Kymco super 8 opvoeren?

Scootahhhzz

New Member
Goedenmiddag,

Ik heb van de week een kymco super 8 met volgens die man 70cc opzich klinkt ie wel zo maar dat rijd ie niet.
Hij was volgens hem begrensd met een varioring (zat er niet eens in) cdi en kleinere sproeier (85 en toen liep die ongeveer wel 54 maar trok niet goed op) en heb er nog 2 sproeiers bij gekregen 88 en 90
Nou heb ik die 88 erin gezet en de paarse kabel van de cdi uit de aansluiting gehaald maar hij loopt nog niet echt harder of iets hij trekt wel wat makkelijker en harder op maar als je rijd dan verlaagt ie snel in zn toeren en blijft ie uiteindelijk een beetje stotterend rond de 50 rijden

Wat zou ik nog kunnen doen of heb ik m wel goed ontgrensd? Of zou die misschienntoch beter lopen op sproeier 90?
 
Advertisement - register to remove this

Dit is een quote uit het forum maar weet niet of dit klopt maar toch:

"Een Kymco Super 8 50 Cc krijg je nooit op snelheid , dit komt door het te grote achterwiel,en de verkeerde tandwielverhouding.

Daar zijn al vele Topics over geschreven , het enige wat een beetje vaart in die Scooter brengt is een 85 of 90 Cc Cilinder"
 
Dit is een quote uit het forum maar weet niet of dit klopt maar toch:

"Een Kymco Super 8 50 Cc krijg je nooit op snelheid , dit komt door het te grote achterwiel,en de verkeerde tandwielverhouding.

Daar zijn al vele Topics over geschreven , het enige wat een beetje vaart in die Scooter brengt is een 85 of 90 Cc Cilinder"
Jaa die heb ik gelezen inderdaad maar ik heb een 70cc dus zou dan denk ik toch minimaal 60 a 70 moeten gaan lijkt mij
 
Ja dat kan zeker sneller maar hangt ook van je setup af. Als je een 70cc hebt is het niet alleen de cilinder plaatsen en klaar.

Carburateur,
Druk veer,
Trek veren,
CDI,
Rollen,
Sproeier,
Bougie graad,

Is dit een euro3/4?
 
Als het goed is is die door de eigenaar voor degene waar ik hem van heb gekocht inderdaad ook wel een andere setup ingedaan grotere sproeier andere vario setup alleen cdi weet ik niet is volgens mij wel een begrensde cdi ik moet binnenkort even een andere snelle cdi halen maar hoe kan ik hem ontgrensen nu dan? Iets van het paarse kabeltje eruit halen?
 
Ik heb er nu sproeier 90 in gedaan en hij trekt wel wat beter alleen als ik m start en ik een stuk rijd 3 a 4 min dan valt ie ineens weg en dan moet ik best lang de elektrische start inhouden echt een paar min en dan start ie weer pas en in mn eentje rijd ie 55 op de teller en met zn 2e maar tussen de 30 en 40 op de teller

Waar zou dt het probleem van kunnen zijn
 
Over die paarse kabel kan ik je niets zeggen. Daarmee heb ik geen ervaring. Hiervoor zou onder andere @Sparky je antwoord kunnen geven.

Verder is het logisch dat met 2 man erop dat die langzamer gaat. Je hebt nou eenmaal maar een paar pk tot je beschikking en die moet je optimaal gebruiken. Vergeet niet dat nu de pk,s verdeeld worden over 2 man. Dubbele belasting.

Ik heb niet alles gelezen maar heeft de brommer een cartersensor?

En druk niet te lang op je elec. Start knop anders gaat je startmotor naar de knoppen! Met gevolg dat je bendix dan niet uit schuift dus elec. Starten gaat dan niet meer! Dus niet te lang.

Vacuüm is nog goed? Carburateur krijgt optimaal benzine? Lijkt wel of die "rijd" op de brandstof die in je vlotter bakje zit. Als die op is dan valt de brommer uit.

Waarschijnlijk door het lang starten vult de carburateur zich weer (vlotter bakje) Maar dit weet ik niet zeker
 
Jaa hij blijft benzine aanzuigen dat wel zal het misschien zijn dat ie te weinig benzine aanzuigt dat ie wel op nieuwe benzine rijd maar toch te weinig dat ie het vlotterbakje leegzuigt? En cartersensor durf ik niet te zeggen hoe ziet die eruit en hoe kan ik die testen?
 
Loopt er een kabel je carter in? Dus door de deksel?

Ik heb een Boatian rebel gehad en die had ook een carter sensor (weet niet meer precies hoe die eruit zag). Indien ja:

cartersensor af koppelen, en kijken hoe die dan rijd.

Een carter sensor heeft volgens mij 1 bruine draad naar de cdi en 1 naar de Minpool accu. Maar weet ik niet zeker.
 
Ik heb eens op het elektrisch schema gekeken van de super 8.
Ik zie geen cartersensor, wel iets vreemds wat lijkt op een draadlus voor de begrenzing.

