Hallo mensen met verstand van scooters.
Ik ben nieuwe hier en dit is een cry for help, als iemand me uit de brand kan en wilt helpen of enkele tips heeft hoor ik die graag!
Hier wil ik desnoods wel wat voor neerleggen. (omgeving Dordrecht)
Ik heb in juni een 2e hands scooter gekocht van een particulier, dit gaat om de Kymco Super 8 4t bj 2014 met op de teller 29k.
Deze was zoals de verkoper aangaf standaard, op de testrit reed hij oké, hij was koud dus kon er niet teveel van verwachten.
Op de teller ging hij 53-55.
Na een week rijden(woon werk verkeer van 60km op een dag) vielen er toch een aantal dingen op:
- Hij trok in vergelijking met andere scooters bizar slecht op
- Met enige vorm van weerstand verlies hij veel power. Met tegen wind nog maar 45 op de teller en als ik een tunnel omhoog ging werd ik door elektrische fietsers (20 op de teller)
Met deze redenen ben ik naar een scooter zaak gegaan. Daar heeft hij een grote beurt gehad en omdat ik aangaf dat hij sneller moest optrekken en wat harder mocht gaan is er een nieuwe cilinder ingegaan van 80 cc, na een week zijn er ook andere rollers ingezet (uit m'n hoofd 7.5gram) Opzicht reed hij hierna wel prima, trok harder op qua top snelheid loopt hij met geen wind of wind mee 60-62 op de teller maar met wind tegen en naar boven rijden blijft lastig voor het beestje. Ik heb het maar even zo gelaten want ik was blij dat hij weer wat beter reed.
paar maanden later (oktober) wou mijn scooter niet meer starten, ik die zaak gebeld en die kwamen hem keurig ophalen en gaven aan dat het probleem bij m'n sproeiers zaten en dat de carburateur vies was. Sproeiers zijn uitgespoten en de carburateur is in een ultrasoon bad geweest. Ook is er een andere ontsteking ingezet van een Kymco RS (dat was een betere volgens hem) Gelukkig reed de scooter weer als voorheen. (qua snelheid of trekkracht niets uitgehaald)
Week later zelfde probleem, nu was de eigenaar op vakantie en moest ik uitwijken naar een andere winkel, die hebben even vlug m'n luchtfilter en m'n carburateur schoongespoten een reed weer. 2 dagen later(had erna eigenlijk niet meer mee gereden) startte hij nog wel maar, zodra ik gas gaf kwam er geen snelheid en viel hij uit wanneer ik het gas losliet.
Paar dagen later is m'n scooter weer opgehaald door het bedrijf waar hij onderhoud had gekregen.
Nu bleek de gasschuif gescheurd te zijn. Ook vervangen en weer soepeltjes weg gereden.
Vandaag van mijn werk naar huis, scooter start niet meer.............. uiteindelijk met wat gereedschap de bougie eruit kunnen halen en er weer ingestoken(niet naar de kleur gekeken wat ik wel had moeten doen) en hij startte weer.
Lang verhaal, maar dan is de geschiedenis duidelijk(sinds ik hem heb dan)
Nu is mijn vraag, zien jullie hier een patroon in, of herkennen jullie waar dit probleem in kan zitten?
Ik heb hem dagelijks nodig en wil gewoon dat hij blijft rijden.
Again, dit is een cry for help want ik weet even niet zo goed wat ik hiermee moet doen, de scooter zaak zit namelijk ook niet heel erg in de buurt.
Groeten,
Michel
Ik ben nieuwe hier en dit is een cry for help, als iemand me uit de brand kan en wilt helpen of enkele tips heeft hoor ik die graag!
Hier wil ik desnoods wel wat voor neerleggen. (omgeving Dordrecht)
Ik heb in juni een 2e hands scooter gekocht van een particulier, dit gaat om de Kymco Super 8 4t bj 2014 met op de teller 29k.
Deze was zoals de verkoper aangaf standaard, op de testrit reed hij oké, hij was koud dus kon er niet teveel van verwachten.
Op de teller ging hij 53-55.
Na een week rijden(woon werk verkeer van 60km op een dag) vielen er toch een aantal dingen op:
- Hij trok in vergelijking met andere scooters bizar slecht op
- Met enige vorm van weerstand verlies hij veel power. Met tegen wind nog maar 45 op de teller en als ik een tunnel omhoog ging werd ik door elektrische fietsers (20 op de teller)
Met deze redenen ben ik naar een scooter zaak gegaan. Daar heeft hij een grote beurt gehad en omdat ik aangaf dat hij sneller moest optrekken en wat harder mocht gaan is er een nieuwe cilinder ingegaan van 80 cc, na een week zijn er ook andere rollers ingezet (uit m'n hoofd 7.5gram) Opzicht reed hij hierna wel prima, trok harder op qua top snelheid loopt hij met geen wind of wind mee 60-62 op de teller maar met wind tegen en naar boven rijden blijft lastig voor het beestje. Ik heb het maar even zo gelaten want ik was blij dat hij weer wat beter reed.
paar maanden later (oktober) wou mijn scooter niet meer starten, ik die zaak gebeld en die kwamen hem keurig ophalen en gaven aan dat het probleem bij m'n sproeiers zaten en dat de carburateur vies was. Sproeiers zijn uitgespoten en de carburateur is in een ultrasoon bad geweest. Ook is er een andere ontsteking ingezet van een Kymco RS (dat was een betere volgens hem) Gelukkig reed de scooter weer als voorheen. (qua snelheid of trekkracht niets uitgehaald)
Week later zelfde probleem, nu was de eigenaar op vakantie en moest ik uitwijken naar een andere winkel, die hebben even vlug m'n luchtfilter en m'n carburateur schoongespoten een reed weer. 2 dagen later(had erna eigenlijk niet meer mee gereden) startte hij nog wel maar, zodra ik gas gaf kwam er geen snelheid en viel hij uit wanneer ik het gas losliet.
Paar dagen later is m'n scooter weer opgehaald door het bedrijf waar hij onderhoud had gekregen.
Nu bleek de gasschuif gescheurd te zijn. Ook vervangen en weer soepeltjes weg gereden.
Vandaag van mijn werk naar huis, scooter start niet meer.............. uiteindelijk met wat gereedschap de bougie eruit kunnen halen en er weer ingestoken(niet naar de kleur gekeken wat ik wel had moeten doen) en hij startte weer.
Lang verhaal, maar dan is de geschiedenis duidelijk(sinds ik hem heb dan)
Nu is mijn vraag, zien jullie hier een patroon in, of herkennen jullie waar dit probleem in kan zitten?
Ik heb hem dagelijks nodig en wil gewoon dat hij blijft rijden.
Again, dit is een cry for help want ik weet even niet zo goed wat ik hiermee moet doen, de scooter zaak zit namelijk ook niet heel erg in de buurt.
Groeten,
Michel