Kymco trekt slecht op na val..

Kymcootje

New Member
Goedemorgen,
Ik heb een kymco super 2014 4T.
Met andere vario met gladde bus reed 65 verder orgineel.
3 mnd geleden mee gevallen linker kant.
Nu pas scooter aan t repareren wegens botbreuk die ik opgelopen had bij de val.
De scooter starte en draait goed. Hij trekt niet op warm. Koud gaat wel redelijk maar warm is echt niets. Vertrekt haast niet uit stilstand warm. Bij t rijden en gas terugnemen trekt hij daarna traag op.
Wat heb ik al gedaan: de vario bekeken. Rollen waren aan 1 kant helemaal plat. Deze vervangen trok nog niet nu 5gr rollen er in. Maar nog niet goed. Wel iets beter dan met zwaardere.
Nu heb ik zitten zoeken hier en las dat de trekveertjes de 1e 20m de oorzaak kunnen zijn. Deze vervangen en de drukveer ook. Standaard veren net als er in zat. Koppeling materiaal is nog dik genoeg.
Maar t is nog t zelfde. Koud trekt hij redelijk op maar warm dus niet.
Wat kan dit zijn? Ik heb hem wel snel af kunnen zetten na de val. Maar heeft daarna wel een half uur op zijn kant gelegen.
Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Gr. Paul
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt erop dat de scooter niet voldoende brandstof krijgt als deze warm is.
Maw als de choke zijn werk heeft gedaan.

  • Vertoont het spruitstuk geen scheurtjes na de val? (valse lucht)
  • Zit je vacuumslangetje nog goed en lekt dit niet bij de nippel van het spruitstuk/carburateur of vacuumkraan?
  • Carburateur al eens schoon gemaakt want bij een val kan ik me voorstellen dat er misschien wel wat vuil uit de tank los raakt en uiteindelijk in de carb. terecht komt.
 
Olie in het luchtfilter ?
Nee dit is schoon
Lijkt erop dat de scooter niet voldoende brandstof krijgt als deze warm is.
Maw als de choke zijn werk heeft gedaan.

  • Vertoont het spruitstuk geen scheurtjes na de val? (valse lucht)
  • Zit je vacuumslangetje nog goed en lekt dit niet bij de nippel van het spruitstuk/carburateur of vacuumkraan?
  • Carburateur al eens schoon gemaakt want bij een val kan ik me voorstellen dat er misschien wel wat vuil uit de tank los raakt en uiteindelijk in de carb. terecht komt.
Ik ga de door u genoemde punten checken
 
Lijkt erop dat de scooter niet voldoende brandstof krijgt als deze warm is.
Maw als de choke zijn werk heeft gedaan.

  • Vertoont het spruitstuk geen scheurtjes na de val? (valse lucht)
  • Zit je vacuumslangetje nog goed en lekt dit niet bij de nippel van het spruitstuk/carburateur of vacuumkraan?
  • Carburateur al eens schoon gemaakt want bij een val kan ik me voorstellen dat er misschien wel wat vuil uit de tank los raakt en uiteindelijk in de carb. terecht komt.
Spruitstukje gecontroleerd. Ik heb er wat remmen reiniger op gespoten. Veranderde niets. Vacuumslang zat goed geen lek. Brandstoffiltertje is pas vernieuwd. Carburateur gedemonteerd uit elkaar geschroefd en schoongemaakt. Ik kan alleen de stationair schroef er niet uit halen. Deze zat er afgebroken in:confused:. wel ff doorgeblazen. maar zo heb ik er altijd goed mee gereden. Hoofdsproeier doorgeblazen (82) verder zag alles er goed uit behalve die kak schroefjes. Man wat zaten die vast! Ik heb er maar kopenvet aan gedaan. Bougie schoongemaakt. En tadaaa hij doet t weer. :)Trek weer gewoon door nu. Herpakte ook goed.
Top snelheid nu 60 voorheen 67. Kan dat door de lichtere rollen komen? Standaard is 6,5gr wat er in zat weet ik niet. Of moet ik een chim van de vario bus wegnemen nu? Zitten er 2 in nu eerst 1.
Super bedankt voor jullie hulp!! :)Toppers gr. Paul
 
Last edited:
Back
Top