La Souris scooter start niet

Doe het dan zelf! Of zoals al aangeboden is, met mensen van het forum. Gaat je veel geld besparen, en is nog best leuk om te doen ook
Is het niet de kabel van de choke? Zou een hoop kunnen verklaren icm benzine geur. Als mensen vanaf het begin het probleem goed duidelijk omschrijven met alle ins en outs zijn we er sneller :D

Maak eens een filmpje vh geluid dat je hoort.
 
Ik hoor idd eerst alleen klik en dan bijna niks meer . Ik hoor hem niet rondgaan nee
Kan eventueel ook nog een verbrand startrelais zijn.

De verlichting van jouw scooter brandt deze ook als de motor niet loopt dus enkel al je de scooter op contact zet of brandt de verlichting alleen nadat de scooter gestart is?
Post automatically merged:

Is het niet de kabel van de choke? Zou een hoop kunnen verklaren icm benzine geur. Als mensen vanaf het begin het probleem goed duidelijk omschrijven met alle ins en outs zijn we er sneller :D
Zit wel een erg grote connector aan voor een choke, normaliter is deze connector maar 2 polig.
Lijkt meer op een connector voor een optioneel alarm maar daarvoor zitten weer te weinig draden op deze connector..
Post automatically merged:

Maak eens een filmpje vh geluid dat je hoort.
Dit zou het één en ander wel duidelijker maken wat Chan bedoelt met "tik".
 
Kan eventueel ook nog een verbrand startrelais zijn.

De verlichting van jouw scooter brandt deze ook als de motor niet loopt dus enkel al je de scooter op contact zet of brandt de verlichting alleen nadat de scooter gestart is?
Post automatically merged:


Zit wel een erg grote connector aan voor een choke, normaliter is deze connector maar 2 polig.
Lijkt meer op een connector voor een optioneel alarm maar daarvoor zitten weer te weinig draden op deze connector..
Post automatically merged:


Dit zou het één en ander wel duidelijker maken wat Chan bedoelt met "tik".
Ik zag de kabel niet goed,nog steeds niet en ik zagm op 2 manieren haha.
Heeft een scooter eigenlijk een diagnose kabel?
 
Hallo, ik merkte al sinds een dag of 2 dat de scooter meer moeite had om te starten. Vandaag heb ik gewoon gewoon gereden totdat ik even naar de winkel was geweest en weer wou starten maar ineens niks meer deed (elektrische start) ik hoor een heel raar geluid alsof die geef contact maakt. Nu kijk ik net onder de scooter en zie ineens (zie foto) deze stekker loshangen. Ik ben een complete leek en moet geregeld me scooter wegbrengen naar de la souris dealer en betaal me elke keer scheel maar ze kunnen mij ook alles wijsmaken omdat ik er toch niks van af weet. Maar nu ik deze stekker zie loshangen en me scooter ook ineens niet meer start hoop ik dat iemand mij kan vertellen of dit misschien de oorzaak kan zijn of wat het überhaupt voor een stekker is. Alvast bedankt !
Die stekker is om de scooter uit te lezen/ op te voeren die hoort los te zitten als je geen draadloze begrenzer erin heb tenmiste
 
Is het niet de kabel van de choke? Zou een hoop kunnen verklaren icm benzine geur. Als mensen vanaf het begin het probleem goed duidelijk omschrijven met alle ins en outs zijn we er sneller :D

Maak eens een filmpje vh geluid dat je i
Post automatically merged:

Hoe voeg ik een video toe heb het opgenomen maar kan alleen foto’s toevoegen
 
Stuk duidelijker een video, want ik hoor heel wat meer als alleen een klik.
Geluid komt me niet bekend voor, maar gok dat het aan de accu of startmotor ligt. Accu kan je checken door te meten hoeveel volt hij nog geeft, als dat nog goed is (12v minstens) dan moet de startmotor waarschijnlijk vervangen worden
 
De bendix grijpt niet aan.
Ik hoor duidelijk de startmotor draaien maar deze neemt de krukas niet mee.

Hier een Youtube filmpje van een scooter met hetzelfde probleem, kijk vanaf 1:20 minuut.
By the way, de Youtuber verwijdert de carburateur om bij de startmotor te komen om deze te kunnen testen , dit is niet nodig want jouw startmotor draait goed.
Verder verwijdert hij ook de kickstartpedaal, dit is helemaal niet nodig om de carterdeksel te verwijderen.
 
Last edited:
Back
Top