Kymco zoemen/trillen

jmstr

New Member
Beste forumleden,

Ik heb een Kymco Agility bj. 2019 Brom met 6500 KM op de teller.

Nu is er een heel vervelend zoemend/draaiend geluid vanaf 30 km/u en kom echt niet uit wat het nou is. Hoe harder ik ga hoe sneller het geluid gaat en hoe harder het word. En m’n scooter gaat max 45 met deze ECU maar het klinkt als of ik 90 ga bewijs van spreken.
(Hij trilt ook enorm met het geluid mee en wanneer ik gas los laat dan komt er een licht schrapend geluid)

Mijn oude Sym Mio had dit zelfde probleem ook. En ben daar ook nooit achter gekomen wat het probleem nou was.
De scooter die ik nu heb is tot 30 perfect en die oude mio was tot 45 perfect en vanaf deze snelheden komt het geluid/trillen.

Heb een aantal dingen al geprobeerd:
Andere koppeling gemonteerd
Vertanding/motor olie vervangen
Speling gecheckt van de lagers
Algemene check achter de cartercap of alles vast/goed zit

Hopelijk kan iemand mij helpen want word langzamerhand niet goed door dit..

Link naar geluid: Soundcloud
Je hoort het goed wanneer ik mijn gas los laat.

Bedankt! :)
 
Advertisement - register to remove this

Dit is resonantie van het 1 of ander.
Bij mijn SYM was het de beschermplaat van de uitlaat (het zilveren gedeelte zat los). Om gek van te worden.
Dus... Stil weggetje opzoeken, achter op je zadel gaan zitten, rijden zoals je altijd doet en je schoen tegen de beschermkap duwen en luisteren of het weg is.
Is het dat niet, zet dan de scooter eens op de bok en luister of je het ook hoort als je gas geeft en niet rijdt. De bok het liefst op een kleedje.
Helmbak eruit en beplating van de geforceerde koeling 1 voor 1 vasthouden met je handen om te kijken of dat wat oplevert.
De buikplaat van de scooter kan het zijn, de accubak. Het kan van alles zijn.
Tot en met je nummerplaat, bij wijze van spreken .
 
Dit is resonantie van het 1 of ander.
Bij mijn SYM was het de beschermplaat van de uitlaat (het zilveren gedeelte zat los). Om gek van te worden.
Dus... Stil weggetje opzoeken, achter op je zadel gaan zitten, rijden zoals je altijd doet en je schoen tegen de beschermkap duwen en luisteren of het weg is.
Is het dat niet, zet dan de scooter eens op de bok en luister of je het ook hoort als je gas geeft en niet rijdt. De bok het liefst op een kleedje.
Helmbak eruit en beplating van de geforceerde koeling 1 voor 1 vasthouden met je handen om te kijken of dat wat oplevert.
De buikplaat van de scooter kan het zijn, de accubak. Het kan van alles zijn.
Tot en met je nummerplaat, bij wijze van spreken .
Bedankt voor je reactie!

Heb een aantal dingen gecheckt:
Uitlaat hitteschild
Kentekenplaat
Kickstart

Hoor/voel het niet met de bok omdat het geluid ook pas vanaf 30/35 km/u aanwezig is.

Denk echt dat het iets motorisch is..
Want als hij koud is resoneert hij slomer en als hij warmer is sneller.
 
@jmstr ik heb hetzelfde probleem. Alle lagers in de overbrenging vertanding al vervangen. Ook andere vertanding mag niet baten en heb een sterk vermoeden dat het de oliepomp/ketting is.

 
Last edited:
Back
Top