kymco super 8 elektronica issues

kymco super

New Member
Ik heb een 2e kymco super 8 gekocht en deze heeft elektronica problemen:

Remlicht, knipperlichten, startmotor en claxon, en stadslicht (op contact) werken niet.
Ik ga er van het weekend naar kijken (staat niet thuis) en zou graag wat tips krijgen waarop te controleren.
Accu is nieuw en werkt in mijn andere super 8.
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou voor de knipperlichten kijken naar je knipperlicht relais, maar daarvoor naar de voltage regulator (spannings regelaar) aangezien die als ik het goed heb ook stroom geeft naar een groot deel van de componenten.
 
De rest ga in checken
Heb je dit al gedaan dan?
Want als onderstaande dingen niet werken als de scooter enkel op contact staat maar wel werken als de motor loopt is er iets mis tussen de accu en je spanningsregelaar.
Een zeer voor de hand liggend issue is dan een defecte zekering.
Remlicht, knipperlichten, startmotor en claxon, en stadslicht (op contact) werken niet.
 
Zekering controleren , aansluitingen op accu van de draden correct , massa van frame in orde , contact slot in orde .
Idd, gewoon bij a. beginnen ( tot z.)
En dat zijn de zekeringen.
Dan de aarding. De hele bedrading van de super 8 heeft maar 1 aardpunt, naast de bobine op het frame.
Contactslot valt weinig aan te controleren want die kun je niet open maken, dus meten op de stekkers als hij dat kan.
 
Heb je dit al gedaan dan?
Want als onderstaande dingen niet werken als de scooter enkel op contact staat maar wel werken als de motor loopt is er iets mis tussen de accu en je spanningsregelaar.
Een zeer voor de hand liggend issue is dan een defecte zekering.
Wel vreemd.
Ik twijfel niet aan je oordeel maar als dat allemaal niet werkt als je het contact aanzet, verwacht ik ook niet dat ie op de kick start.
Toch ?
Post automatically merged:

Van welk jaar is deze super 8 ?
 
Op de kick starten heeft hij geen accu spanning nodig , de spanning voor de cdi en bobine komt dan van de stator.
Ik kan mijn scooter ook starten , met kicken , zonder accu , geen probleem.
 
Wel vreemd.
Ik twijfel niet aan je oordeel maar als dat allemaal niet werkt als je het contact aanzet, verwacht ik ook niet dat ie op de kick start.
Ennn, mocht deze scooter een DC-CDI hebben, krijgt de cdi op het moment dat men met de kickstart de motor rondslingert z'n spanning van de spanningsregelaar.
Deze zit ongezekerd voor het contactslot.
 
Last edited:
Ehmmmm de kickstarter werkt ook niet (zit vast) heb een andere carterkap en alles wat met de kickstarter te maken heeft al klaar liggen.
Ik heb hem niet lopend gekocht, mocht het blok niet goed zijn dan heb ik nog een compleet blok staan.
Post automatically merged:

Ik laat jullie morgen meer weten
 
Mocht deze scooter een DC-CDI hebben, krijgt de cdi op het moment dat men met de kickstart de motor rondslingert z'n spanning van de spanningsregelaar.
Deze zit ongezekerd voor het contactslot.
Ja, is dc.
In ieder geval tot 2018, voordat de eerste injecties kwamen.
 
Op de kick starten heeft hij geen accu spanning nodig , de spanning voor de cdi en bobine komt dan van de stator.
Ik kan mijn scooter ook starten , met kicken , zonder accu , geen probleem.
Is dat ook een super 8 ?
Want volgens mij loopt de super 8 niet zonder accu.
Post automatically merged:

Hij is van 2009
Ah oke.
Ik heb hier een compleet elektrisch systeem liggen, behalve contactslot en startmotor.
Maar ik zou eerst de zekeringen en dat aardpunt naast de bobine checken.
Als het dat niet is, wil ik je wel helpen met onderdelen om te proberen/uitwisselen.
 
Last edited:
Ik heb een gy6 , grande retro , maar het principe is grotendeels hetzelfde , bij dc cdi is het zoals , Sparky al aangaf afhankelijk van de regelaar.
Bij mijn scooter en andere met ac cdi , krijgen deze de spanning van een aparte ontstekings spoel (en) , op de startor.
Ik heb dit in het begin een keer gedaan toen ik hem pas had en de accu leeg was , om te testen . Maar ik zou eerlijk gezegd niet weten of dit nadelig is voor de regelaar , ik bedoel dan zonder accu . Met een lege accu zal dat niet want die wordt dan weer geladen .
 
Is dat ook een super 8 ?
Want volgens mij loopt de super 8 niet zonder accu.
Post automatically merged:


Ah oke.
Ik heb hier een compleet elektrisch systeem liggen, behalve contactslot en startmotor.
Maar ik zou eerst de zekeringen en dat aardpunt naast de bobine checken.
Als het dat niet is, wil ik je wel helpen met onderdelen om te proberen/uitwisselen.
Zou helemaal top zijn.
 
Back
Top