Ik denk dat de topicstarter een verkeert beeld heeft van de werking van een simpel relais.
Dit relais zet helemaal niks om van signalen, dit is in principe een op afstand bediende schakelaar..
Met zo'n relais kun je dus op afstand met een kleine stroom een groot ding schakelen wat meer stroom trekt dan de bedieningsschakelaar aan kan.
In dit geval schakelt de ECU met een kleine stroom de brandstofpomp die meer stroom trekt dan de ecu aan kan.
Het tweede relais zegt iets over het uitlezen van de ecu echter hier kan ik me niks bij voorstellen.
Uit de cartersensor komt gewoon een elektrische impuls als een nokje op de koppelingsbel voorbij de cartersensor draait.
Ik kan me ook niet voorstellen dat één van de twee relais op jullie scooter tussen de ECU en de cartersensor zit, ik zou ook niet weten waarom en welke zin dat zou hebben.
Door simpelweg die cartersensor af te koppelen, zoals jij dit doet, hangt er een stuk losse draad aan de input van de ECU, dit stuk losse draad fungeert dan als een antenne waar allerlij signalen op ontvangen worden, oa stoorimpulsen van de ontsteking.
De ECU krijgt dus niet meer de signalen die hij verwacht waardoor hij onvoorspelbare aanpassingen gaat doen aan de ontsteking en/of inspuiting van brandstof.
Dit merk jij door het stotteren van het blok.
Bij bijvoorbeeld een Peugeot Kisbee met een cartersensor krijg je hetzelfde effect en legt men, indien men de cartersensor wil elimineren, de sensor-input van de cdi aan +12Volt.
Of dit ook zo werkt bij jouw ECU geen idee, kan dit kwaad of heb je kans op beschadeging van je ECU, geen idee!