La Souris Led Dagverlichting werkt niet meer

Larsvp15

Member
Ik heb een La Souris Sourini RS Euro 5 brom met led dagverlichting.
Mijn spanninsregelaar was stuk gegaan en hierdoor ook mijn accu.
Nu heb ik de spanningsregelaar en accu vervangen en sindsdien doet mijn led (dag) verlichting het niet meer.
Massa is gewoon goed en voor de zekerheid de zekeringen vervangen.

Iemand een idee?.
 
Advertisement - register to remove this

Kan het niet zijn dat je dagrijverlichting op hetzelfde moment defect is geraakt als je accu, door die kapotte spanningsregelaar?
Want een accu gaat niet zomaar defect, dus er moet toch een hoge spanning op de boordspanning/accu hebben gestaan.
Ik zou even op de kabelboom bij je dagrijverlichting meten en als je daar spanning meet en de ledjes doen het niet ben ik bang dat in beide lichtunits de ledjes defect zijn.
 
@Sparky

Ja het gekke is mijn voorlamp H4 doet het gewoon en mijn rem licht en knipperlichten ook.
Maar puur de achterlamp zonder de rem in te drukken en alle 4 de led verlichting voor en achter niet.
 
Koplamp is gewoon een halogeen H4.
De rest is wel allemaal led.
Maar het is gewoon gek dat het alleen de dag rij verlichting is.
En de knipperlichten en rem licht wel gewoon werkt.
 
Tja, die halogeen kan toch wel wat meer hebben dan Led.
Dat de knipperlichten niet defect zijn gegaan kan ik me wel voorstellen die zijn immers niet altijd aan, evenals het remlicht.
Maar het achterlicht en de dagrijverlichting heeft wel continue met die te hoge spanning moeten dealen, dat is wellicht de reden.
Er zit toch niks anders op om te veriferen dat de lichten die momenteel niet branden, je achterlicht en dagrijverlichting dus, wel spanning krijgt.
Nogmaals, als er wel spanning op de draden bij je dagrijverlichting en op de draad van je achterlicht staat en deze branden niet, is er maar één conclusie te trekken, de ledjes zelf zijn deffect.
Dus handen uit de mouwen, multimeter erbij en meten maar want van achter je beeldscherm komt het niet opgelost!
 
@Sparky

Net alle lampen uit elkaar gehaald alle ledjes van de dagrijverlichting zijn doorgebrand dus probleem gevonden haha.
Er stond wel gewoon spanning vanuit de kabels op dus dat was gelukkig nog wel goed.
Ze hebben toch iets te veel gehad door die kapotte spanningsregelaar.
Dus ga nu alles vervangen.

Thanks voor je hulp
 
Kun je misschien eens een paar foto;s maken naar de binnenkant van de dagrijverlichtingunits, waarop de leds en eventueel de schade zichtbaar is.
Ben er best wel nieuwsgierig naar.
Misschien dat het voor een paar cent te maken is als het standaard led's zijn en geen smd spul.
Want ik kan me voorstellen dat 2 dagrijverlichtingunits en een achterlicht niet goedkoop zal zijn, of valt dat mee?
 
@Sparky

Sorry zie je post nu pas.
Heb alles al vervangen en weg gegooid.
Alle ledjes waren echt zwart verbrand.

@ZNEN

Nee ik vond het mee vallen.
Voor verlichting en achter plus remlicht zeg maar 100 euro totaal.
Als je orgineel wou was je inderdaad stuk duurder uit.
 
Back
Top