Kymco super 8 contact gaat niet meer aan

Valentino1234

New Member
goedemiddag heren

ik ben al een paar keer langs geweest met problemen van mijn kymco super 8 die allemaal verholpen zijn. Er is echter een nieuw probleem bij gekomen.

ik heb een tijdje met de scooter kunnen rijden maar merk dat na een stukje rijden als ik hem op contact wil zetten met de sleutel er niks aan gaat op het display. Het is een paar keer gelukt om hem weer werkend te krijgen dmv de kickstart en na een tijdje rijden doet alles het weer. Overigens werken de knipperlichten en dergelijke op het display ook allemaal niet. De toeter werkt al een tijdje niet.

Overigens doet de scooter het nu op contact helemaal niet meer. Als ik hem kickstart gaat hij wel direct aan en meet ik 12.78V op de accu. Als ik gas geef springt deze niet omhoog. Het display werkt nu wel. Behalve de benzinemeter, knipperlichten en toeter. Als ik de verlichting aan doe dan wordt het display wel verlicht.

het volgende heb ik opgemerkt:

de spanningsregelaar geeft ongeveer 4V aan

•Als ik de knipperlichten aan druk en ik de rem heel zachtjes met gevoel indruk je dan hoort dat de knipperlichten het willen doen. Een soort kggrt geluid. De knipperlichten blijven dan haken en op het display zie je het licht blijven branden. De spanningsregelaar springt dan naar ongeveer 6V

• als ik de knipperlichten aan doe en ik de scooter kickstart dan maakt hij dit zelfde geluid als wat ik hierboven vermeld. Het lijkt alsof ze aan willen gaan maar blijft haken.

Overigens heb ik bijna alle stekkers gecontroleerd en schoon gemaakt. Maar zie ik misschien iets over het hoofd?

Er zit pas een nieuwe spanningsregelaar en accu op. Hiervoor sprong hij wel naar 13.8v als ik gas gaf.
 
Advertisement - register to remove this

Wat is de spannng over de accu als de motor niet draait?
Heb je de zekering(en) gecontroleerd en zit(ten) deze goed geklemd in de zekeringhouder?
Zijn de accuklemmen goed aangedraaid en maken ze goed contact?
 
Ik las ook dat er iets gebeurd als je de rem in drukt.
Meet de massaverbindingen eens van het frame, de massa bedrading en het motorblok tov de min-pool van de accu.

Hierbij zet je de multimeter op het laagste Ohm-bereik.
 
Ook ik zoek het in een massa. Zijn alle massapunten met schone oppervlakken gemonteerd? Handvatten, blok, spanningsregelaar, etc?
Groet,
 
Ik vroeg me af om welke super 8 het ging...
Maar weet nu dat het de 4 takt betreft, heb je ook problemen met de verlichting zelf?

In de zin van minder opbrengst als voorheen?

De reden dat ik dit vraag, is omdat op de super 8 een extra kastje is geplaatst.
Deze zit bijna overal tussen geplaatst.., ze noemen dit de ''light control box'' bij Kymco.
Ook deze kan een rol spelen....
Maar ik loop wat vooruit op de feiten, eerst maar even controleren wat beide heren in topic aangeven is een goed begin.
 
Goedenavond heren. Ik heb vandaag weer even lopen zoeken.

massapunten gemeten vanaf accu naar de massadraad op het frame en startmotor, bij de rem wist ik niet precies waar dus nam ik de groene draad van de knipperlichten? De plek op het frame was trouwens helemaal verroest, schoongemaakt en erop gezet. Multimeter gaf ongeveer 0,05 aan op alle plekken.

daarnaast heb ik de kabelboom onder het voetenkap een stuk opengemaakt ik zag daar wat nattigheid. Bij de plusdraden zat een las die helemaal met corrosie was die heb ik vervolgens los gehaald en aan elkaar verbonden. op alle draden gaf hij 12 volt.

Dit heeft vervolgens niks uit gemaakt het contact wil nog steeds niet aan gaan en als ik de scooter kick start dan doet hij vervolgens hetzelfde als ik eerder had omschreven.

wat kan ik nog meer doen?
Post automatically merged:

Ik vroeg me af om welke super 8 het ging...
Maar weet nu dat het de 4 takt betreft, heb je ook problemen met de verlichting zelf?

In de zin van minder opbrengst als voorheen?

De reden dat ik dit vraag, is omdat op de super 8 een extra kastje is geplaatst.
Deze zit bijna overal tussen geplaatst.., ze noemen dit de ''light control box'' bij Kymco.
Ook deze kan een rol spelen....
Maar ik loop wat vooruit op de feiten, eerst maar even controleren wat beide heren in topic aangeven is een goed begin.

het verlichting deed het wel gewoon, in stationair stand was het gedimd en zodra ik gas gaf gingen ze normaal aan. Weet niet of dit zo hoort ?
 
Jouw kymco heeft 3 zekeringen.
Heb je ze alle 3 gecontroleerd en maken ze goed contact in hun zekeringhouder?
 
Back
Top