Kymco super 8 ontgrenzd zonder succes

Status
Not open for further replies.

Marcio23

New Member
Hoihoi,

Mijn vriendin heeft inmiddels al even een kymco super 8, sinds kort ben ik verder van huis gaan werken en pak ik hem zo nu en dan ook. Eenmaal aantrijden vind ik 50 wel een beetje te langzaam.

Dus ik heb een gladde vario bus erin gezet samen met een grotere sproeier, na veel forums lezen zou dit ongeveer een snelheid van 10 kmh op moeten leveren. Helaas is dit alleen niet het geval. heeft iemand suggesties waarop de scoot nog meer begrenst kan zijn? Na het vervangen van de sproeier loopt de scooter wel mooier en trekt vlotter op. Eventeel zou de cdi ontgrenzen nog een suggestie zijn maar dit zou niet nodig hoeven te wezen lijkt mij.

De scooter is 2e hands dus misschien heeft de vorige eigenaar er iets aan gedaan?

Ik zal het niet weten! Alvast bedankt voor het lezen en ben benieuwd naar de reacties!
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb geen verstand van tuning echter misschien kun je even vermelden of het de 2-takt of 4-takt versie is.
Dit is voor diegene die er wel verstand van hebben wel belangrijk om te weten!
 
Meeste begrenzing zit in de CDI.. Dat is bij elke 4-takt scooter hetzelfde... Dan zal die zonder ring misschien 3-4 km sneller gaat.. (zonder vario ring met begrensde cdi) De ring is alleen erin gezet om hem die 4 km terug te stellen naar precies 45km/u
Maar je gaat het meest merken als je de CDI begrenzer onklaar maakt.. En dan ook niet vergeten een grotere sproeier te moeten.. Want in de begrensde stand heeft de motor minder mengsel nodig en dan zit er dus een kleinere maat sproeier in.
Je moet volgens mij bij kymco gewoon een bepaalde kleur draad los trekken.. Dacht dat het de roze kabel was.. Maar pin mij er niet op vast. Overigens is het rommelen aan die scooter je eigen verantwoordelijkheid.
 
Meeste begrenzing zit in de CDI.. Dat is bij elke 4-takt scooter hetzelfde... Dan zal die zonder ring misschien 3-4 km sneller gaat.. (zonder vario ring met begrensde cdi) De ring is alleen erin gezet om hem die 4 km terug te stellen naar precies 45km/u
Maar je gaat het meest merken als je de CDI begrenzer onklaar maakt.. En dan ook niet vergeten een grotere sproeier te moeten.. Want in de begrensde stand heeft de motor minder mengsel nodig en dan zit er dus een kleinere maat sproeier in.
Je moet volgens mij bij kymco gewoon een bepaalde kleur draad los trekken.. Dacht dat het de roze kabel was.. Maar pin mij er niet op vast. Overigens is het rommelen aan die scooter je eigen verantwoordelijkheid.
Hoef ik hiervoor de cdi zelf niet open te zagen? Ik kan namelijk nergens een filmpje o.i.d. vinden waar het gedaan wordt, bedankt voor de info igg! :)
 
..Een Kymco Super 8 50 Cc krijg je nooit op snelheid , dit komt door het te grote achterwiel,en de verkeerde tandwielverhouding.

Daar zijn al vele Topics over geschreven , het enige wat een beetje vaart in die Scooter brengt is een 85 of 90 Cc Cilinder.
 
Kijk even op internet ofzo.

Tips:

1. Google.. (neem aan dat je weet hoe je daar komt?)
2. Youtube.. Die vind je vast wel of gebruik je op je mobiel..


Dat is heus wel te vinden hoe je een kymco ontgrensd..



Kymco super 8.. Daar heb je 2 modellen van... De nieuwere modelen (zijn amper niet te ontgrenzen, zelfde verhaal als de agility 16.. En je hebt nog het oudere model Kymco super 8.. Volgens mij zou je daar toch wel rond de 60km/u moeten uitkomen.. Maar boven de 65km/u zal je er denk ik niet ermee halen..
 
Kijk even op internet ofzo.

