La Souris start niet….

deusjevo

Member
Hi, de Souris van m’n dochter heeft weer eens kuren.
Vorige week onderweg naar de Universiteit sloeg hij na een paar honderd meter rijden af en ze kreeg hem niet meer gestart.
Ze heeft hem laten staan en is met OV verder gegaan.

‘s Middag naar dat ding gereden en na heeeeel veel moeite startte hij.
Naar een voor mij onbekende scooterzaak vlak in de buurt daar gereden en achter gelaten.
Bij aankomst bleek er ook nog een ophangrubber kapot te zijn, weet niet of dat uiteindelijk invloed kan hebben.

Scooterbaas ging er naar kijken en vanmiddag was hij klaar.
Uiteindelijk een nieuw ophangrubber, een nieuwe bougie en de carb is schoongemaakt.

Bij het ophalen startte de scooter wel maar niet zo vlot als normaal.
Na een paar km aangekomen thuis en scooter afgezet, startte weer op eerst verzoek.
Nog een paar keer geprobeerd en probleemloos, dacht ik…..

Vanavond belde m’n dochter op, hij start niet.
Startmotor draait goed rond maar slaat niet aan.
Lijkt wel of de carburateur geen benzine krijgt.

Hoe werkt zoiets, wordt de benzine met vacuüm aangezogen uit de tank of zo?
Wat zou de reden kunnen zijn dat motor vanmiddag met warme motor wel liep en startte en nu vanavond na een paar uur stilstand niet?

Last edited:
Advertisement - register to remove this

1. Onderaan de carburateur zit op de vlotterkamer een schroefje, soms met een slangetje. Draai dit schroefje open en kijk of er benzine uitkomt. 2. Trek de benzineslang van de carburateur en zuig aan het vacuümslangetje en kijk of er benzine uit de toevoer slang komt. 3. Misschien is de carburateur niet goed schoongemaakt?

Wordt de bougie nat met starten ? En start hij wel als je remmenreiniger in de carb spuit ?
Doet de choke zijn werk , staat de naald ingetrokken als hij koud is ?

Nou, de scooterzaak heeft hem opgehaald bij m’n dochter voor de deur.

Stukje benzine slang vervangen, was wat poreus begrijp ik en de bobine is ook vervangen.
Gister einde middag opgehaald, start motor draaide wel heel traag, de accu leeg.
Kickstarter is ook gewoon Chinese troep dus ze gaan er vandaag weer even verder mee.

Volgens m’n vaste scooterzaak konden ze zien dat de voor mij onbekende scooterzaak waar hij in eerste instantie naartoe gebracht is door ons de carburateur er echt niet af gehad heeft, was geen spoor van te zien…
Bougie was wel nieuw.

Bedankt voor bovenstaande reacties, ik neem ze mee.
Heb helaas een chronisch tijdgebrek momenteel dus zelf eraan werken wordt het ff niet.
Post automatically merged:

Is dit een scooter met injectie, een elektrisch gestuurde carburateur of enkel een carburateur?
Carburateur, weet niet of hij elektrisch gestuurd is

Write your reply...
Back