La Souris 4 Takt Wilt Niet Starten Na Vervaning V-Snaar

Damon97

New Member
Goedemorgen allemaal,

Afgelopen week is de V-snaar van mijn scooter geknapt tijdens het rijden.

Deze heb ik online besteld aan de hand van de maten op de geknapte V-snaar, deze komen 1 op 1 met elkaar overeen.

Na het monteren van de nieuwe V-snaar, wilt de scooter niet meer starten, zoals te zien is op de onderstaande video.


Nu hebben we al gekeken of er benzine toevoer is, of bendix goed functioneert en of de bougies vonkt.
Dit functioneert allemaal zoals het zou moeten.

Heeft er wellicht iemand van jullie een idee wat het probleem zou kunnen zijn aan de hand van de video.

Alvast bedankt voor jullie moeite en reacties.
 
Advertisement - register to remove this

Na het monteren van de nieuwe V-snaar, wilt de scooter niet meer starten, zoals te zien is op de onderstaande video.
Eigenlijk bedoel je dus:
Na het monteren van de nieuwe V-snaar, wilt de scooter niet meer starten, zoals NIET te zien is op de onderstaande video.

Misschien de status van de video veranderen van privé naar publiek, dan kunnen we de video ook zien!

Edit: By the way misschien kun je ook even je vorig topic aangaande het motormanagementlampje even netjes afsluiten en een terugkoppeling geven of op z'n minst antwoorden op de reactie/vraag van @Floris van bommelstijn.
Maw, niet netjes dus tov diegene die je wilt helpen!

Mocht je dit niks meer zeggen, hier vind je, je topic terug:

https://scooterforum.net/threads/motorlampje-la-sourini-s.214661/
 
Last edited:
Eigenlijk bedoel je dus:


Misschien de status van de video veranderen van privé naar publiek, dan kunnen we de video ook zien!

Edit: By the way misschien kun je ook even je vorig topic aangaande het motormanagementlampje even netjes afsluiten en een terugkoppeling geven of op z'n minst antwoorden op de reactie/vraag van @Floris van bommelstijn.
Maw, niet netjes dus tov diegene die je wilt helpen!

Mocht je dit niks meer zeggen, hier vind je, je topic terug:

https://scooterforum.net/threads/motorlampje-la-sourini-s.214661/

Bedankt voor je reactie, de video staat op zichtbaar nu.

Wat betreft het andere topic, hier is denk ik iets mis gegaan want ik heb daarop gereageerd dat het probleem is verholpen destijds.
Ik reageer alsnog even op dat topic.
 
Na het monteren van de nieuwe V-snaar, wilt de scooter niet meer starten
In principe heeft de v-snaar niks te maken met wel of niet starten, dus hier moet iets meer gebeurd zijn.
Heeft jouw scooter een koppelingsbelsensor en zo ja zit deze goed aangesloten?
Is er nog aan andere zaken gesleuteld dan alleen achter de carterkap?

Nu hebben we al gekeken of er benzine toevoer is
Hoe en waar heb je dit gedaan, want de quote is op verschillende manieren interpreteerbaar?
Word je bougie ook nat na een paar startpogingen?
 
In principe heeft de v-snaar niks te maken met wel of niet starten, dus hier moet iets meer gebeurd zijn.
Heeft jouw scooter een koppelingsbelsensor en zo ja zit deze goed aangesloten?
Is er nog aan andere zaken gesleuteld dan alleen achter de carterkap?


Hoe en waar heb je dit gedaan, want de quote is op verschillende manieren interpreteerbaar?
Word je bougie ook nat na een paar startpogingen?

Bedankt voor je reactie, er is niks verder gesleuteld achter de carterkap enkel die V-snaar die is vervangen.
Misschien een gekke vraag, maar waar kan ik de koppelingsbelsensor vinden?

De benzine toevoer hebben we gecontroleerd bij de brandstofpomp, ik weet niet of dit zo op die manier te controleren is of dat het op een andere manier dient te gebeuren.

De bougies hebben we na een aantal start pogingen eruit gehaald en nu na het lezen van je reactie bedenk ik mij dat die niet nat was na de startpogingen.
 
De bougies hebben we na een aantal start pogingen eruit gehaald en nu na het lezen van je reactie bedenk ik mij dat die niet nat was na de startpogingen.
Dus als ik het goed begijp komt er brandstof uit het losgetrokken slangetje bij de carburateur als je kickt of elektrisch start.
Dus motorvacuum en vacuum brandstofkraantje is in orde.
Dus er komt brandstof aan bij de carburateur maar de bougie wordt niet nat na een paar startpogingen.
Wat ik het eerste zou doen is de carburateur van binnen schoonmaken en de sproeiers en mengbuizen contoleren op verstopping.
Als je de vlotterkamer opent en er komt geen of zeer weinig benzine uit gelopen, controleer dan ook het functioneren van de vlotter en vlotternaald.
 
Dus als ik het goed begijp komt er brandstof uit het losgetrokken slangetje bij de carburateur als je kickt of elektrisch start.
Dus motorvacuum en vacuum brandstofkraantje is in orde.
Dus er komt brandstof aan bij de carburateur maar de bougie wordt niet nat na een paar startpogingen.
Wat ik het eerste zou doen is de carburateur van binnen schoonmaken en de sproeiers en mengbuizen contoleren op verstopping.
Als je de vlotterkamer opent en er komt geen of zeer weinig benzine uit gelopen, controleer dan ook het functioneren van de vlotter en vlotternaald.

Hallo Sparky,

Naar aanleiding van jouw bericht met daarin de uitleg, heb ik alle stappen doorlopen.

Echter wilde de scooter daarna nog niet starten, we hebben weer alles los gehaald en kwamen er achter dat de rolletjes niet meer goed op hun plek zaten, deze terugzet zoals het hoort en hij wilde gelijk weer starten.

Wellicht dat dit verkeerd heeft gezeten na de 1e startpoging na het vervangen van de V-snaar.

Het goede nieuws is dat die weer loopt.

Bedankt voor je hulp!
 
Back
Top