Kymco Vitality 4t (Start niet)

wsssss071

New Member
Beste lezers,
Ik ben nieuw op dit forum en heb een beetje hulp nodig.
Mijn scooter start zowel elektrisch/kick niet.
De spanningsregelaar is waarschijnlijk kapot dus de accu laad niet bij.

Dus heb vandaag een nieuwe carterdeksel gekocht via marktplaats en erop gezet want de oude was stuk.
Het probleem is nu als ik hem kick start die soms even een seconde maar valt die vrijwel meteen uit of hij start helemaal niet en moet je weer tien keer kicken voordat hij het weer even doet

Hij krijgt benzine
Vonkt / vacuüm werkt
Carburateur al paar keer helemaal schoongemaakt
Sproeier is nooit vervangen was altijd al goed.
Heeft nieuwe vario en rolletjes 6.0g

Het probleem is ontstaan sinds dien ik met 50 over een drempel heen rijdt toen begon die met stotteren en viel die vaak uit en dan duurde het even voordat
die weer kon starten. maar nu dit probleem en start die helemaal niet meer. scooter heeft inmiddels 40.000 kilometers maar wil hem graag nog aan de praat krijgen!

Hoop dat iemand me kan helpen!
 
Advertisement - register to remove this

Je zegt zelf al dat de accu niet wordt bijgeladen. Een redelijk geladen accu is wel belangrijk anders werkt de CDI niet of niet goed. Maar ja, hij vonkt zeg je, dus dat zal dan wel goed zitten.

Wat je toch es moet proberen, ook al heb je de carb al duizend keer schoongemaakt: haal de stationair sproeier eruit. Prik gaatje door met bv nylon vislijn 30 of zeer dun koperdraad van een trafo. Geen gitaarsnaar of ander soort staaldraad please. Tijdens het prikken, sterk sop (Dasty) en/of carburateur reiniger gebruiken. Zelf laat ik em eerst half uur weken in pure Dasty voordat ik ga prikken. Niet veel langer, Dasty is nogal agressief. Tot slot nog naspuiten met carburateur reiniger en perslucht. Je ziet als het goed is een straal eruit komen. Met een loupe kun je zien dat het gat zeer klein is maar wel mooi open en rond met glanzende zijkanten.
 
Back
Top