La Sores in de fout met fatbikes

Advertisement - register to remove this

De ouderwetse scootertjes van LS waren al niet onbesproken, maar hun fatbikes blijken zelf illegaal! Alles voor het geld dus.

Ik ben heel benieuwd wanneer er eindelijk maatregelen komen tegen deze elektrische bromfietsen.
Wie had dat verwacht van die aardige jongen :tearsofjoy:
We gaan t mee maken. al verwacht ik gezien t een gladde aal is dat hij er ergens mee tussen uitkomt

Het is ook makkelijk te zien dat ze in het verleden daadwerkelijk ook fatbikes met 750W motor aanboden via de archief sites die het internet rijk is.

Maar ben benieuwd wat het effect gaat zijn, persoonlijk vind ik het soms lastig inschatten hoe hard iemand nu gaat op de fiets, en ik merk dat vooral de hele jonge kinderen (12 oid) ook niet echt de risico's goed inschatten.

Het is ook makkelijk te zien dat ze in het verleden daadwerkelijk ook fatbikes met 750W motor aanboden via de archief sites die het internet rijk is.

Maar ben benieuwd wat het effect gaat zijn, persoonlijk vind ik het soms lastig inschatten hoe hard iemand nu gaat op de fiets, en ik merk dat vooral de hele jonge kinderen (12 oid) ook niet echt de risico's goed inschatten.
Dat is ook wat er gebeurt. Jonge kinderen denken dat het wel kan terwijl het niet kan.
Gelukkig blijft mijn dochter staan op de stoep als er een auto aan komt en kijkt goed uit. Toch doen ze veel waar je je hart bij vasthoud. en gaat eigenlijk altijd goed/net goed. Maar zo'n fiets gaat/kan vaak zo hard dat ze denken een brommer te zijn, en voelen zich heel stoer en doen domme dingen omdat anderen kijken en daarom stoer willen doen.

Hier knallen ze over het winkelcentrum zohard mogelijk langs passanten met mio's en fatbikes.
View attachment 77838
En nee haha dit is geen gezellig winkelcentrum maar een tocht gat haha :tearsofjoy:
Je kan je voorstellen hoe t er uit ziet op een zaterdag en dan dio mio klootzakken en fatbikehufters er slalommend door heen knallen en zo hard mogelijk. de 2e prullenbak heeft eens een mio klootzak over de kop laten gaan :tearsofjoy:
Mooi hollands weertje zo te zien haha

Hier knallen ze over het winkelcentrum zohard mogelijk langs passanten met mio's en fatbikes.
View attachment 77838
En nee haha dit is geen gezellig winkelcentrum maar een tocht gat haha :tearsofjoy:
Je kan je voorstellen hoe t er uit ziet op een zaterdag en dan dio mio klootzakken en fatbikehufters er slalommend door heen knallen en zo hard mogelijk. de 2e prullenbak heeft eens een mio klootzak over de kop laten gaan :tearsofjoy:
Die Dame met Rode jas , heeft geen Fat Bike .. maar een Fat-Ass .. die slalommend door de straat heen gaat .

Ik heb het nooit echt goed begrepen aangaande het beleid.

• Brommer moet je een rijbewijs, een helm, een minimale leeftijd van 16 jaar en een verzekering en kenteken verplicht.
  • Snorfiets moet je een rijbewijs, een helm, een minimale leeftijd van 16 jaar en een verzekering en kenteken verplicht.
  • Pedelec moet je een rijbewijs, een helm, een minimale leeftijd van 16 jaar en een verzekering en kenteken verplicht.
  • Elektrische fiets die net zo hard gaat als een snorfiets en in vele gevallen sneller, geen helm, geen rijbewijs, geen minimale leeftijd en geen verzekering en kenteken verplicht.
  • Fatbike die net zo hard gaat als een snorfiets en in sommige gevallen sneller dan een brommer, geen helm, geen rijbewijs, geen minimale leeftijd en geen verzekering en kenteken verplicht.
Ik zie regelmatig tieners, naar ik inschat jonger dan 16, op Fatbikes rijden die met minimale inspanning (eigelijk maar wat luchttrappen) een brommer zouden kunnen bijhouden.
Dus deze fatbikes worden gewoon misbruikt door jongeren om "brommer" te rijden zonder enige verplichting aangaande alle zaken hierboven genoemd.

En dan heb ik het onderwerp "de elektrische step" nog niet eens aangestipt

Wordt tijd dat de regels voor alle gemotoriseerde tweewielers worden gelijkgetrokken want nu ze de fatbikes willen aanpakken, komen de fabrikanten met de zogenaamde Skinnybikes.
Als ze deze praktijken niet fatsoenlijk gaan aanpakken wordt het een wildgroei van allerlij voertuigen om de regeltjes te omzeilen.

Zolang de regelmakers achter de feiten aan dobberen zal het denk ik door blijven gaan.
Na de fatbikes de skinnybikes, en als die weer aan regels gebonden zijn gaat het fatbikevolk naar de stepjes, hoverboards of andere tweewielers waar ze behalve een smak geld niks voor hoeven te doen...

Denk dat het probleem niet alleen maar door de fabrikanten gecreëerd wordt, maar denk vooral door de groeiende domme groep pipo's, die op t fietspad de ernaast rijdende auto's wil kunnen bijhouden, zonder een rijbewijs te hoeven halen of een verzekering.
En vooral de markt blijven vragen/zoeken naar manieren om onder elke verantwoordelijkheid uit te komen.
(Maar hypocriet genoeg wél rechtvaardigheid wil zien als ze door iemand aangereden worden)

Back