Kymco super 8. Ploft

Stim

New Member
Goedenavond allen.
Ik heb sinds gisteren een kymco 4 takt opgehaald.
Leuk ding.
Bij de verkoop zeiden ze dat hij 40 op de teller zou lopen..

Accu was wel dood.
Maar voor
Die prijs kon ik hem niet laten staan.

De scooter heeft sinds november vorig naar niet meer gereden.
Wel vorige maand nog even gestart om te kijken of hij het nog deed.

Nu heb ik er een nieuw accuutje erin gezet en gestart.
Duurde even maar hij liep..

Even 15 min stationair laten lopen.
Allemaal perfect.

Nu wilde ik een rondje rijden. Loopt hij max 25. Geen probleem verder maar na een tijdje gereden te hebben ploft hij hard uit de uitlaat.

Kan dit komen door te lang stilstaan?? Oude benzine ?
Oud bougie.
Of is er meer aan de hand??

Hoop dat iemand mijn kan helpen
 
Advertisement - register to remove this

Stim

New Member
Dit wilde ik ook doen.
Verse bougie.
Kleppenstellen.
Olie,
Riempje rolletjes enz.

Maar dat ploffen waar zou dat mee te maken kunnen hebben.
Dacht altijd slechte ontsteking?
 

Stim

New Member
Even terug komend op het ploffen.
Het probleem is opgelost.

Nadat ik de beurt had uitgevoerd. Kleppen stellen en dergelijke bleef hij ploffen.

Tot ik een afgebroken slangetje zag van de secundaire luchtpomp.

Deze hoorde aan het kleppendekstel maar hier zat een afgedopt slangetje op.

Deze verwijderd en het slangetje (zonder blokkade) er weer op. En het ploffen is over.

Denk ik meld het even
Post automatically merged:

Deze zat op het kleppendeksel
 

Attachments

  • 20220706_000328.jpg
    20220706_000328.jpg
    254.6 KB · Views: 10

Cojones

Active Member
Even terug komend op het ploffen.
Het probleem is opgelost.

Nadat ik de beurt had uitgevoerd. Kleppen stellen en dergelijke bleef hij ploffen.

Tot ik een afgebroken slangetje zag van de secundaire luchtpomp.

Deze hoorde aan het kleppendekstel maar hier zat een afgedopt slangetje op.

Deze verwijderd en het slangetje (zonder blokkade) er weer op. En het ploffen is over.

Denk ik meld het even
Post automatically merged:

Deze zat op het kleppendeksel
Geen idee wat je bedoelt met " secundaire luchtpomp "
Mocht je daar de SLS mee bedoelen dan kan ik je melden dat die slang niet op het kleppendeksel hoort maar op het rechtse nippeltje van het inlaat spruitstuk. Boven op het kleppendeksel gaat een slang rechtstreeks naar het luchtfilter ( carter ontluchting ).
Op de foto is misschien te zien hoe het hoort te zitten.
 

Attachments

  • 20220702_193451.jpg
    20220702_193451.jpg
    589.6 KB · Views: 10

Stim

New Member
Klopt. Het slangetje zit ook op dat andere nippeltje.
Maar inderdaad het sls systeem.
In de auto's heet dat anders vandaar mijn verwarring. Excuses
Post automatically merged:

Weet iemand toevallig ook waarom dat slangetje op het inlaat spruitstuk was afgedopt?
Het slangetje wat van het sls systeem gaat naar het spruitstuk lag los en nergens op aan gesloten, alleen aan de pomp dan.
Post automatically merged:

Weet iemand toevallig ook waarom dat slangetje op het inlaat spruitstuk was afgedopt?
Het slangetje wat van het sls systeem gaat naar het spruitstuk lag los en nergens op aan gesloten, alleen aan de pomp dan.
 
Last edited:

Sparky

Well-Known Member
Ik neem aan, dat iemand heeft gemeend dat z'n brommer meer vermogen kreeg als hij het SLS-systeem afkoppelde.
 
Advertisement - register to remove this
Top