La Souris die niet meer start…

Beste forumbezoekers,

Momenteel in het bezit van een La Souris, 25km, 4T scooter uit 2016. Het probleem is als volgt;

Afgelopen woensdag viel de scooter tijdens het rijden uit, van volgas naar niks. De scooter daarna gestart, 100 meter gereden, zelfde verhaal. Daarna nogmaals, en uiteindelijk naar huis kunnen rijden. De dag erop ‘s ochtends gestart, kwartiertje gereden, nergens last van…

Weer een dag verder. Stukje met de scooter gereden, wederom uitgevallen. Nu ook niet meer te starten. Tijdens een poging tot starten hoor ik een “zwaar” geluid.

Voor mij klinkt dit als een warmloper. Echter ben ik benieuwd naar jullie kennis, en hoor ik graag jullie mening hierover.

Ik heb nog niet naar de scooter gekeken en nog geen testjes uitgevoerd, dit doe ik dit weekend. Echter hoop ik dat uit mijn verhaal een ( of meerdere) oorzaak(en) vast te stellen zijn, zodat ik niet onnodig ga zoeken. Mochten jullie vragen hebben hoor ik dit graag.

Met vriendelijke groet,

Advertisement - register to remove this

Wat is de kleur van de bougie.
Dat heb ik nog niet kunnen checken. Stel dat de bougie niet koffiebruin is, wat zou dit dan kunnen betekenen? Dat er geen benzine in de cilinder komt? En wat zou daarvan de oorzaak kunnen zijn, met de info die in mijn eerste post staat in het achterhoofd?

Aidan384838

Well-Known Member
Zo kan je zien of die een warmloper heeft gehad. Of die benzine krijgt kan je zien aan of die nat is en naar benzine ruikt. Wel aan ruiken want hij kan ook nat zijn van olie.

Zo kan je zien of die een warmloper heeft gehad. Of die benzine krijgt kan je zien aan of die nat is en naar benzine ruikt. Wel aan ruiken want hij kan ook nat zijn van olie.
Welke kleur zou de bougie hebben als het inderdaad een warmloper is? En zijn er meer indicatoren voor een warmloper?

Advertisement - register to remove this