, een chinese scooter. Volgensmij is de benaming die ik zoek GY6 50cc 4 Takt.

Dus als het goed is heb je daar een 139QMB-K motorblok onder hangen?

Neem aan dat het een injectie is.

Dan heb je al volgens mij een 6AH / 7AH accu erin zitten (zo`n hele lompe Ytx7a-Bs

Bougie ligt aan welke dop je hebt.
Als de dop niet ontstoort is, heb je een ontstoorde bougie nodig. NGK CR7HSA (maar injectie kan ook een heel andere type hebben)
Als de wel ontstoort is heb je een niet ontstoorde bougie nodig. NGK C7HSA

Koppakking is volgens mij gewoon gy6 eigen.

Weet niet of je de cilinder ook los neemt, zoja heb je ook een nieuwe voetpakking nodig.
139QMB-K zou best kunnen, ik heb eerlijk gezegd geen idee. Het is een 4-takt scooter, is dat wat je bedoeld met injectie?

Volgensmij zit er inderdaad nu een 6AH accu in, weet niet of het de Ytx7a-Bs is. Scooter staat bij een vriend van me, die maakt binnenkort een foto ervan om te weten welke het precies is.

Scooter is een 4-takt, weet niet welke dop ik heb als ik eerlijk ben. Waar kan ik dit zien? GY6 50cc 4 Takt is de naam van mijn motor die onder de scooter zit right?
Zou eigenlijk als je de kop demonteert , standaard ook de voetpakking doen , omdat de cilinder ook loskomt met losdraaien van kopmoeren.
Kans op olie lekkage , die via het oliekanaal geperst wordt en via de pakking bij je tapeind komt .
Aha oke. Met kop bedoel je het deel van de bougie toch? Zoja, dan moet er wellicht ook een nieuwe voetpakking in.
Of misschien beter ... die la SORES... Probleem Scooter verkopen / inruilen , ben je van die narigheid af , en een Merk /Qualiteit Scooter kopen
Tja, helemaal met je eens als ik eerlijk ben, dat ontken ik niet. La souris is in mijn ogen en slecht merk scooter maar deze scooter ben ik toevallig tegengekomen voor een bizarre prijs. Scooter is lekker zuinig en het onderhoud wat die nu heeft kost me relatief weinig geld. De Scooter doet het eigenlijk gewoon perfect alleen wist ik dat de accu slecht was. Koppakking moet vervangen worden, omdat ik met een vriend daarbinnen helemaal schoongemaakt hebt en de koppakking was aan vervangen toe bij nader inzien. Bougie wil ik gewoon vervangen hebben omdat het al een tijd geleden is, dan kan die er weer een tijd tegenaan.

En met koppakking denk ik dat ik het kickstartdekselpakking bedoel.
1666547081441.png
Het achterste gedeelte wat groen is op de foto hieronder. Dat heb ik nodig.
1666547137883.png
 
Last edited:
Dat is de vario deksel pakking , en deze moet er tussen anders heb je kans dat je kickstart ronsel aan loopt .
En als je bougie aan vervangen toe is , denk dan ook eens aan de filters ( lucht , benzine) , motor en tandwielbak olie .
En je kleppen stellen , zijn ze erg gevoelig voor , bestel dan gelijk een klepdeksel pakking , en onderhouds setje , wat veel aanbieders leveren.
Hoeveel heeft je scooter gelopen?
 
Zou eigenlijk als je de kop demonteert , standaard ook de voetpakking doen , omdat de cilinder ook loskomt met losdraaien van kopmoeren.
Kans op olie lekkage , die via het oliekanaal geperst wordt en via de pakking bij je tapeind komt .

Als je de cilinder niet lift, kan je dit gewoon zo laten zitten. Maar wel 1 malig.

Maar als de cilinder wel omhoog komt of een beetje, dan moet er wel een nieuwe voetpakking onder.
Post automatically merged:

Dat is de vario deksel pakking , en deze moet er tussen anders heb je kans dat je kickstart ronsel aan loopt .
En als je bougie aan vervangen toe is , denk dan ook eens aan de filters ( lucht , benzine) , motor en tandwielbak olie .
En je kleppen stellen , zijn ze erg gevoelig voor , bestel dan gelijk een klepdeksel pakking , en onderhouds setje , wat veel aanbieders leveren.
Hoeveel heeft je scooter gelopen?

Heb bij mijn 139QMB-E blok geen verschil gemerkt met die carterdeksel pakking.

Weet wel dat die er tussen moet, maar je trekt hem toch elke keer weer kapot.. En het is nogal zonder xxx geld aan eruit te geven als het deksel eraf moet als je bijvoorbeeld de rollen wilt vervangen.

Ik weet wel dat bij de kisbee injectie een beter design hebben gebruikt.
i.p.v papieren pakking hebben ze gebruik gemaakt van een rubber die je op het deksel zelf drukt, en altijd beter blijft zitten.
 
Back
Top