Kymco Vitality 4T50 vraagjes

Coots

Member
Heb deze scooter (7000Km) nu een maand. Paar vragen.
Soms draait de startmotor wel snel rond,en niet de krukas, als dat de Bendix, is nieuwe erop zetten moeilijk?
Trekt niet zo snel weg, zo snel als een fiets, trekt vanaf 20Km/h beter. Kan dat sneller?
Zie veel meer onderdelen aanbod voor Kymco Agility, passen die ook op Vitality?
 
Advertisement - register to remove this

Nieuwe bendix heb je er denk ik zo op. Even een vario blokkeersleutel of een slagmoersleutel bij de hand hebben en je starterkrans los maken en dan kun je de bendix er meestal zo uithalen. (Ik snapte niet helemaal of je een nieuwe bendix of een startmotor bedoelde :( )

Met lichtere variorollen trekt een scooter harder, maar lever je wel topsnelheid in. Wellicht een prop in de uitlaat zitten die je eruit wilt halen? Levert ook wel wat trekkracht op.
 
Ga bij een 4takt niet te licht met de vario rollen, want je zal snel merken dat je top snelheid gaat verliezen / weinig kracht is om op te trekken, en eerder in wat toeren gedraai opleverd. Ga je veranderen doe dit dan in kleine stapjes..

Voor de bendix.. Je kan ook even kijken of je hem er zo eruit tussen kan wurmen, soms lukt dat wel zonder de halfpoelie los te maken..
Maar makkelijkste is als die eraf word gehaald.
 
Heeft electronische begrenzing dus top is constant.
Zit bij dit type standaard er een prop in? Als die
eruit haalt, levert dat meer lawaai?
 
Heeft electronische begrenzing dus top is constant.
Zit bij dit type standaard er een prop in? Als die
eruit haalt, levert dat meer lawaai?
Meer lawaai zal het wel geven, maar ik dacht dat bij de meeste 4t er geen prop in zit

Je zou ook strakkere trekveren kunnen proberen en kijken of hij dan wel sneller optrekt.
 
Dit geprobeerd: Bij stilstand optrekken is het toerental laag.
Toerental loopt dan op tot 15Km/h en blijft dan constant tot 35Km/h.
Heb gelezen dat andere rolletjes met hoger toerental optrekken
kan maar zal dat veel verbetering geven?
 
Bij 4-takt zit er geen prop in, dat heeft namelijk ook geen zin, als je weet hoe een 4-takt werkt kwa onder en boven druk in de motor.

bromfiets / snorfiets? Graag wat meer informatie betreft deze scooter zou wel mogen..
 
Back
Top