Hoi!
Ik heb een Kymco super 8 4t sinds kort. (2e hands, km stand onbekend al ziet alles er vrij nieuwig uit).
Ik had er nog niet veel mee gereden maar controleerde het oliepeil en dat was wat aan de lage kant.
Ding dus een beurtje gegeven, nieuwe bougie, olie, afstelling (startte eerst wat lastig koud).
Dit heb ik laten doen omdat ik het wat druk had.
Toen haalde ik de scoot op en startte gelijk goed maar behoorlijk wat blauwe rook (werkplaats blauw).
Dit deed hij eerst totaal niet, voordat ik hem bracht had ik hem al wat afgesteld waardoor hij al een stuk beter startte en meer power leek te hebben (loopt 60 teller).
Scooterzaak zei: je blok zal wel gaar wezen, succes ermee nieuwe cilinder incl montage is 500,-.
Ze hadden er wel iets te veel olie in gedaan.
Nu vind ik het raar dat hij voorheen dus totaal niet rookte en nu dus wel?
Enfin ik ga er iets olie uit laten lopen om te kijken of dat het oplost maar hij doet het alleen bij koud starten. Tijdens het rijden is het weg.
Ik heb ook het idee dat het inmiddels iets minder is.
Stel dat het toch aan het blok ligt, dan lijkt het me aan de cilinder/zuiger te liggen toch?
Ik dacht nog aan klepseals maar ik herinner me van 4t auto’s dat hij dan vooral stationair en bij wegrijden zou moeten walmen toch?
Andere tips zijn ook nog welkom
Ik heb een Kymco super 8 4t sinds kort. (2e hands, km stand onbekend al ziet alles er vrij nieuwig uit).
Ik had er nog niet veel mee gereden maar controleerde het oliepeil en dat was wat aan de lage kant.
Ding dus een beurtje gegeven, nieuwe bougie, olie, afstelling (startte eerst wat lastig koud).
Dit heb ik laten doen omdat ik het wat druk had.
Toen haalde ik de scoot op en startte gelijk goed maar behoorlijk wat blauwe rook (werkplaats blauw).
Dit deed hij eerst totaal niet, voordat ik hem bracht had ik hem al wat afgesteld waardoor hij al een stuk beter startte en meer power leek te hebben (loopt 60 teller).
Scooterzaak zei: je blok zal wel gaar wezen, succes ermee nieuwe cilinder incl montage is 500,-.
Ze hadden er wel iets te veel olie in gedaan.
Nu vind ik het raar dat hij voorheen dus totaal niet rookte en nu dus wel?
Enfin ik ga er iets olie uit laten lopen om te kijken of dat het oplost maar hij doet het alleen bij koud starten. Tijdens het rijden is het weg.
Ik heb ook het idee dat het inmiddels iets minder is.
Stel dat het toch aan het blok ligt, dan lijkt het me aan de cilinder/zuiger te liggen toch?
Ik dacht nog aan klepseals maar ik herinner me van 4t auto’s dat hij dan vooral stationair en bij wegrijden zou moeten walmen toch?
Andere tips zijn ook nog welkom