deusjevo
Member
Hi, de Souris van m’n dochter heeft weer eens kuren.
Vorige week onderweg naar de Universiteit sloeg hij na een paar honderd meter rijden af en ze kreeg hem niet meer gestart.
Ze heeft hem laten staan en is met OV verder gegaan.
‘s Middag naar dat ding gereden en na heeeeel veel moeite startte hij.
Naar een voor mij onbekende scooterzaak vlak in de buurt daar gereden en achter gelaten.
Bij aankomst bleek er ook nog een ophangrubber kapot te zijn, weet niet of dat uiteindelijk invloed kan hebben.
Scooterbaas ging er naar kijken en vanmiddag was hij klaar.
Uiteindelijk een nieuw ophangrubber, een nieuwe bougie en de carb is schoongemaakt.
Bij het ophalen startte de scooter wel maar niet zo vlot als normaal.
Na een paar km aangekomen thuis en scooter afgezet, startte weer op eerst verzoek.
Nog een paar keer geprobeerd en probleemloos, dacht ik…..
Vanavond belde m’n dochter op, hij start niet.
Startmotor draait goed rond maar slaat niet aan.
Lijkt wel of de carburateur geen benzine krijgt.
Hoe werkt zoiets, wordt de benzine met vacuüm aangezogen uit de tank of zo?
Wat zou de reden kunnen zijn dat motor vanmiddag met warme motor wel liep en startte en nu vanavond na een paar uur stilstand niet?
Vorige week onderweg naar de Universiteit sloeg hij na een paar honderd meter rijden af en ze kreeg hem niet meer gestart.
Ze heeft hem laten staan en is met OV verder gegaan.
‘s Middag naar dat ding gereden en na heeeeel veel moeite startte hij.
Naar een voor mij onbekende scooterzaak vlak in de buurt daar gereden en achter gelaten.
Bij aankomst bleek er ook nog een ophangrubber kapot te zijn, weet niet of dat uiteindelijk invloed kan hebben.
Scooterbaas ging er naar kijken en vanmiddag was hij klaar.
Uiteindelijk een nieuw ophangrubber, een nieuwe bougie en de carb is schoongemaakt.
Bij het ophalen startte de scooter wel maar niet zo vlot als normaal.
Na een paar km aangekomen thuis en scooter afgezet, startte weer op eerst verzoek.
Nog een paar keer geprobeerd en probleemloos, dacht ik…..
Vanavond belde m’n dochter op, hij start niet.
Startmotor draait goed rond maar slaat niet aan.
Lijkt wel of de carburateur geen benzine krijgt.
Hoe werkt zoiets, wordt de benzine met vacuüm aangezogen uit de tank of zo?
Wat zou de reden kunnen zijn dat motor vanmiddag met warme motor wel liep en startte en nu vanavond na een paar uur stilstand niet?
Last edited: