This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kyoden KH-1A4T-R

Patrick4takt

New Member
Hallo,

Ik was wat aan het rondkijken in me 4takt snorscooter van La Souris.
En ik kwam het volgende tegen "Kyoden KH-1A4T-R".
Hier komt mijn carter sensor op uit voordat hij in verbinding staat met mijn ECU.
Nu vraag ik me af, wat doet dit? Ik ben even bezig geweest met zoeken, kan er 1 kopen bij een site, maar 0 informatie over dit ding kunnen vinden.
Iemand die het wel weet hier? Thanks alvast


Post automatically merged:

En vooral ook de vraag, waarom zit dit ding tussen mijn ECU en de cartersensor?
 
 
Oke ik ben zover dat die relais informatie krijgt vanuit de cartersensor en deze omzet zodat de ECU het kan ontvangen. Zou het mogelijk zijn om juist met de kabel van de cartersensor, een soort van relais er al tussen te stoppen zodat er juist meer of minder informatie naar de huidige relais gaat om andere signalen uit de ECU te krijgen?
Iemand hier ervaring mee, of iemand een idee of het zo kan werken?
 
Nog iets verder mee gekomen? Ik heb exact hetzelfde probleem, scooter rijd met sensor uit +- 60 maar na een keer gas los begint die te stotteren. Ben benieuwd of je een oplossing hebt gevonden.

Mijn idee was om eens te gaan meten wat er uit die cartersensor komt.
 
Ik denk dat de topicstarter een verkeert beeld heeft van de werking van een simpel relais.
Dit relais zet helemaal niks om van signalen, dit is in principe een op afstand bediende schakelaar..
Met zo'n relais kun je dus op afstand met een kleine stroom een groot ding schakelen wat meer stroom trekt dan de bedieningsschakelaar aan kan.
In dit geval schakelt de ECU met een kleine stroom de brandstofpomp die meer stroom trekt dan de ecu aan kan.
Het tweede relais zegt iets over het uitlezen van de ecu echter hier kan ik me niks bij voorstellen.

Uit de cartersensor komt gewoon een elektrische impuls als een nokje op de koppelingsbel voorbij de cartersensor draait.
Ik kan me ook niet voorstellen dat één van de twee relais op jullie scooter tussen de ECU en de cartersensor zit, ik zou ook niet weten waarom en welke zin dat zou hebben.

Door simpelweg die cartersensor af te koppelen, zoals jij dit doet, hangt er een stuk losse draad aan de input van de ECU, dit stuk losse draad fungeert dan als een antenne waar allerlij signalen op ontvangen worden, oa stoorimpulsen van de ontsteking.
De ECU krijgt dus niet meer de signalen die hij verwacht waardoor hij onvoorspelbare aanpassingen gaat doen aan de ontsteking en/of inspuiting van brandstof.
Dit merk jij door het stotteren van het blok.

Bij bijvoorbeeld een Peugeot Kisbee met een cartersensor krijg je hetzelfde effect en legt men, indien men de cartersensor wil elimineren, de sensor-input van de cdi aan +12Volt.

Of dit ook zo werkt bij jouw ECU geen idee, kan dit kwaad of heb je kans op beschadeging van je ECU, geen idee!
 
Last edited: