Kymco Vitality valt uit na stukje rijden

Baja

New Member
Ik zit momenteel met een probleem met mijn recent aangeschafte scooter.
Betreft een Kymco Vitality (2T) (2005) met circa 22.000 op te teller.

Na een minuut of 5 a 10 rijden op de scooter viel de scooter uit en startte ook niet meer.
Daarna eigenlijk meteen de bougie gecheckt en de carburateur gereinigd. De bougie geeft nog vonken en is bruin van kleur.
Vervolgens na de reiniging en bougie check even met aangesloten accu geprobeerd te starten en uiteindelijk sloeg de scooter dan toch weer aan.
Dus gelijk weer even een test ritje gemaakt, maar ook nu weer zelfde probleem. Na een aantal minuten rijden viel de scooter uit en wilde niet meer starten.

Nu een dag later had ik de scooter weer eens getest en ook nu startte die weer. Echter op dat moment geen test ritje gemaakt.

Zou het kunnen dat dit aan de CDI ligt? Of heeft iemand misschien suggesties van wat het probleem zou kunnen veroorzaken?


Alvast bedankt!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Misschien de kleppen goed afstellen. Dat merk je aan dat die koud wel wilt starten, maar bij warme motor steeds uitvalt en amper te starten is.
Het is gewoon een stuk onderhoud dat gedaan moet worden.
 
Misschien de kleppen goed afstellen. Dat merk je aan dat die koud wel wilt starten, maar bij warme motor steeds uitvalt en amper te starten is.
Het is gewoon een stuk onderhoud dat gedaan moet worden.
Betreft een 2 tact scooter. Was dit vergeten te vermelden, heb het er zojuist bij gezet.
 
Misschien dan de cilinder eraf nemen en zien hoe deze erbij staat.. Als ik zo je verhaal lees, vermoed ik dat de cilinder al meerdere warmlopers heeft gehad. Want als die koud is zal die starten totdat hij weer warm loopt en dan weer uitvalt.
Zeker als je de scooter 2ehands heb gekocht cilinder af en kijken of dat deze schade heeft opgelopen. Kan ook al bij de vorige eigenaar gebeurd zijn.
 
Misschien dan de cilinder eraf nemen en zien hoe deze erbij staat.. Als ik zo je verhaal lees, vermoed ik dat de cilinder al meerdere warmlopers heeft gehad. Want als die koud is zal die starten totdat hij weer warm loopt en dan weer uitvalt.
Zeker als je de scooter 2ehands heb gekocht cilinder af en kijken of dat deze schade heeft opgelopen. Kan ook al bij de vorige eigenaar gebeurd zijn.
Bedankt voor de reactie!

Volgens mij rekent een scooter zaak hier best veel voor. Zou het liefst zelf ermee aan de gang willen gaan ik heb alleen verder geen ervaring met het vervangen van een cilinder en zuiger. (indien deze dus inderdaad schade heeft opgelopen en of zwart is)

Heb hier en daar wel wat dingen gelezen over het zelf vervangen waarin mensen aangeven dat dit wel te doen is.
Zou je het aan- of afraden om dit zelf te doen?

Dacht zelf aan het volgen van zo'n pagina
 
Ik vermoed dat er een probleem is met de benzine toevoer. Dus probleem met vlotternaald / zitting, vlotter zelf, toevoer kanaaltje in de carb. Of het kraantje / vacuümslang e.d. Het kan zelfs zijn dat de ontluchting van je benzinedop verstopt zit. Dat is makkelijk te testen.
 
Back
Top