La Souris Sourini RS storing

Status
Not open for further replies.

Larsvp15

Member
Heey mannen ik ben Lars en nieuw op dit forum.

Zelf heb ik een La Souris Sourini RS Euro 5 gekocht vorig jaar juli.
Wat ik tot nu toe er aan gedaan heb zijn:

Euro 4 35km ECU er in.
Euro 5 25km naar onbegrenst converter met afstandsbediening.
Technigas 4scoot onbegrenst uitlaat.
65CC cilinder met hoge kop nokkenas.
Malossi variokit met 5.1 gram rollen.
Naraku koppeling met rode trekveertjes en witte Malossi drukveer.
Naraku torque driver.
Naraku halfpoulie.
Andere secundaire vertanding 17T/49T. standaard is 15T/51T.
Volgende week komt er een 72cc op met 72cc kop en grotere injector.

Het probleem wat ik nu heb:

Als ik hem start valt hij uit zichzelf uit.
Start ik hem en geef ik tijdens het starten vol gas dan loopt hij wel, maar stel je gaat dan terug naar 75% gas en dan weer vol gas valt hij terug naar ik denk ongeveer 600-1000 toeren.
Op het moment dat je dan je gas los laat valt hij uit.
Start je hem normaal en geef je dan vol gas blijft hij ook hangen op ongeveer 600-1000 toeren, laat je het gas los valt hij uit.
Het gekke is dat het motor management lampje niet brand?.
Ik heb 2 La Souris winkels gesproken en een andere zaak en elk zeg wat anders, waar het volgens hun aanligt is:

TPS Sensor stuk of bobine stuk of de ECU heeft een fout opgeslagen.

Heeft iemand hier ervaring in?, of dit ook meegemaakt?.

En wat is het verschil tussen een Euro 4 of Euro 5 ECU?.
 
Advertisement - register to remove this

Heey mannen ik ben Lars en nieuw op dit forum.
Welkom Lars.

Wat ik tot nu toe er aan gedaan heb zijn:

Euro 4 35km ECU er in.
Euro 5 25km naar onbegrenst converter met afstandsbediening.
Technigas 4scoot onbegrenst uitlaat.
65CC cilinder met hoge kop nokkenas.
Malossi variokit met 5.1 gram rollen.
Naraku koppeling met rode trekveertjes en witte Malossi drukveer.
Naraku torque driver.
Naraku halfpoulie.
Andere secundaire vertanding 17T/49T. standaard is 15T/51T.
Volgende week komt er een 72cc op met 72cc kop en grotere injector.
Snortuning wordt op dit forum niet graag gezien vooral niet als het gaat om een snorfiets voorbij de WOK-grens op te voeren.
 
Bij een ECU van Malossi is het iig dat de nieuwe / andere ECU ingeleerd moet worden .
Electronica is electronica , dus neem aan in jou geval ook .
Ik zou de Methode van Malossi proberen , dat kan je zelf , werkt dat niet , dan moet je naar de Dealer.
 
@Brute-Force

Hoe kan ik dat zelf doen dan?.
Heb daar niet veel verstand in.

En weet jij toevallig het verschil in een Euro 4 en Euro 5 ECU?.
Mij werd verteld dat een Euro 4 meer benzine zou geven en wat meer toeren doorlaat.
Daarom heb ik er nu een Euro 4 in zitten ipv een Euro 5.
 
Ik denk niet dat je zo maar een ECU kan uitwisselen van een Euro5 met een Euro4.
Er zal toch veel verschil in de software zijn.
Daarom krijg je ook van die gekke storingen.
Ik heb zelf veel getest met software van Euro4 tussen verschillende merken scooters met ECU van Dellorto.
Nou je wilt niet weten wat ze daar al verschillen in programmeren.
Dus denk toch zeker dat er ook flink verschillen zitten tussen de jouwe Euro5 en Euro4.

Beste is beide uit te lezen en vergelijken met elkaar.
Maar dan nog, hoe ze zo'n ECU programmeren moet je je goed in verdiepen en of cursus volgen.
 
Last edited:
@Bulldog

Ik koop wel weer een Euro 5 versie haha.

Ik zit te kijken naar een obd scanner.
Zodat ik thuis de ecu kan resetten
Weet jij waar ik die moet aansluiten?.
En welke ik moet kopen zie ze namelijk van 25 euro tot 325 euro
 
Denk rechtstreeks op de ECU.
Welke zou ik niet weten, misschien effe google, of iemand hier een link plaatsen.
Ik heb alleen alles voor de Sym E4 Dellorto.
 
@Bulldog

Ik koop wel weer een Euro 5 versie haha.

Ik zit te kijken naar een obd scanner.
Zodat ik thuis de ecu kan resetten
Weet jij waar ik die moet aansluiten?.
En welke ik moet kopen zie ze namelijk van 25 euro tot 325 euro
Ik kan je deze aanraden:
referrer=socialshare_pdp_androidapp

(Kijk even of je dezelfde ergens goedkoper kan vinden ik heb hem dacht ik voor 39 euro gekocht half jaartje geleden)

Aansluiting zit 9/10 bij de accu van de scooter vaak is dit gewoon een obd2 poort maar kan zijn dat je ook een omloopstekkertje moet kopen van obd 2 naar jouw aansluiting ik weet bijvoorbeeld dat bij sym het gewoon een obd 2 aansluiting is maar bij kymco en piaggio heb je dus omloopstekkertje nodig.
 
Nee bij Sym is het een 3pins aansluiting, en geen obd2.
Zit bij de accu bij Fiddle 2, bij Fiddle 3 achter het klepje voor de benen.
 
Nee bij Sym is het een 3pins aansluiting, en geen obd2.
Zit bij de accu bij Fiddle 2, bij Fiddle 3 achter het klepje voor de benen.
Hahaha bij mijn sym xpro is het een obd 2 aansluiting is wel een euro 5 denk miss dat daar het verschil zit

Heb ook een sym xpro e4 staan met ecs systeem die kun je niet uitlezen toch?
 
Denk dat dit antwoord al gegeven is:

Aansluiting zit 9/10 bij de accu van de scooter vaak is dit gewoon een obd2 poort maar kan zijn dat je ook een omloopstekkertje moet kopen van obd 2 naar jouw aansluiting ik weet bijvoorbeeld dat bij sym het gewoon een obd 2 aansluiting is maar bij kymco en piaggio heb je dus omloopstekkertje nodig.
 
Heb ook een sym xpro e4 staan met ecs systeem die kun je niet uitlezen toch?
Zeker kan je die uitlezen.
Welke stekker heeft ie?
Post automatically merged:

Denk dat dit antwoord al gegeven is:

Aansluiting zit 9/10 bij de accu van de scooter vaak is dit gewoon een obd2 poort maar kan zijn dat je ook een omloopstekkertje moet kopen van obd 2 naar jouw aansluiting ik weet bijvoorbeeld dat bij sym het gewoon een obd 2 aansluiting is maar bij kymco en piaggio heb je dus omloopstekkertje nodig.
Ik heb al veel sym's hier gehad.
Geen 1 had obd2.
Ligt er denk ik aan welke Sym.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top