Kymco vp50 vonkt niet

superpro

New Member
Ik heb een Kymco vp50, na een stuk rijden neergezet, na 10 minuten wil ik weer gaan, draai sleutel om en niks ...geen scherm wat aangaat niks, proberen te kicken, niks...
Nu heb ik een nieuwe bougie en bobine erop gezet, en doet nog niks, staat van accu weet ik niet, maar ook met kicken gaat hij niet aan....in het gat waar de bougie komt, daar voel je wel een schok als je kickt.....wat zou het zijn??
 
Advertisement - register to remove this

geen scherm wat aangaat niks,
Zekering(en) gecontroleerd?
staat van accu weet ik niet
Dan moet je die toch even meten eventueel met een acculader opladen en als de scooter weer werkt ook de laadspanning controleren.
Want bijv. een defecte spanningsregelaar merk je in het begin helemaal niks totdat de accu leeg is.
Maakt je scooter dan gebruik van een DC-CDI, heb je dus ook geen vonk meer en start de scooter uiteraard niet.

in het gat waar de bougie komt, daar voel je wel een schok als je kickt..
Wat bedoel je hiermee, krijg je een elektrische sckok of wordt je vinger weggeblazen door de compressie?
 
Zekering(en) gecontroleerd?

Dan moet je die toch even meten eventueel met een acculader opladen en als de scooter weer werkt ook de laadspanning controleren.
Want bijv. een defecte spanningsregelaar merk je in het begin helemaal niks totdat de accu leeg is.
Maakt je scooter dan gebruik van een DC-CDI, heb je dus ook geen vonk meer en start de scooter uiteraard niet.


Wat bedoel je hiermee, krijg je een elektrische sckok of wordt je vinger weggeblazen door de compressie?
Elektrische schok
Post automatically merged:

Opgelost, was los contactje bij het stuurslot
 
Last edited:
Back
Top