Kymco super 8 start niet

Kaassmelter48

New Member
Dag mensen,

Ik ben nu bezig met een nieuw project, namelijk een Kymco Super 8 uit 2008. Het betreft een snorscooter.

Het probleem is koud starten. Ik heb van te voren vervangen de cilinder en kop/zuiger/zuigerveren/pakkingen etc. Alles volgens het boekje.
De bobine is vervangen, er zit een nieuwe bougie op. Nieuwe carburateur. Mengselschroef 2 en een halve slag uitgedraaid. (Staat zo in Haynes werkboek)
Luchtfilter is vervangen.
Bougie vonkt. Is afgesteld.
Kleppen zijn afgesteld volgens boekje.
Compressie is goed.
Hij krijgt benzine.
Startmotor werkt goed.

Als hij eenmaal aan gaat na 50 keer kicken of e-start , dan loopt hij normaal en spint hij als een naaimachine, zo mooi. Geen rook etc. Als ik hem uitzet dan start hij ook met 1 kick. Eenmaal compleet afgekoeld is hij niet meer aan te krijgen.

Zou het de CDI kunnen zijn? Deze heb ik nog niet vervangen.

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Vandaag kleppen nogmaals gecontroleerd op afstelling. Ok
Gecheckt of timing goed gelijk staat met distributie. Ok
Carburateur open gemaakt om sproeiers te controleren. Ok

Hij starte na 2 kicks. Even laten lopen. Liep perfect!
Daarna uitgezet ff paar minuten laten staan en hij was niet meer aan te krijgen. Wtf?!
 
Ik had dit probleem ook, bij mij was het geval vieze carb & defecte elec. choke. maar dit was bij mn 2t rox, miss heb je er wat aan. eerste paar x kicken deed ie niks / heel slecht, daarna liep ie als n trein
 
Waar heb je je stationair mengselschroef staan? (zijkant van carburateur)

Het wilt nog wel eens gebeuren dat een carburateur geleverd wordt met de verkeerde stationairsproeier.
 
Hm geen idee. Ik heb alleen de luchtmengselschroef 2 en een halve slag uit staan. (Volgens Haynes manual)
Geen idee of dit ermee te maken heeft daar hij 1 keer netjes gelopen heeft na 2 keer starten.
Vacuumslang etc zit gewoon op z'n plek. Hij krijgt benzine. Brandstoffilter is ook vervangen. Accu is nieuw.
CDI lijkt me sterk daar hij gelopen heeft.
 
Maar wanneer hij niet start, en je start bijvoorbeeld 10x en hij krijgt benzine moet de bougie toch flink nat zijn?
Is de bougie niet nat krijgt hij geen benzine.
Doe eens de bougie eruit en drop een scheutje benzine in het gat en weer vlug de bougie erin.
Loopt hij dan effe dan weet je dat het aan de benzine toevoer ligt.

Is de vonk wel groot "sterk" genoeg?
 
Last edited:
Back
Top