Kymco super 8 accu laadstroom

Valentino1234

New Member
Goedenavond,

Bij mijn kymco super 8 scooter heb ik gemerkt dat de accu langzaam leegloopt. Ik heb er vorige week een nieuwe accu ingeplaatst die toen rond de 12,8 volt was.. na een paar keer rijden meet ik nu 12,3 volt. Met de motor gestart klimt het voltage ook niet omhoog.
Is dit normaal?

Weet iemand hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen?

alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

ik heb alle stekkers en dergelijke gecontroleerd, er was wat corosie alles is schoongemaakt. De laadstroom bij de spanningsregelaar is 12.1 en bij het accu ook. Voor de rest werk alleen de toeter niet deze wel getest met draadjes op een accu zo werkt ie wel. Weet iemand wat het kan zijn? Kan het zijn dat mijn spanningsregelaar defect is ?
 
Kan zijn dat de lekstroom komt door een defecte spanningsregelaar.
!2.1 Volt laadspanning is ook veel te laag, deze moet tussen 13,x en 15 Volt liggen als je een beetje gas geeft.
 
Kan zijn dat de lekstroom komt door een defecte spanningsregelaar.
!2.1 Volt laadspanning is ook veel te laag, deze moet tussen 13,x en 15 Volt liggen als je een beetje gas geeft.

Als ik gas geef gaat deze omlaag naar 11,7 ongeveer met verlichting en dergelijke aan naar 11,3 de accu is net nieuw vorige week vrijdag gekocht. Ik zal dan een nieuwe spanningsregelaar erop schroeven
 
Let wel even op, koop ook een geschikt exemplaar voor jouw scooter want niet alle spanningsregelaars hebben dezelfde aansluitingen al ziet de connector er hetzelfde uit!!!
 
Back
Top