dexter

New Member
Hi allemaal

Ik heb een vraag waar ik al sinds de aankoop van mijn scooter mee zit. Ik heb een nieuwe La Souris Sourini RS - Special Edition EURO5 gekocht afgelopen december (2021) maar sinds de aankoop loopt de scooter niet harder dan 38-40 km/h (op de gps snelheid iphone app). Alleen met wind mee of een lange stuk naar beneden haalt hij de 45 maar zelfs dan kan hij niet 45 blijven rijden maar daalt hij weer naar 38-40.

Ik ben in de afgelopen 5 maanden al tig keer langsgeweest bij de garage maar ze krijgen het maar niet voor elkaar. Ik las dat het onbegrenzen van je scooter hielp bij het beter lopen van de motor dus dat ook gedaan met afstandsbediening. Helaas geen resultaat. Het maakt niet uit of hij op begrensd of onbegrensd staat. Steeds werd er bij de garage van La Souris verteld dat ze het gefixt hadden door de kleppen opnieuw af te stellen en ze hebben ook een keer de bougie (Bougie CR7HSA) vervangen. Ook weer geen resultaat.

Ik ben zelf niet technisch met scooters dus hierbij mij vraag aan jullie wat het probleem zou kunnen zijn en wat ik hier aan kan doen? Had op internet gevonden dat de scooter waarschijnlijk de volgende onderdelen bevat:
- 4-takt EURO5 injectie motorblok
- Rongmao efi
Er staat nu 1200km op de teller en bij 1000km zijn de kleppen door de garage opnieuw afgesteld.

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Gewoon terug gaan naar de Verkoper , ga je er zelf aan Klooien ,,,, is de Garantie weg .

Voldoet de Scooter niet ? Dan heb je het recht om de koop te ontbinden , en zijn ze verplicht het aankoop bedrag terug te storten op je rekening .

Gewoon terug brengen die BAMI Brommer .
 
Gewoon terug gaan naar de Verkoper , ga je er zelf aan Klooien ,,,, is de Garantie weg .

Voldoet de Scooter niet ? Dan heb je het recht om de koop te ontbinden , en zijn ze verplicht het aankoop bedrag terug te storten op je rekening .

Gewoon terug brengen die BAMI Brommer .
Dat is dus het beetje het probleem. La Souris gooit het op dat het klant specifiek werk is en dat ze dat niet volledig terug betalen maar een klein deel.
 
Dat is dus het beetje het probleem. La Souris gooit het op dat het klant specifiek werk is en dat ze dat niet volledig terug betalen maar een klein deel.
Als jij een 45 km/u brommer hebt gekocht, en je kunt dat aantonen met een rekening en een folder o.i.d., waar in staat dat hij 45 km/u rijdt, en hij voldoet technisch gezien niet aan die minimumeis en je kunt dat aantonen, dan denk ik dat de dealer voor gaas gaat bij de rechtsbijstand. Een brommer rijdt niet voor niets 45 km/u. Om met het verkeer mee te kunnen. Ik ken mensen die hun Kymco's Agility 16" ook hebben teruggegeven aan de dealer, om hetzelfde probleem als jij hebt. De Agi's komen standaard namelijk niet boven de 38 km/u GPS.
Jouw brommer gaat 38/40 zeg je, en dat is GPS nóg langzamer....
Als je een rechtsbijstandverzekering hebt zou ik dit zeker aankaarten.
Maar de heer Armando La Souris (Muis) is niet voor niks zo rijk geworden... het is een linke jongen.
 
Als de snelheid converter niet werkt op de huidige Rongmao ECU is deze reeds aangepast en niet meer origineel.
Wil zeggen dat hij dan op laatste snelheid staat afgesteld en ook in de toekomst zo blijft staan.
Gebruik maken van de remote control kastjes is zo goed als kansloos aangezien het signaal geen invloed meer heeft op de snelheid.

Het schakelen wat normaliter mogelijk is tussen de 2 snelheden is/en blijft dan uitgeschakeld en gaat de ECU over tot de laagste opgeslagen snelheid.

De converter werkt namelijk alleen op de originele niet (softwarematig) aangepaste ECU welke vanuit de fabriek geplaatst is.

Dit is wat ik opmaak uit je verhaal..
Klopt dit?
 
Als de snelheid converter niet werkt op de huidige Rongmao ECU is deze reeds aangepast en niet meer origineel.
Wil zeggen dat hij dan op laatste snelheid staat afgesteld en ook in de toekomst zo blijft staan.
Gebruik maken van de remote control kastjes is zo goed als kansloos aangezien het signaal geen invloed meer heeft op de snelheid.

Het schakelen wat normaliter mogelijk is tussen de 2 snelheden is/en blijft dan uitgeschakeld en gaat de ECU over tot de laagste opgeslagen snelheid.

De converter werkt namelijk alleen op de originele niet (softwarematig) aangepaste ECU welke vanuit de fabriek geplaatst is.
M.A.W. geen poot meer om op te staan...
 
M.A.W. geen poot meer om op te staan...

Ik lees dat hij dit zelf uitgevoerd/geplaatst heeft en niet de dealer of La Souris...
Als je zelf in de garantieperiode gaat freestylen is het vrij logisch dat ze daar de handen vanaf trekken om het zo maar even te zeggen...

Maar goed, we weten niet het fijne van het verhaal dus laten we even afwachten wat er nog volgt.
 
Ik las dat het onbegrenzen van je scooter hielp bij het beter lopen van de motor dus dat ook gedaan met afstandsbediening. Helaas geen resultaat. Het maakt niet uit of hij op begrensd of onbegrensd staat.
Zoals ik het lees heb je bij een scooter, van +/- een half jaar oud, zelf een modificatie aangebracht.
Dan is niet geheel onlogisch dat de fabrikant/dealer hun handen van je aftrekken omtrent de service en garantie...
 
Ik heb de modificatie niet zelf aangebracht maar dat door de La Souris garage laten doen. Dus mag er wel vanuit gaan dat dit goed past bij de de scooter.
Post automatically merged:

Als de snelheid converter niet werkt op de huidige Rongmao ECU is deze reeds aangepast en niet meer origineel.
Wil zeggen dat hij dan op laatste snelheid staat afgesteld en ook in de toekomst zo blijft staan.
Gebruik maken van de remote control kastjes is zo goed als kansloos aangezien het signaal geen invloed meer heeft op de snelheid.

Het schakelen wat normaliter mogelijk is tussen de 2 snelheden is/en blijft dan uitgeschakeld en gaat de ECU over tot de laagste opgeslagen snelheid.

De converter werkt namelijk alleen op de originele niet (softwarematig) aangepaste ECU welke vanuit de fabriek geplaatst is.

Dit is wat ik opmaak uit je verhaal..
Klopt dit?
Heb er zelf niet mee gekloot. De scooter ging al niet 45 dus met een afstandsbediening begrenzen omdat ik las dat de scooter dan loopt zoals het gemaakt is. 2 km/h verschil ofzo maar nogsteeds niet 45. Het maakt ook niet uit of ik het op begrenst zet of niet. Snelheid zit altijd op ongeveer 38-40
 
Back
Top