Kymco super8 achterspatbord vervangen

MartijnG

New Member
Hi!
Laatst wilde ik op mijn Kymco Super8 50 uit 2011 wegrijden met m'n kettingslot nog om het achterwiel (DOM!) en toen is mijn achterspatbord afgebroken, zowel links als rechts.
Zelf weet ik nogal weinig van scooters. Ik heb inmiddels een nieuwe binnen, maar ik heb zelf geen idee hoe ik het spatbord kan vervangen zonder het achterwiel te demonteren.
Is er iemand die me kan vertellen hoe ik het achterwiel los kan halen zodat ik achterin de boutjes los kan draaien en m'n nieuwe spatbord erop kan zetten?

Alvast bedankt!

Ps: Sorry als dit al een keer gevraagd is, ik kon het nergens vinden!
 
Advertisement - register to remove this

Post eens een fototje want lijkt me sterk dat je achterwiel eraf moet om een spatbordje te monteren. Meestal kun je de desbetreffende schroefjes losdraaien en schuif je zo het spatbord eraf. Nieuwe monteer je in de tegenovergestelde volgorde
 
Post eens een fototje want lijkt me sterk dat je achterwiel eraf moet om een spatbordje te monteren. Meestal kun je de desbetreffende schroefjes losdraaien en schuif je zo het spatbord eraf. Nieuwe monteer je in de tegenovergestelde volgorde
Thanks, 't is al gelukt! Het kostte me nog redelijk wat moeite omdat 2 boutjes verstopt zaten achter de carterkap, maar uiteindelijk kreeg ik ze met een ratel en verlengstukkie los.
 
Back
Top