La souris Sourini RS tikt voor starten

F92

New Member
Goeiedag allemaal,

Ik heb een vraagje over de scooter van mijn vriendin. Ze heeft zoals in de titel een la souris scooter.

Heeft een aantal maanden stil gestaan startte na wat moeite met de kickstart wel, elektrische start deed niets. Toen hebben we er wel weer wat mee gereden nog steeds niet heel veel. Sinds dat we er ik denk nog 2 a 3x mee hebben gereden doet die niets meer. De laatste keer is die nog gestart nadat ik de scooter toen heb uitgezet en later weer wou starten deed die niks meer. Ik merkte ook dat de scooter een tikkend geluid maakte zodra ik de sleutel omdraaide, dus nog voor dat die überhaupt stationair liep.

Sindsdien de scooter niet meer aan kunnen krijgen. Ik weet niet wat het is, ik zat te denken aan de accu omdat ook elektrische start helemaal niets doet en de lampen maar heel zwakjes aan gaan. Nieuwe accu nog niet geprobeerd wil ik wel nog gaan doen. Heeft iemand nog een ander idee, ik kan best wat sleutelen maar heb er ook weer niet heel veel verstand van.

Alvast bedankt voor de bijdrages!
 
Advertisement - register to remove this

je accu is hoogstwaarschijnelijk leeg, nieuwe accu en kijken wat ie doet, tikken geluid kan de bendix zijn die net niet ze werk kan doen
 
je accu is hoogstwaarschijnelijk leeg, nieuwe accu en kijken wat ie doet, tikken geluid kan de bendix zijn die net niet ze werk kan doen
Bij langere tijd stilstand kan het inderdaad zijn dat de accu defect is.
Wat je zou kunnen proberen om dit uit te sluiten is, om de accu te laden met een acculader, let daarbij wel op dat het vloeistofniveau op orde is en vul alle cellen eventueel aan met gedestilleerd water tot aan het streepje als het tenminste een gewone loodaccu betreft.
Bij onderhoudsvrije geldt dit dus niet.
Probeer na een goeie laadbeurt of de scooter nu wel start en of de accu ook zijn spanning behoudt, ook na een aantal keren elektrisch starten.
(even met een multimeter meten!)

Het tikken is vermoedelijk het startrelais wat je hoort.
 
Back
Top