La Souris Injectie Valt uit bij gas los

bigbangtheory

New Member
Goedemiddag,

Ik heb een La Souris Sourini S injectie euro 4 met Rongmao systeem.

Nu valt deze continue uit na gas los laten en houdt die qua snelheid in.

Ik heb het systeem met HUD ECU hacker uitgelezen en er zijn geen foutmeldingen.

Volgende al gecontroleerd/vervangen:

-Bougie vervangen
-Nieuw Luchtfilter
-Injector los gehad om te controleren op vuil
-Valse lucht gecontroleerd
- Kleppen opnieuw gesteld

Iemand nog enig idee?
 
Advertisement - register to remove this

Klepspeling (koude) wel op 0.10 inlaat & 0.15 uitlaat gesteld?

En is dit een vrij nieuwe scooter of..?
Kan ook zijn dat de gasklepsensor niet geheel goed meer staat waardoor deze verkeerde info doorgeeft...

Het spul (laten) kalibreren wil nog wel eens helpen is mijn ervaring.
 
Last edited:
Ik ga even kijken wat kalibreren doet! Misschien een rare vraag tussendoor, iemand enig idee hoeveel compressie zo'n blok (gy6 50cc) minimaal moet hebben? Heb namelijk tevens een opknapscooter staan die niet aanslaat (vonkt, benzine toevoer oke, nieuwe carburateur) die niet/zeer slecht start en heeft 6 bar compressie
 
6 Bar is wel wat aan de lage kant, volgens mij moet je minimaal 100 PSI hebben dat is ongeveer 7 bar en dat is dan het minimum
 
Bedoel je niet benzine? Als hij liep daarmee ligt het niet aan de cilinder maar waarschijnlijk aan de inlaat / carburteur
Nee, echt olie. Met benzine of remreiniger start die niet.
Ik heb een kleine hoeveelheid olie in de cilinder gedaan om te kijken of de compressie omhoog ging. Deze mat daarna 9 bar. Toen geprobeerd te starten en dat ging direct.
Ik had namelijk ergens gelezen dat als je een klein beetje olie in de cilinder doet en als dan de compressie omhoog ging dat het de cilinder is die niet meer goed is
 
Nee, echt olie. Met benzine of remreiniger start die niet.
Ik heb een kleine hoeveelheid olie in de cilinder gedaan om te kijken of de compressie omhoog ging. Deze mat daarna 9 bar. Toen geprobeerd te starten en dat ging direct.
Ik had namelijk ergens gelezen dat als je een klein beetje olie in de cilinder doet en als dan de compressie omhoog ging dat het de cilinder is die niet meer goed is
Oh zo, Ik snap je. Beste is gewoon de cilinder eraf halen en ff bekijken, Kan ook zijn dat je pakkingen niet meer goed zijn en daarom geen hoge compressie heeft.
 
Is al een oud trucje , de olie dicht de zuigerveren af , en daardoor heb je meer compressie. Zuiger met veren en cil vervangen is dan de boodschap.
Voor de prijs hoef je het niet te laten als de rest nog in orde is.
 
Oh zo, Ik snap je. Beste is gewoon de cilinder eraf halen en ff bekijken, Kan ook zijn dat je pakkingen niet meer goed zijn en daarom geen hoge compressie heeft.
Is al een oud trucje , de olie dicht de zuigerveren af , en daardoor heb je meer compressie. Zuiger met veren en cil vervangen is dan de boodschap.
Voor de prijs hoef je het niet te laten als de rest nog in orde is.
Bedankt! had nog een cilinder + kop setje liggen kwam ik achter, probleem opgelost!
Nu verder met die injectie
 
Goed dat dat in ieder geval opgelost is :)!

Nog even over de L.S.S.S.I, houd er rekening mee dat ook de temperatuur en lambda (zuurstof) sensor belangrijk is voor een goede en juiste brandstofmengsel. Maar ook deze moeten in principe een foutmelding geven op het dashboard als er een onregelmatigheid plaatsvind in de betreffende sensor.

Management lampje moet dan oplichten, en blijven branden!
Is, of was dit bij jouw scooter ook het geval?

Aan de andere kant kan ook stof, vuil, vocht en/of oxidatie er voor zorgen dat de geleiding in bedrading & stekkerverbindingen niet goed meer is.
 
Ik weet niet of je deze scooter tweedehands gekocht hebt of dat jij de eerste eigenaar bent want soms wordt dit motormanagement lampje afgekoppeld om onderliggende problemen, bij de verkoop, te verdoezelen.
Ook kan het zijn dat het lampje zelf stuk is.

Of alles wat motormanagementlampje betreft nog in orde is de volgende vraag:
  • Licht het lampje op voor een aantal seconden als je de scooter op contact zet?


Hoe is de conditie van je accu/spanningsregelaar want een injectie scooter is erg afhankelijk van een stabiele gelijkspanning vanaf je accu/spanningsregelaar. (wellicht accu spanning eens meten bij stationair draaiende motor)
 
Goed dat dat in ieder geval opgelost is :)!

Nog even over de L.S.S.S.I, houd er rekening mee dat ook de temperatuur en lambda (zuurstof) sensor belangrijk is voor een goede en juiste brandstofmengsel. Maar ook deze moeten in principe een foutmelding geven op het dashboard als er een onregelmatigheid plaatsvind in de betreffende sensor.

Management lampje moet dan oplichten, en blijven branden!
Is, of was dit bij jouw scooter ook het geval?

Aan de andere kant kan ook stof, vuil, vocht en/of oxidatie er voor zorgen dat de geleiding in bedrading & stekkerverbindingen niet goed meer is.
Ik weet niet of je deze scooter tweedehands gekocht hebt of dat jij de eerste eigenaar bent want soms wordt dit motormanagement lampje afgekoppeld om onderliggende problemen, bij de verkoop, te verdoezelen.
Ook kan het zijn dat het lampje zelf stuk is.

Of alles wat motormanagementlampje betreft nog in orde is de volgende vraag:
  • Licht het lampje op voor een aantal seconden als je de scooter op contact zet?


Hoe is de conditie van je accu/spanningsregelaar want een injectie scooter is erg afhankelijk van een stabiele gelijkspanning vanaf je accu/spanningsregelaar. (wellicht accu spanning eens meten bij stationair draaiende motor)

Het duurde even maar het is opgelost!
Nogmaals de kleppen gesteld, helaas geen verandering.
Daarna weer een nieuwe bougie en een andere bobine, nog geen verandering.
motormanagement lampje werkt wel, tevens uitgelezen via de computer en geen foutmeldingen.
Uiteindelijk vorige week een schade scooter met rongmao injectie opgehaald voor de onderdelen.
Na ongeveer alles overgezet te hebben, heb ik de injector overgezet en dat loste het op.
Het lijkt er op dat de oude injector niet goed schakelde oid. Had hem al eens helemaal gereinigd namelijk.

Bij wijze van test: ik heb tevens na de tijd geprobeerd de kleppen iets strakker te zetten en dit levert voor 90% de zelfde problemen op! Dus voor iemand met dit probleem: Controleer de klepspeling op 0,10 en 0,15!

Bedankt voor het meedenken en ik hoop dat een volgend persoon met zo'n probleem misschien met deze update geholpen kan worden!
 
:cool:, en jij ook bedankt voor het terugkoppelen...
Injector gaar pfff, positieve keerzijde is dat je nu een La souris injectie expert bent ;)
Veel mensen zullen hier wat aan hebben!
 
Back
Top