La Souris Sourini Injectie start slecht en valt uit na gas los

DanielSmit03

New Member
Beste Forumleden,

Ik heb een aantal weken geleden een tweedehands La Souris Sourini scooter gekocht en ik loop tegen een aantal problemen aan. Normaal gesproken koop ik zelf altijd scooters met een carburateur, maar in dit geval gaat het om een injectie. Het is een GY6 blok met Rongmao systeem ( volledig injectie ). Bij koude start start de scooter nog wel aardig, duurt wel even… maargoed. Na een tijdje rijden valt de scooter echter uit als ik het gas los laat. Daarna valt hij echt amper tot niet te starten. Kleppen al gesteld, geen resultaat. Ook heb ik de bougie vervangen ( voor de zekerheid ook bougiedop ) en elke keer als ik de bougie eruit draai is hij pikzwart. Kilometerstand is 3000 echte kilometers, lijkt me dus niet dat het aan de cilinder ligt. Zou het bijvoorbeeld kunnen dat het EFI systeem niet goed meer is/werkt? Als de bougie zwart slaat lijkt me dat hij dus teveel benzine krijgt…. Zelf ben ik echt meer van de carburateur scooters, vandaar dat ik dit probleem niet helemaal snap. Verder gaf de scooter ook geen foutcodes….
Ik hoop dat iemand dit probleem misschien herkent of misschien de oplossing weet.
Alvast bedankt voor de reacties!
 
Advertisement - register to remove this

Kan de zwarte bougie kleur verklaard worden door een rijke verhouding, maar dan een tekort aan lucht? Is het filter in inlaattraject droog en schoon?
Groet,
 
Vaak word er een verkeerde klepspeling gehanteerd voor de GY6 injectie blokken.
Meestal zetten ze deze op 0.05 in & 0.10 uit, maar dit moet echter 0.10 in & 0.15 uit zijn.

Mocht je de kleppen toch op 0.10/0.15 gesteld hebben en het probleem blijft, moeten we verder zoeken.
 
Bedankt voor jullie reacties! Kleppen zijn inderdaad zo gesteld. Heb vandaag de cilinder en de cilinderkop er even afgehaald. Alles zag er prima uit, zuigerveren waren goed, kleppen ook goed. Wat blijft er dan nog over zou je zeggen…? Filter is ook gewoon schoon. Ook de isolator was nog goed. Zou het misschien toch het EFI systeem kunnen zijn? Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groet,
 
Denk dat het tijd wordt om deze aan uitleesapparatuur te leggen. Mogelijk dat er geen storingsindicatie oplicht maar wel een sensor buiten toleranties werkt of niet meer werkt. Of ergens een onderbreking. Dat laatste kan een hele speurtocht zijn.
Groet,
 
Ben het eens met Harrr, zonder indicatie van het waarschuwing en/of motormanagement lampje is het naadje om erachter te kunnen komen. En 3.000 km is natuurlijk helemaal niks..., scooter is net aan ingereden.

Kan iets simpels zijn, zoals bijvoorbeeld een relais die niet goed meer werkt. (brandstofpomp)
Maar het kan ook goed zijn dat het probleem wat dieper zit...

Ik zelf denk dan aan de gaskleppositiesensor...
Maar nu loop ik wat vooruit op de zaken, desalniettemin waren er in het begin wel wat problemen met het Rongmao systeem.

Misschien dat een China LX EFI/injectie dealer of leverancier je wat meer kan vertellen.
(maybe bij La souris zelf even een lijntje uitgooien...)
Het is een aanname, maar ik ga er vanuit dat je de scooter via een particulier hebt aangeschaft.
 
Kan ook zijn dat dit lampje/ledje gewoonweg stuk is , en daarom niet oplicht!

Aantal jaren terug was dit ook zo met de Sym Fiddle 3, vanuit de fabriek zaten hier ook bij enkele exemplaren ledjes/lampjes geplaatst die stuk waren.

Er is echter een maar, normaliter dient dit lampje sowieso op te lichten als het contaktslot op aan gedraaid wordt!
 
Last edited:
de grootste ellende koop je bij lasouris ik heb hier een lasouris city staan met 2300 km op de teller die scooter staat al maanden stil omdat hij niet wil starten en omdat de klant niet is geweest voor ze servicebeurt doet lasouris er niks aan die mensen hadden er 2 gekocht deze en nog een waarvan de uitlaat finaal door midden scheurde geen idee hoe het kam maar het gebeurde toen de scooter terug gebracht bij lasouris heeft 2 maanden geduurd voor hij gemaaakt was ik heb er 2 maanden gewerkt ben gillend weg gelopen omdat er alleen maar ellende was daar scooters die 4 a 5 maanden staan voor dat ze klaar zijn
 
Back
Top