Kymco Super 8 startproblemen (na opvoeren)

Renzo 8

New Member
Beste heren en dames, scooterfanaten....

Ik heb onlangs een super 8 gekocht. Nu is het zo dat ik een 88cc Malossi voor mijn 4takt scooter heb geïnstalleerd. Hij trekt super maar vandaag wilde ik hem starten maar hij draait heel langzaam rond, ongeveer 1 tot 3 keer rond(daait) bij de elektrische start, heel slapjes. Kickstart doet het als ik geluk heb... echter.... Kickstart blijft ook beneden hangen dus deze optie kickstart valt tevens weg, nu is er dus .. (1+1)-(2) = 0 . Geen manier meer om mijn scooter te starten.

Nu heb ik best wat kennissen en mensen die zogenaamd verstand hebben van scooters, echter blijkt dat er door deze of gene ook geen concrete oplossing gevonden kan worden om mijn scooter fatsoenlijk te laten starten (op beide manieren). Ik weet dat deze scooter gewoon super loopt en motorisch zeer goed is, echter moet hij wel starten. Mijn frustratie door afzetterij bij een scooterzaak, tevens praatjes van hobbyisten die zeggen dat ze alles kunnen oplossen begint me nu flink te irriteren en simpelgezegd heb ik hulp nodig.

Samenstelling momenteel:
Tecnigas uitlaat GP4.
Malossi 88cc cilinderkit (met zuiger uiteraard) zonder kop en orginele assen
24mm carburateur naruk
vario set van naruku (6,5gram rollen)

Overig, luchtfilter vraag!!
Tevens heb ik de indruk dat, naast dat ik nu grote startproblemen heb denk ik dat er een afstel probleem van toepassing is. Nu heb ik erg goed gezocht op internet ivm de smering van een scooter (balans tussen lucht aan,- en afvoer en brandstof aan,- afvoer(uitlaat)).

Bestaat er überhaupt een tuning versie van de originele gy6 luchtfilter?? dan hoor ik het graag!!\

Daarnaast is de hamvraag, kan iemand me helpen met deze problematiek omtrent het starten van de scooter. Uit noodzaak rijdt ik scooter en vindt het kortgezegd kut om elke keer aan de kant van de weg te blijven of te moeten lopen (schijthekel aan). Kortom ik ben op zoek naar ervaringsdeskundigen die met deze betreffende gy6 scooter dergelijke situaties ook hebben meegemaakt en misschien een oplossing hebben voor deze kwestie.

Hulp wordt erg gewaardeerd!

Ik dank u zeer, met vriendelijke groet, Renzo
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Zo start ik een 139QMB motorblok.. Had ook geen optie tot kickstarter noch elektrische start die er geen zin erin had:



Kwestie van een zware boormachine op en een socket gebruiken.. Alleen er voor zorgen dat de krukas moer goed vast op de krukas zit. (Liever nog met een sluitring erachter zodat je de spiebanen niet sloopt die er achter zitten..
Dan de boor links om laten draaien.. Start vloeistof erin spuiten en blijven proberen totdat hij op de start vloeistof aanslaat.

Uiteraard wel de vario helemaal eruit laten.. Anders vliegt alles om je oren met schade van heb ik jou daar.
 
Is je accu in goeie conditie want om een 90cc rond te draaien is er meer kracht nodig dan een 50cc-tje.

Verder is het niet voor niks dat een 125cc gy6 een zwaardere startmotor hebben, dus het kan ook zijn dat het startmotortje het eenvoudigweg niet trekt.
 
thanks voor jullie tips voor zover.


De kickstart is verrot doordat; in de carterkap, dat gietijzeren onderdeeltje waar de bendix ingaat is afgebroken. lastig verhaal.

Ik zie dat zon carter die ik zoek al snel 175 euro is.

het is een 88cc dus inderdaad zou het best kunnen dat de startmotor niet meer geschikt is? Hebben jullie misschien een oplossing welk type en/of wat ik dan moet aanschaffen om elektrische start wel functioneel te maken
?
 
Sparky, het lijkt inderdaad vanzelfsprekend dat de voormalige onderdelen dus niet geschikt kunnen zijn voor huidig. Dom dat ik daar zelf niet aan heb gedacht. Heb je misschien een tip welke startmotor ik dan zou kunnen gebruiken want ben daar jammer genoeg niet zo in thuis?
 
Ik ken het probleem van de carterkap, mijn broer had, een paar jaartjes geleden, hetzelfde aan de hand, blijkbaar moet je met de kickstart erg voorzichtig omgaan bij dit model scooter.

Ik heb geen idee waar je een krachtigere startmotor voor je scooter kunt kopen en die ook nog eens in jouw 50cc blokje past, ik weet van het grijze verleden dat de 125cc startmotor groter is dus die gaat sowieso niet passen, ik heb wel destijds gezien dat ze wel bestaan voor de 50cc.

Google kan je misschien daarbij helpen maar voor je geld gaat uitgeven, controleer eerst of je accu nog in goede staat is, of je accukabels in goede staat zijn, goed contact maken met de accupolen en goed zijn aangedraaid.

Verder of je contact van je startrelais in orde is, de kabel van de accu naar het startrelais in orde is, de kabel van je startrelais naar de startmotor in orde is en of je motorblok goed is verbonden met massa (=min-pool van de accu).
 
thanks ik zal het eens nalopen
yo, ik zit met exact hetzelfde probleem. tweedehands gekocht maar zit vermodelijk een grote cilinderkit op en hij heeft dus niet genoeg power om hem rond te draaien. Het zou top zijn als je kan laten weten of het gelukt is. Ik start het nu namelijk elke keer met een boormachine.
 
Als het blok heel moeizaam rond draait zoals je beschrijft kan je deze dingen checken.

De standaard 4ah accu krijgt een 90cc koud sws moeilijk rond, maar je hoor in ieder geval wel dat startmotor het probeert, hoor je dat niet ligt het niet aan de accu zelf vol nog leeg. Ik heb zelf een 11ah accu op mijn 90cc en die start nog beter als de 50cc met 4ah.

Startmotor, als die het eerst wel deed check dan de kabel kan zijn dat die eraf getrild is of simpelweg niet goed vast zit. Probeer hem tijdens het starten een beetje heen en weer te wiebelen.

Of zoals in mijn geval een kapotte zekering als hij wel met de kick of boormachine start is dit niet het geval.
 
Last edited:
Back
Top