kymco super 8

john heilig

New Member
hallo allen ,

heb een kymco super 8 waar de bendix van is versleten heb reeds een nieuwe liggen maar om die te monteren moet ik het tandwiel eerst los zien te krijgen om bij de Bendix te komen heb dit geprobeerd maar krijg hem met geen mogelijkheid los

heeft iemand hier daar ervaring mee en een oplossing????
 
Advertisement - register to remove this

hallo bedankt voor je antwoord maar ik moet de starterkrans los zien te krijgen om bij de Bendix te kunnen komen met de blokkeersleutel die jij hier noemt krijg ik de vario los en niet de starterkrans
heb jij nog een ander idee??

gr John
 
Kan je de bendix niet er zo eruit nemen met een beetje wiebelen?? Bijvoorbeeld bij peugeot kan dit namelijk gewoon.. En waarschijnlijk bij een 139QMB blok ook.
 
Kan je de bendix niet er zo eruit nemen met een beetje wiebelen?? Bijvoorbeeld bij peugeot kan dit namelijk gewoon.. En waarschijnlijk bij een 139QMB blok ook.

bedankt voor je antwoord

heb dat geprobeerd maar is niet genoeg ruimte om hen achter het tandwiel vandaan te halen
had ook al gelezen dat er modellen zijn waar je hem zo achter vandaan kan halen
no such luck for me :(
zal echt de starterkrans moeten los krijgen op de een of andere manier zonder de boel te slopen!!!!

John
 
Je hebt het steeds over een tandwiel, maar ik kan deze niet plaatsen en/of terugvinden...!?

Bedoel je niet gewoon de halfpoulie van de variateur met getande kant ?
Variateur zit namelijk niet vast maar kan vrij over de glijbus schuiven.....

De halfpoulie echter zit vast met een moer, pas als deze los is kan men de halfpoulie en dergelijke verwijderen om bij de bendix te kunnen komen.
 
Je hebt het steeds over een tandwiel, maar ik kan deze niet plaatsen en/of terugvinden...!?

Bedoel je niet gewoon de halfpoulie van de variateur met getande kant ?
Variateur zit namelijk niet vast maar kan vrij over de glijbus schuiven.....

De halfpoulie echter zit vast met een moer, pas als deze los is kan men de halfpoulie en dergelijke verwijderen om bij de bendix te kunnen komen.

bedankt voor je antwoord

heb hier een foto met bij de rode pijl de moer die er af moet https://ibb.co/hHFzVn
daarboven zit de Bendix die ik dus niet vernieuwen kan zonder eerst die moer en het tandwiel te verwijderen

hoop dat het zo duidelijk is wat ik bedoel

gr John
 
bedankt voor je antwoord

heb hier een foto met bij de rode pijl de moer die er af moet https://ibb.co/hHFzVn
daarboven zit de Bendix die ik dus niet vernieuwen kan zonder eerst die moer en het tandwiel te verwijderen

hoop dat het zo duidelijk is wat ik bedoel

gr John


Ja voor mij is het wel duidelijk maar je geeft het zelf nogal raar aan.


Om er bij te komen heb je een Blokkeersleutel nodig om de moer los te draaien .

https://k-parts.nl/vario-blokkeersleutel-buzzetti-kymco-4-takt.html

Gebruik NOOIT geen zuigerstopper in een 4-Takt.


Wat brute force dus gepost heeft in post 2 is eigenlijk al voldoende...
De moer moet sowieso los om de kickstarterkrans, borgring en koelvin plus de halfpoulie/elek starterkrans los te halen.
De vario zelf en de ramplaat kun je dan zo eraf schuiven. Dan pas kun je de bendix er zo uit pakken/halen en vervangen.
 
Ja voor mij is het wel duidelijk maar je geeft het zelf nogal raar aan.





Wat brute force dus gepost heeft in post 2 is eigenlijk al voldoende...
De moer moet sowieso los om de kickstarterkrans, borgring en koelvin plus de halfpoulie/elek starterkrans los te halen.
De vario zelf en de ramplaat kun je dan zo eraf schuiven. Dan pas kun je de bendix er zo uit pakken/halen en vervangen.
 
Floris ,

bedankt voor je uitleg ben een hobbymatige sleutellaar en heb alle benamingen zo niet bij de hand :) :)

ga van het weekend an de slag om te kijken of ik het ding eraf kan krijgen
 
Floris ,

bedankt voor je uitleg ben een hobbymatige sleutellaar en heb alle benamingen zo niet bij de hand :) :)

ga van het weekend an de slag om te kijken of ik het ding eraf kan krijgen


Ooh, maar dat is niet erg hoor !
Waar heb je anders een forum voor toch!

Gewoon vragen staat geheel vrij ;)

Zorg er wel voor dat als je begint je alle onderdelen welke je demonteert in volgorde uitlegt.
Op die manier is het dan ook een stuk eenvoudiger om alles weer correct terug te plaatsen.

Suc6 met het vervangen en mocht het niet lukken kan je gewoon weer aan de bel hangen hoor...
 
De vario kan je gewoon laten zitten.. In dit geval hoef je alleen de eerste poelie helft even los te nemen.. Daarna kan je de bendix zo wisselen en dan alles weer terug plaatsen.
 
De vario kan je gewoon laten zitten.. In dit geval hoef je alleen de eerste poelie helft even los te nemen.. Daarna kan je de bendix zo wisselen en dan alles weer terug plaatsen.

Als de boel toch los is , is het verstandig om de rest te controleren (oa Rolllen )/ schoonmaken etc , ipv te laten zitten.
 
Back
Top