C-Row
roeiende kraai
Vandaag dan eindelijk eens m'n vario uit m'n Kymco agility fat geschroefd om eens te kijken hoe deze erbij stond.
ik ben vergeten te kijken hoe het verdeeld was, maar ik was verrast dat ik 3 rolletjes met vlakjes had (1 heel erg, anderen een beetje) en 3 keurig ronde, en samen op de weegschaal wogen ze 39 gram, wat betekent dat ze de standaard 6,5 gram waren. (uiteraard heb ik die om-en-om teruggemonteerd)
ik vond een gladde, onbegrensde variobus, dus die zou 'm ook niets in de weg moeten liggen. (scooter loopt 49 max op GPS, euro4 ECS)
maar nadere inspectie van de halfpoelie na schoonmaken alsmede "droog oefenen" met uit en inschuiven van de ramplaat, leerde me dat de schuifblokjes een paar zware punten hadden en hier was ik dus naar op zoek: een reden dat m'n vario niet "terugschakelde" in het middengebied!
die geleidebanen liepen iets taps en hadden ook nog wat gietfoutjes ofzo, die ik voorzichtig glad geschuurd heb met waterproof korrel 600, om een plat vijltje gevouwen en natgemaakt met wat WD40. helaas ben ik vergeten daar foto's van te maken, sorry, volgende keer..
met die gladde geleidebanen ging het terugschuiven al een stuk beter en heb ik de boel weer dichtgebouwd, nadat ik nèt op tijd ook de bendix nog even een vetje heb gegeven om z'n asstompjes (bendix kan nèt niet achter ingebouwde starterkrans/buitenste halfpoelie vandaan, als die wat opschuift lukt dat wel) Een test van de startmotor zonder bendix vertelde mij dat die op zijn eindje loopt, die draaide onbelast al niet fris meer.. (belast kwam er rook en "licht" bij de stekker vandaan als ik lang doorstartte!)
eerste proefritje: iets geleidelijker optrekken en zéker iets vlotter "terugschakelen" naar een hoger toerengebied, om weer vlotter op gang te komen nadat ik tot 30 terug ben gezakt (wat een probleem was, dat moest voorheen in de overdrive en duurde dus eeuwen) aangezien de snaar ook aan vervanging toe is (droogtescheuren en 16,5 mm op z'n breedst) ga ik denk ik de polini hi-speed set met riem en witte veder voor mijn scootertje bestellen
vraagje: kan de smaller geworden snaar ervoor zorgen dat de achterpoelie niet in het diepste gedeelte wordt aangedreven (dat is mijn theorie hierover)
ik ben vergeten te kijken hoe het verdeeld was, maar ik was verrast dat ik 3 rolletjes met vlakjes had (1 heel erg, anderen een beetje) en 3 keurig ronde, en samen op de weegschaal wogen ze 39 gram, wat betekent dat ze de standaard 6,5 gram waren. (uiteraard heb ik die om-en-om teruggemonteerd)
ik vond een gladde, onbegrensde variobus, dus die zou 'm ook niets in de weg moeten liggen. (scooter loopt 49 max op GPS, euro4 ECS)
maar nadere inspectie van de halfpoelie na schoonmaken alsmede "droog oefenen" met uit en inschuiven van de ramplaat, leerde me dat de schuifblokjes een paar zware punten hadden en hier was ik dus naar op zoek: een reden dat m'n vario niet "terugschakelde" in het middengebied!
die geleidebanen liepen iets taps en hadden ook nog wat gietfoutjes ofzo, die ik voorzichtig glad geschuurd heb met waterproof korrel 600, om een plat vijltje gevouwen en natgemaakt met wat WD40. helaas ben ik vergeten daar foto's van te maken, sorry, volgende keer..
met die gladde geleidebanen ging het terugschuiven al een stuk beter en heb ik de boel weer dichtgebouwd, nadat ik nèt op tijd ook de bendix nog even een vetje heb gegeven om z'n asstompjes (bendix kan nèt niet achter ingebouwde starterkrans/buitenste halfpoelie vandaan, als die wat opschuift lukt dat wel) Een test van de startmotor zonder bendix vertelde mij dat die op zijn eindje loopt, die draaide onbelast al niet fris meer.. (belast kwam er rook en "licht" bij de stekker vandaan als ik lang doorstartte!)
eerste proefritje: iets geleidelijker optrekken en zéker iets vlotter "terugschakelen" naar een hoger toerengebied, om weer vlotter op gang te komen nadat ik tot 30 terug ben gezakt (wat een probleem was, dat moest voorheen in de overdrive en duurde dus eeuwen) aangezien de snaar ook aan vervanging toe is (droogtescheuren en 16,5 mm op z'n breedst) ga ik denk ik de polini hi-speed set met riem en witte veder voor mijn scootertje bestellen
vraagje: kan de smaller geworden snaar ervoor zorgen dat de achterpoelie niet in het diepste gedeelte wordt aangedreven (dat is mijn theorie hierover)