Kymco trekt geen vacuum

JordyBatpak

New Member
Ola,

Ik heb hier een Kymco Agilty 50 met een GY6 blokkie 50cc. Alleen hij doet het niet meer, hij trekt geen brandstof. Als ik aan de vacuumslang zuig bij het spruitstuk trekt hij vacuum en loopt er brandstof naar de cab.
Elders doet hij dit niet.
Hij doet dit sinds er een klep in mijn zuiger is geslagen, hierbij heb ik de volgende onderdelen vervangen:
- Zuiger Naraku
- Nieuwe cilinder kop (zonder overdruk vgm, want er mist zo'n leiding zie foto)
- Spruitstuk pakking

Hij heeft eventjes gelopen (ongeveer minuutje) en toen viel de uit en sindsdien doet die niks meer.

Heb trouwens wel compressie, en voldoende (gemeten).

Mogelijk valse lucht?
 
Advertisement - register to remove this

Had even wat gegoogeld. Dat buisje is voor de SLS systeem van de Kymco. Nu weet ik nog niet wat dat precies doet. Iemand die dat weet?


Milieu eisen.. Zodat er minder vervuilende uitlaat gassen uit de uitlaat komt.. Hiermee blaas je extra zuurstof in het uitlaat kanaal. Waardoor de kath. in de uitlaat veel warmer word als normaal en de deeltjes beter verbrand. Dus dan komt er minder fijnstof uit de uitlaat.. Althans geen rare walmen meer.

Dat buisje wat erop zit gaat normaal van de cilinderkop naar het membraan op de kleppendeksel..
Ga je dit systeem niet gebruiken, dan hoort dit helemaal dicht te zitten of dicht gemaakt te worden.

Betreft het lekken bij het spruitstuk.. Je hebt normaal 2 type spruitstukken.. Een met 1 vacuum nippel en er 1 met twee..
Alle nippels op het spruitstuk horen normaal dan ook in gebruik te zijn.. Als lekt er dus vacuum uit de motor weg.
 
Milieu eisen.. Zodat er minder vervuilende uitlaat gassen uit de uitlaat komt.. Hiermee blaas je extra zuurstof in het uitlaat kanaal. Waardoor de kath. in de uitlaat veel warmer word als normaal en de deeltjes beter verbrand. Dus dan komt er minder fijnstof uit de uitlaat.. Althans geen rare walmen meer.

Dat buisje wat erop zit gaat normaal van de cilinderkop naar het membraan op de kleppendeksel..
Ga je dit systeem niet gebruiken, dan hoort dit helemaal dicht te zitten of dicht gemaakt te worden.

Betreft het lekken bij het spruitstuk.. Je hebt normaal 2 type spruitstukken.. Een met 1 vacuum nippel en er 1 met twee..
Alle nippels op het spruitstuk horen normaal dan ook in gebruik te zijn.. Als lekt er dus vacuum uit de motor weg.

Hmm, ja beter voor milieu dus.. denk dat het slechter is voor het milieu om nu direct een nieuwe kleppenset te halen haha!. Ik heb 1 vacuum nippel op het spruitstuk zitten en rubber leiding was naar de getver dus een nieuwe opgezet. Hij trekt weer vacuum!.
Helaas wil hij nog niet starten (Valse lucht wss). Kan dat te maken hebben dat ik de SLS dan niet goed dicht heb zitten?
 
Hmm, ja beter voor het milieu dus.. denk dat het slechter is voor het milieu om nu direct een nieuwe kleppenset te halen haha!. Ik heb 1 vacuum nippel op het spruitstuk zitten en rubber leiding was naar de getver dus een nieuwe opgezet. Hij trekt weer vacuüm!.
Helaas wil hij nog niet starten (Valse lucht wss). Kan dat te maken hebben dat ik de SLS dan niet goed dicht heb zitten?
Heb het zelfde probleem met zelfde scooter
mijn scooter smoort bij vol gas ..... stationair draait ie prima
heb ook idee dat er iets is met vacuüm.
Alles vervangen....geen resultaat
nu weet ik tenminste wat het sls systeem doet....
Gekke is wel doen ik slangetje bij spruitstuk afdopte met slangetje scooter goed reageerde....
 
heb je op het spruitstuk maar 1 slangetje ? Dan loopt dit naar je vacuum benzine kraan en opent deze als de motor loopt.
Als je dit slangetje dicht maakt blijft je kraan dus ook dicht. ( als deze goed is)
Haal je benzine leiding eens van je carb en kijk of er met kicken of elektr starten benzine uit komt.
Ook even je sproeiers nakijken of deze schoon zijn. kan ook zijn dat hij reageert omdat hij de vlotterkamer leeg trekt als je dat slangetje afdopt.
 
Back
Top