Op het schema vertrekt een violet/blauwe draad en komt terug als violet/rode draad.
Wellicht als je 1 van beide draden loskoppelt is de toerentalbegrenzing van de CDI uitgeschakeld.
Zeker weten doe ik dit dus niet, ik ga alleen uit van het schema wat ik vond en die vreemde lus.
Zie rode pijl in het schema hieronder.
2020-03-07.png
 
Jaa als het goed is heb ik die inderdaad ook losgehaald maar rijd nog niet helemaal goed nog steeds 55 in mn eentje en 30 met iemand achterop maar hoe kan ik m nou daadwerkelijk harder laten lopen en hoe kan het dat ie na 5 min rijden ineens wegvalt tijdens t rijden maar als ik vol gas blijf geven pakt ie m rustig weet op en dam rijd ie weer ennals die uitvalt moet ik m dus hele tijd doorstarten en dan start ie weer ineens
 
Ik denk dat dit "de kat in de zak" verhaal is.
De vorige eigenaar heeft het 1 en ander gedaan aan de scooter om hem sneller te krijgen maar het is hem uiteindelijk niet gelukt.
De reden is al eens genoemd.
Dus ik denk dat je met de snelheid moet leren leven of de boel weer verkopen.
Een Eentje kun je ter slot van rekening ook geen 200 kmpu laten rijden.

Voor wat betreft het uitvallen, misschien even bij de verkoper navragen wat hij alles aangepast heeft.
Misschien zit er wel een veel te grote sproeier in en dat hij uiteindelijk verzuipt.
 
Hoi,
Ik heb ook een super 8 en omdat mijn standaard cilinder niet meer goed was ook een 70cc voor €35,- gekocht
En een andere cdi met afstandsbediening gekocht en verder IIS hij helemaal standaard gelaten maar rijd wel 65 km
Op gps. En met begrenzing aan 45 km. Met zijn 2 erop gaat hij tussen de 50 en 60 km.
 
Ik heb eens op het elektrisch schema gekeken van de super 8.
Ik zie geen cartersensor, wel iets vreemds wat lijkt op een draadlus voor de begrenzing.

Op het schema vertrekt een violet/blauwe draad en komt terug als violet/rode draad.
Wellicht als je 1 van beide draden loskoppelt is de toerentalbegrenzing van de CDI uitgeschakeld.
Zeker weten doe ik dit dus niet, ik ga alleen uit van het schema wat ik vond en die vreemde lus.
Zie rode pijl in het schema hieronder.
View attachment 52922
Weet je zo of dit dezelfde CDI is als een agility city 16''? Die heeft namelijk een 8-polige aansluiting, en volgens mij gaan er 7 draden uit.
 
Weet je zo of dit dezelfde CDI is als een agility city 16''? Die heeft namelijk een 8-polige aansluiting, en volgens mij gaan er 7 draden uit.
Een beetje een late reactie, maar ik heb aan beide gewerkt.

De Super 8 en de Agility 16" delen een hoop onderdelen, de CDI is hetzelfde. De roze draad is de begrenzer, als je die doorknipt dan staat ie meer toeren toe. De CDI is wel niet helemaal ontgrenst, en dat wil je ook niet. Hij houd 'm op een best hoog toerental uiteindelijk tegen. Ik verwacht dat als je alsnog meer toeren gaat maken dan dat je het motorblokje in de soep draait. Viertakt kan nou eenmaal niet eeuwig toeren blijven maken.

Met standaard vario en een 72cc cylinder is 65kmh haalbaar, dan loopt ie tegen de toerenbegrenzing aan. Enige oplossing die je dan hebt is de overbrenging vergroten. Je hebt dan alleen de keuze om een betere varioset te installeren, eindvertraging kitjes vind je niet voor de Agility 16.

Ik denk dat het motortje 'm wel over de 70 kan pushen, maar je restrictie is helaas de overbrenging waar niet veel aan te doen valt.
 
Goedemiddag,

Ik heb van de week een kymco super 8 met volgens die man 70cc opzich klinkt ie wel zo maar dat rijd ie niet.
Hij was volgens hem begrensd met een varioring (zat er niet eens in) cdi en kleinere sproeier (85 en toen liep die ongeveer wel 54 maar trok niet goed op) en heb er nog 2 sproeiers bij gekregen 88 en 90
Nou heb ik die 88 erin gezet en de paarse kabel van de cdi uit de voltooid gehaald maar hij begint niet echt echt wat hij trekt wel wat en harder op maar als je rijd dan aangepast dat snel in zn toeren en blijft dat uiteindelijk een beetje stotterend rond de 50 rijden

Wat zou ik nog kunnen doen van heb ik m wel goed ontgrensd? Of zou die misschienntoch beter lopen op sproeier 90?
Bij de Super ligt dat echter anders, ik heb mij daar al jaren in geschreven, en weet zelfs de wegen om een injectie lopen met ecu sneller te laten lopen, zonder een computer upgrade, kosten al snel 300 pop.
Post automatically merged:

Hallo, ik heb een super8 4takt en hij loopt dik 60 niks aan gedaan alleen begrenzen weg gehaald niet geknipt van de roze kabel mijne is van 2013 heel mooi nog
60 op de teller? namelijk 9 kilometer verschil, (afwijking) 53 op gps zal het zijn.
 
Last edited:
Hi i got a super8 4takt en hij loopt dik 60 niks aan gedaan alleen begrenzen weg gehaald niet geknipt van de roze kabel mijne is van 2013 heel mooi nog
Hoi,
Ik heb een kymco s8 4t. Bj.2010
Welke volledig onbegrensde cdi kan ik het beste nemen? Of wat kan ik eraan doen dat hard gaat?
Gr.Robert
Post automatically merged:

Hi i got a super8 4takt en hij loopt dik 60 niks aan gedaan alleen begrenzen weg gehaald niet geknipt van de roze kabel mijne is van 2013 heel mooi nog
Hoi,
Ik heb een kymco s8 4t. Bj.2010
Welke volledig onbegrensde cdi kan ik het beste nemen? Of wat kan ik eraan doen dat hard gaat?
Gr.Robert
 
Back
Top