Kymco super 8 street elektra problemen

Verkuijl

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb een Kymco super 8 street uit het jaar 2014, nog nooit problemen mee gehad. 5 weken geleden is die langs de garage gegaan voor een grote beurt. Afgelopen week kreeg ik mijn scooter niet elektronisch aan de praat. Als ik mijn contact op ignition draai gebeurt er helemaal niks. Geen licht aan geen tijdindicatie en de ontsteking doet helemaal niks.

Kickstarten doet het wel, dan is het tikkie-lopen, maar als de scooter vervolgens aanstaat doet me licht het niet, me knipperlichten niet, me groot licht werkt niet en me claxon is ronduit zwak, de datum en tijd indicator blijft zich resetten elke keer als ik em opnieuw kickstart.

Accu gemeten en die had het begeven, dus nieuwe accu ingezet, voor de zekerheid me 3 zekeringen gecheckt die bij de accu zitten, die zijn nog in takt. Maar me scooter blijft hetzelfde probleem houden, ik heb meerdere forums gelezen, maar ben er niet echt wijzer op geworden.

Ik vraag me af of meer mensen dit ooit ervaren hebben en waar het aan kan liggen en hoe ik dit op kan lossen.

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

- Zitten de aansluitingen van de accu wel goed vast ?
- Heb je Vaseline gebruikt voor goede geleiding ?
- Accuklemmen en de stekkertjes/aansluitpunten van de verlichting nakijken op oxidatie.
 
- Zitten de aansluitingen van de accu wel goed vast ?
- Heb je Vaseline gebruikt voor goede geleiding ?
- Accuklemmen en de stekkertjes/aansluitpunten van de verlichting nakijken op oxidatie.
De eerste 2 punten al gedaan, ik zal even kijken naar de stekkertjes/aansluitpunten. Zou het ook te maken kunnen hebben met de wisselspanning?
 
Ik denk dat je het best even een multimeter erbij kunt nemen en de rode kabel tussen accu en contactslot kunt meten en de zwarte kabel tussen contactslot en zekering.
En natuurlijk ook het contactslot zelf.
Aan het contactslot zelf, zit ook een connector, misschien dat deze ook niet goed in elkaar geklikt zit of een slecht contact maakt.
 
Zou het ook te maken kunnen hebben met de wisselspanning?
Dat durf ik zo niet te zeggen.

Gezien de klachten, zet ik in op slechte contacten.
99 van de 100 keer is dit de boosdoener...

Let op:
Oxidatie kan echt overal zitten...
Er zijn gevallen bekend dat deze in de printplaat van de cockpit aanwezig is.

Gebruik de search en type: oxidatie cockpit.
 
Bij mijn Kymco dink had ik hetzelfde probleem, geen spanning op de cockpit, niet elektrisch willen starten, en op de kickstarter tikkie lopen! Ik heb ook de spanningsregelaar vervangen, en wéér een nieuwe accu geplaatst, hielp ook niet.
En de clingoteur maakte ook zo'n 'krrrr' geluid.
Ik had geen spanning op het kontaktslot bleek later. Waarschijnlijk een breuk ergens in de kabelboom. Weet alleen nog niet waar.
Ik heb een aparte kabel van de plus van de accu naar voren gelegd en op de plus gesoldeerd op het schoentje in de stekker van het contactslot.
En daarmee is bij mij het probleem verholpen.
Dus doe er je voordeel mee.

Groetjes Aad
 
Goeie morgen Aad,

welkom op dit mooie forum.
Ik hoop dat het probleem van @Verkuijl reeds lang is opgelost want kijk eens naar de datum van zijn post. ;)
Jammer dat niet iedereen zijn bevindingen post en laat weten of hij geholpen is of niet.
 
Back
Top