Tips:

1. Google.. (neem aan dat je weet hoe je daar komt?)
2. Youtube.. Die vind je vast wel of gebruik je op je mobiel..


Dat is heus wel te vinden hoe je een kymco ontgrensd..



Kymco super 8.. Daar heb je 2 modellen van... De nieuwere modelen (zijn amper niet te ontgrenzen, zelfde verhaal als de agility 16.. En je hebt nog het oudere model Kymco super 8.. Volgens mij zou je daar toch wel rond de 60km/u moeten uitkomen.. Maar boven de 65km/u zal je er denk ik niet ermee halen..
Zat loopen te zoeken naar iets van een foto/video, nikd kunnen vinden! Vandaar dat ik ook dit forum raadpleeg. Ik heb de begrengzing op de cdi doorgeknipt en weer netjes waterdichrlt afgesloten, hij loopt nu mooi 60kmh verder hoef ik hem ook niet te ontgrensen. Dus harstikke bedankt voor de reacties !
 
Als je het misschien netjes wilt vragen zou ik dat voor je kunnen doen ja.

Maar als je mij bijdehand gaat noemen dan kan je het wellicht zelf dat ook wel regelen.
 
Hoihoi,

Mijn vriendin heeft inmiddels al even een kymco super 8, sinds kort ben ik verder van huis gaan werken en pak ik hem zo nu en dan ook. Eenmaal aantrijden vind ik 50 wel een beetje te langzaam.

Dus ik heb een gladde vario bus erin gezet samen met een grotere sproeier, na veel forums lezen zou dit ongeveer een snelheid van 10 kmh op moeten leveren. Helaas is dit alleen niet het geval. heeft iemand suggesties waarop de scoot nog meer begrenst kan zijn? Na het vervangen van de sproeier loopt de scooter wel mooier en trekt vlotter op. Eventeel zou de cdi ontgrenzen nog een suggestie zijn maar dit zou niet nodig hoeven te wezen lijkt mij.

De scooter is 2e hands dus misschien heeft de vorige eigenaar er iets aan gedaan?

Ik zal het niet weten! Alvast bedankt voor het lezen en ben benieuwd naar de reacties!


Hoi, beetje een laat antwoord, maar de super 8 is makkelijk te ontgrenzen.

Ik reed hiervoor een slechte 72cc (na aankoop pas achter gekomen, dachten dat het een 50 was). Maar de cilinder en zuiger waren niet meer top.

Toen reed ie ongeveer 68 teller op zn top, in Augustus een 72cc naraku geinstalleerd. Mooie prijs voor een cilinder en zuiger. Tevens een naraku koppeling en vario gemonteerd. Nokkenas vervangen voor een race model. Kleppen gesteld ingereden en nu tikt ie, naar schatting 85 op de teller aan. 75/76 gps. Teller gaat maar tot 80 dus daarom. Wilde ik even melden, is een hele fijne scooter om op te rijden in ieder geval. Leuk in de bochtjes en op rechte stukken gaat ie lekker vooruit. (wel een begrenzer geinstalleerd op afstand natuurlijk :) )
 
Stuur me dan op zn minst een link waar de cdi van een kymco wordt ontgrenzd want daar ging het uit eindelijk om. Graag niet zo bijdehand en eerst even een beetje lezen voordat je je grote bolletje weer laat zien oke?
Op deze manier gaan niet veel mensen je helpen. Wie is nou bij de hand.

Je eigen tekst:

"na veel forums" enz. Kom je het maar hier eisen?

Ik kan niet goed tegen mensen die iets eisen. En zeker geen nieuw lid.

Als ik @eurokit was zou ik zeggen, zoek het maar uit!
 
Op deze manier gaan niet veel mensen je helpen. Wie is nou bij de hand.

Je eigen tekst:

"na veel forums" enz. Kom je het maar hier eisen?

Ik kan niet goed tegen mensen die iets eisen. En zeker geen nieuw lid.

Als ik @eurokit was zou ik zeggen, zoek het maar uit!

Gebruiker was voor het laatst online op 17 november 2017. Dus zal denk geen toegevoegde waarde meer hebben ;(
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top