Kymco Super 8 en advies

Status
Not open for further replies.

PSCL.

ZIP RIDER
Hoi,
Zo als wel vaker heb ik een vraag.
Ik heb inmiddels (15 dec) mijn scoooterrijbewijs zoals dat heet gehaald.
Nu ben ik dus serieus gaan zoeken naar scooters, vooral bij dealers omdat ik dat toch wat vertrouwder vindt.
Nu heb ik wel wat verstand van scooters, niet veel, maar wel wat.. en mijn ouders nog minder. Wij worden wel bij elke winkel afgeraden om op marktplaats etc te kopen omdat ik het liefste een speedfight wil.
Nou, mijn ouders geloven zulke praatjes natuurlijk altijd wel, ik zelf ook wel
daar niet van.. maar mijn ouders willen dus liever gwn dat ik een nieuwe koop.
Nu zijn wij bij een paar dealers geweest, en 1tje had een Kymco Super 8 te koop staan voor +- 1500 euro. Nou mijn ouders vonden hem gelijk mooi enzo, en ik begin toch wel te twijfelen.
Het aparte is dat k over Kymco nooit zoveel kwijt kan, altijd een beetje het idee dat Kymco slecht is en de kwaliteit niet uitermate goed is.
Nu is dat beeld wel een beetje aan het veranderen maar ik weet dus niet zeker of dat wel klopt? Is Kymco echt gewoon een goed merk? En is een Super 8 echt gewoon een goede scooter?
Rijt'ie gwn lekker voor een beginner, trekt die goed op enz?
Tis wel een 4-takt dus ik weet niet of dat scheelt mbt optrekken en opvoeren enzo..
Ik hoop nog wel wat te horen..
Gr. PSCL.
 
Advertisement - register to remove this

Dealers kunnen altijd wel snel zeggen dat je niet via marktplaats scooters moet kopen zodat je ze bij hun voor de hoofdprijs mag kopen. Ik heb zelf geen ervaring met De Super 8, weet wel dat als je wilt opvoeren dat je met een 4-takt iets meer werk heb dan met een 2-takt
 
4 takt trekt in theorie gwn slomer maar als je hem goed behandeld en rodeert valt dat best mee *D kymco is gwn een goed merk voor zijn prijs..en reken hierbij nog eens dat je garantie ehbt wat je bij marktplaats niet hebt. en dat de scooters op marktplaats vaak ellendig zijn..kijk ook eens bij dealers of deze niks staan ebben..jong tweedehandse of zo..die zijn meestal goed in orde andrs zou de dealer deze niet verkopen (als hij brol verkoopt is dit niet zo goed voor zijn naam natuurlijk :p)
 
Dankje voor de antwoorden alvast,
en ja ik kijk ook veel bij dealers rond voor tweedehands.
Maar de speedfight 2 is nou eenmaal niet veel tweedehands
(van een dealer) te vinden. Vind het wel lastig om keuze's
te maken.. want wil wel gwn iets waar ik echt blij van word.
 
dat is zo'n beetje et probleem met 2dehands bij dealer..Meestal krijg je een goede scooter voor dat geld dat ze ervoor vragen maar je moet ook tevreden zijn met wat ze hebben..Wat voor scooter zoek je precies? woon/school/werk scooter (wendbaar, licht, niet te groot..) of eerder een sportscooter (zoals speedfight 2, aerox.. Gezien je de sf aanhaalt en de super 8 denkk eerder de laatste. Maar het blijft zo dat een kycmo super 8 voor et geld een goeie scooter is hoor.
 
Een vriend van mij heeft de Kymco Super 8 met wie ik elke dag samen naar school rijd, en die heeft hem volgens mij helemaal ontgrenst.
De variobus is vervangen door een gladde en de CDI heeft hij veranderd.
En op de teller haalt hij zo'n 65, zelfs 70 als hij geluk heeft :)

Over het algemeen is het een betrouwbare scooter, start goed (ook als het koud is)
Maar het is een kwestie van smaak, en waar je hem voor wilt gebruiken natuurlijk.

Het geluid vind ik niet zo subliem, gaat natuurlijk niks boven het geluid van een ronkende 2 takt :D

Maar voor een normale woon/werk scooter is hij uitermate geschikt, na een jaar heeft die vriend van mij er nooit problemen mee gehad.

Hij trekt ook fatsoenlijk op, mits goed afgesteld natuurlijk.

Ook is het een beetje een kwestie van kosten.
Je hebt natuurlijk niet veel kosten aan olie en benzine dan je met een 2 takt hebt.
De kosten in onderhoud zijn vaak wel duurder (meer bewegende onderdelen) zoals kleppen etc.

Naar mijn mening is het een prima scooter, maar vraag wel even of je er op mag zitten. Want ik glij zelf bijna van het zitje af (loopt een beetje schuin naar beneden tegenover mijn SR).

Mijn excuses voor het lange verhaal, maar ik hoop dat je er wat aan hebt. :)
 
Hoe langer hoe meer details en dus hoe beter :p dankjewel.
Ja zit toch wel erg te twijfelen ja, vindt hem opzich wel mooi
maar ook wel weer apart omdat hij op 1 of andere manier lang lijkt..
maarja heb zoiso nu wel wat meer info enzo dus thanks voor de snelle reacties!
 
Ik denk dat je momenteel met een Kymco kwalitief nog beter uit bent dan met een speedfight3 (als je die eerst wilde).
Aan een Kymco zul je een betrouwbare woon/werkscooter hebben.
De kritieken op de Kymco motorscooters zijn ook zonder meer goed maar daar zul je weinig aan hebben plus het feit dat een hele grote motorfabrikant de bouw van haar motorblokken ook uitbesteed.
 
Nee Speedfight 3 zat ik zoiso niet naar te kijken, chinees verhaal enz enz je kent het wel.
Maar ik denk dat mijn discussie een gek einde gaat krijgen want ik ga waarschijnlijk toch voor de Piaggio ZIP. Ook een nieuwe ZIP (2takt) valt in mijn prijsklasse en heb er op gereden en vind het echt een goed ding. Eerst dacht ik altijd dat ik te groot was (1.85) voor een zip, maar had niet verwacht dat het zou passen.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top